Alpine Endurance Team przed wyzwaniem na torze Spa-Francorchamps

  • Trwa coraz większa dynamika Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, których trzecia runda odbędzie się w tym tygodniu w Belgii.
  • Zespół Alpine Endurance Team i jego kierowcy są zdeterminowani, aby jak najlepiej wykorzystać 6-godzinny wyścig TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps w ramach przygotowań do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
  • Na torze Circuit de Spa-Francorchamps Alpine zaprezentuje także pierwszą jeżdżącą wersję napędzanego wodorem Alpenglow, przed wyścigiem odbywającym się w sobotę 11 maja.

6-godzinny wyścig TotalEnergiess 6 Hours of Spa-Francorchamps, będący filarem FIA WEC od jego premiery w 2012 r., jest nie tylko jednym z najważniejszych wyścigów długodystansowych, ale także jednym z najpopularniejszych i niecierpliwie oczekiwanych przez zawodników.

Belgijski tor, uważany za jeden z najbardziej spektakularnych na świecie, jest również jednym z najbardziej wymagających. Jego wzniesienia i techniczne zakręty podkreślają umiejętności związane z konfiguracją i prowadzeniem. To ogromne wyzwanie, tym bardziej, że często są tu nieprzewidywalne i zmienne warunki pogodowe. Mimo to Alpine Endurance Team może wykorzystać swoją bogatą historię w Belgii, aby spróbować pokonać tego typu pułapki.

Od czasu pierwszego pojawienia się na tym torze podczas Grand Prix Spa w 1958 r. firma Alpine osiągnęła kilka znaczących kamieni milowych na tym wyścigowym pomniku sportu. Marka Alpine doświadczyła na przestrzeni lat wielu przełomowych wydarzeń w swoim współczesnym programie wyścigowym. A450b zdobył tam swoje pierwsze punkty FIA WEC w 2015 roku. Rok później A460 zwyciężył w Spa, zanim zdobył tytuł mistrza świata LMP2. Potem nastąpiło pole position i dwa podium dla A470, który odzyskał koronę w 2018 r., trzy lata przed pierwszym wyścigiem i zdobyciem drugiego miejsca przez A480 w latach 2021 i 2022.

W tym roku kontekst jest jednak inny, a zespół kontynuuje naukę w hipersamochodzie Alpine A424. Po obiecującym początku w Katarze Les Bleus doświadczyli większych trudności na torze Imola. Mając coraz większą wiedzę na temat pakietu, zespół udaje się do Belgii, aby zebrać jak najwięcej informacji z wydarzenia często uznawanego za ostatni przystanek przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans.

Alpine zwróci szczególną uwagę na najdrobniejsze szczegóły, istotne w najwyższej kategorii. Obie załogi wykorzystają także swoje doświadczenie na torze w Alpine, a trio w samochodzie nr 36 składa się z trzech byłych zwycięzców Spa-Francorchamps, jakimi są Matthieu Vaxiviere, Mick Schumacher i Nicolas Lapierre. W siostrzanym samochodzie z numerem 35 Jules Gounon ponownie zastąpi Ferdinanda Habsburga, którego powrót do zdrowia przebiega pomyślnie. Francuz, dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Spa, będzie kontynuował naukę zachowania prototypu na torze, który szczególnie lubi, wraz z Charlesem Milesim i Paulem-Loupem Chatinem.

Akcja rozpoczyna się w czwartek dwoma 90-minutowymi wolnymi sesjami treningowymi. W piątek ostatnia godzinna sesja treningowa poprzedzi kwalifikacje i Hyperpole. Tradycyjnie już w sobotę odbędzie się 13. edycja 6-godzinnego wyścigu TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps. Wyścig rozpocznie się o godzinie 13:00, a Alpine A424 nr 35 i 36 będą walczyć z 17 innymi hipersamochodami.

Podczas pobytu w Belgii Alpine zaprezentuje pierwszą jeżdżącą wersję Alpenglow. Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 r. samochód koncepcyjny ma teraz nową konstrukcję i silnik spalinowy napędzany wodorem. Zaprezentowany statycznie 10 maja i dynamicznie 11 maja Alpenglow ucieleśnia przyszłość designu marki, służąc jednocześnie jako laboratorium przyszłych technologii zrównoważonej mobilności, które zwiększają przyjemność z jazdy.

 

WYPOWIEDZI

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team

„Zawsze miło jest przyjechać na Circuit de Spa-Francorchamps, legendarny tor i kuźnię wyścigów długodystansowych. Wiedzieliśmy, że poprzedni wyścig na torze Imola będzie trudny ze względu na charakterystykę toru. W tym tygodniu wracamy do bardziej znanego miejsca, bardziej przypominającego obiekty wyścigowe, z którymi będziemy się spotykać przez resztę sezonu. Jules dołączy do nas ponownie, podczas gdy Ferdinand będzie kontynuował powrót do zdrowia, który powinien potrwać jeszcze tylko kilka dni. Cel na ten tydzień jest jasny: chcemy wykorzystać to, czego nauczyliśmy się z pierwszych dwóch wyścigów, aby dowiedzieć się więcej o naszym stanie technicznym i operacyjnym po wyścigu. To ważny moment w naszym projekcie i prawdziwy moment końcowy, ponieważ jest to dla nas jedna z ostatnich okazji na dopracowanie pakietu i systemów operacyjnych, które będziemy mieli w Le Mans. Wykonaliśmy dużo pracy w okresie poprzedzającym ten wyścig, co powinno również posłużyć do zjednoczenia zespołu i przygotowania go na długi odcinek u siebie, zanim udamy się do Sarthe”.

 

HARMONOGRAM PROLOGU

Czwartek, 9 maja

11:30-13:00: 1. sesja treningowa
17:30-19:00: 2. sesja treningowa

Piątek, 10 maja

11:00-12:00: 3. sesja treningowa
15:30-15:42: Kwalifikacje klasy Hypercar
15:53-16:03: Hyperpole klasy Hypercar

Sobota, 11 maja

13:00-19:00: 6 Hours of Spa-Francorchamps

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.