Alpine A110

Alpine A110 – Powrót legendy

Niezwykle zwinny i lekki, w stu procentach skoncentrowany na kierowcy nowy model Alpine A110 rozpoczyna kolejny rozdział w historii marki. Po latach przerwy oddajemy w ręce kierowców samochód, który łączy w sobie historię i najnowsze technologie, by mogli czerpać niesamowitą przyjemność z jazdy.

 

Poznaj bliżej nowe Alpine A110:

 

ZWROTNA KONSTRUKCJA


Kompaktowe i lekkie sportowe coupe

Alpine A110 jest niezwykle lekkim samochodem. Wykonany w 96% z aluminium waży zaledwie 1080 kg (bez opcjonalnego wyposażenia). Charakteryzuje się również kompaktowymi wymiarami (długość 4198 mm, szerokość 1798 mm i wysokość 1252 mm).  Te podstawowe cechy konstrukcji oraz optymalne rozłożenie masy (44% na przód i 56% na tył) i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że samochód jest niezwykle zwrotny, szczególnie na krętych górskich drogach, jak jego pierwowzór – Alpine A110 Berlinette. 

Płyta podłogowa połączona z karoserią tworzy wyjątkowo sztywną, a zarazem lekką konstrukcję. Najcięższe elementy umieszczono natomiast pośrodku konstrukcji — zbiornik paliwa i silnik rozmieszczono po dwóch przeciwstawnych stronach tylnej osi, by zapewnić kierowcy doskonałe wyczucie samochodu.

Zwinność, lekkość i komfort prowadzenia Alpine A110 wspomagają również podwójne wahacze, które redukują wstrząsy podczas jazdy na nierównych powierzchniach i wzmacniają stabilność podczas skręcania. Zapewniają doskonałe prowadzenie i zachowanie na drodze, a także niezrównany komfort podczas dłuższych podróży i codziennej jazdy.

Sportowa aerodynamika

Inżynierowie marki Alpine szukali optymalnego połączenia opływowych kształtów z imponującymi osiągami. Starając się opracować odpowiednie właściwości aerodynamiczne, inspirację odnaleźli w świecie wyścigów samochodowych i supersamochodów. Idealnie płaska podłoga  zapożyczona z wyścigowego bolidu oraz schowany pod tylnym zderzakiem dyfuzor zapewniają doskonałą siłę docisku i niski współczynnik oporu powietrza

Ukryte w przednim zdyterzaku wloty powietrza tworzą opływową powierzchnię, która kończy się przy przednich nadkolach, poprawiając aerodynamikę przednich kół i obniżając opór czołowy. 

Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,32, dzięki czemu nowe Alpine A110 osiąga najlepszy wynik w segmencie samochodów sportowych.

 

Alpine A110 - przód w kolorze Bleu Alpine

 

Silnik i osiągi

Serce Alpine A110 to czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką, który powstał w biurze projektowym Aliansu Renault-Nissan.

Inżynierowie marek Alpine i Renault Sport przeprojektowali silnik na potrzeby nowego modelu, dodając do niego charakterystyczne wloty powietrza, turboładowarkę, układ wydechowy i zmieniając mapę wtrysków. Dzięki temu nowa jednostka napędowa ma maksymalną moc 185 kW/252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm.

W połączeniu z niewielką masą własną (1080 kg) oznacza to optymalny stosunek mocy do wagi na poziomie 4,3 kg/KM, co sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy.

Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem, a przełożenia w nowym modelu Alpine A110 zostały tak zestopniowane, aby zapewnić optymalne osiągi w każdych warunkach. Aluminiowe łopatki na kolumnie kierownicy dają kierowcy możliwość ręcznej kontroli nad skrzynią biegów.

 

Podwozie Alpine A110

 

Dostępne są trzy tryby jazdy (Normal, Track i Sport), które pozwalają dostosować ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego do warunków na drodze lub torze.

Aktywny i sportowy układ wydechowy o obniżonej masie z pojedynczym wydechem został opracowany na podstawie symulacji zjawisk z zakresu mechaniki płynów.  Zapewnia wyśmienite osiągi i rasowe, sportowe brzmienie.

 

Części i podzespoły najwyższej klasy

Projektując model Alpine A110 inżynierowie i konstruktorzy Alpine wybrali najlepszych dostawców, którzy są gwarancją optymalnych osiągów, spasowania i wykończenia modelu.

Hamulce

Aluminiowe zaciski hamulców nowego Alpine A110 zostały zaprojektowane przez firmę Brembo. W skład tylnego układu hamulcowego, stworzonego z myślą o marce Alpine, wchodzi nowatorski siłownik hamulca postojowego, którego wykorzystanie odchudziło konstrukcję aż o 2,5 kg.

Dostosowano również oprogramowanie monitorujące, tak by w przypadku awarii układów hydraulicznych aktywowało dynamiczne hamowanie. Dodano również funkcję „hot-brake”, która chroni samochód przed stoczeniem się w przypadku parkowania na wzniesieniu w wysokich temperaturach.

Koła

Firma Otto Fuchs dostarczyła 18-calowe kute obręcze kół ze stopów lekkich, które nie tylko zmniejszyły masę, ale i stworzyły efekt „ażurowych” kół. Ponadto zapewniają kierowcy pełną kontrolę nad samochodem i precyzyjne prowadzenie, a także zwiększają jego zwinność.

Fotele

Firma Sabelt zaprojektowała jednoelementowe kubełkowe fotele o masie tylko 13,1 kg, które zapewniają użytkownikom optymalny komfort zarówno na torze, jak i podczas dłuższej trasy. Wykonane ze skóry i mikrofibry idealnie wpisują się w klimatyczne wnętrze sportowego samochodu.

 

Kubełkowy fotel Sabelt - wyposażenie Alpine A110

 

Tradycyjny design w ultranowoczesnej odsłonie

Design nowego modelu Alpine A110 to ultranowoczesna reinterpretacja tradycyjnej stylistyki marki. Nowatorska stylistyka, materiały i technologie oraz niewielkie rozmiary samochodu, jego kształt i sylwetka wyraźnie nawiązują do oryginalnego modelu Berlinette.

Nawiązaniem do wcześniejszych legendarnych modeli są cztery niezależne światła do jazdy dziennej w technologii full LED oraz charakterystyczne dla Alpine przetłoczenia biegnące przez środek maski.

Oglądany z boku samochód jest doskonałym przykładem funkcjonalnej stylistyki – wszystkie podzespoły zostały ukryte pod kompaktową karoserią, aby zmniejszyć wymiary auta i zoptymalizować jego osiągi.

Kształt kompaktowych tylnych świateł w technologii LED przypomina literę „X”. Wrażenie nowoczesności podkreślają dodatkowo kierunkowskazy progresywne oraz szeroka, wyprofilowana tylna szyba, która jest stylistycznym nawiązaniem do wcześniejszych, kultowych modeli marki.

Projektanci zadbali także o wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu. Fotele kierowcy i pasażera pomieszczą z łatwością niemal wszystkich użytkowników zarówno małych, jak i dużych. Innymi słowy, Alpine A110 doskonale spisuje się podczas codziennych tras i na torze wyścigowym.

 

Kierownica i deska rozdzielcza Alpine A110

 

Wnętrze i wyposażenie

W minimalistycznym wnętrzu Alpine A110 kierowca może zasiąść wygodnie za kierownicą. Najwyższej jakości materiały – miękka, naturalna skóra licowa, aluminiowe elementy konstrukcyjne i włókna węglowe sprawią, że nawet najkrótsza przejażdżka będzie niezapomnianym przeżyciem dla kierowcy i pasażera. Matowe wykończenie z włókna węglowego na konsoli środkowej, otworach wentylacyjnych i osłonie tablicy rozdzielczej.

Kierownica o sportowym charakterze jest idealnie dopasowana do wnętrza, a zarazem bardzo funkcjonalna – znajdują się przy niej przycisk do zmiany trybu jazdy oraz dźwignie zmiany biegów. Można regulować pochylenie kolumny kierownicy.

Samochód wyposażony jest w automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym oraz funkcją odmrażania i odmglania. Zamontowano również system multimedialny z nawigacją, który wyświetla aktualne wartości parametrów technicznych i osiągów podczas jazdy w czasie rzeczywistym. Do systemu można podłączyć smartfon za pomocą aplikacji Alpine MySpin.

 

Zdobienie ww kolorach flagi francuskiej na boku Alpine A110

 

Alpine A110 na zakręcie ośnieżonej trasy

 

Alpine A110 Première Edition - Dane techniczne

Podstawowe dane techniczne Alpine A110 w wersji Première Edition.

 

Rok

2017

Typ paliwa

Benzyna

Cena

już od 293 900 zł brutto

Typ silnika

1.8 l 4-cylindrowy 16V

Maksymalna moc

252 KM przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

320 Nm

Konstrukcja

Silnik umieszczony centralnie z tyłu, tylny napęd

Skrzynia biegów

7-biegowa DTC, mokre sprzęgło

Masa własna (DIN)

1102 kg

Stosunek wagi do mocy

4,4 kg/KM

Wymiary

4178/1798/1252 mm (D/S/W)

Rozstaw osi

2419 mm

Rozstaw przednich kół

1556 mm

Rozstaw tylnych kół

1553 mm

Zawieszenie przednia oś/ tylna oś

Podwójne wahacze

Hamulce przód  tył

4-tłoczkowy zacisk stały 320 mm 1-tłoczkowy zacisk pływający 320 mm

Właściwości aerodynamiczne

SCx*: 0.621 m² Cx: 0.32

Zbiornik paliwa

45 l

Pojemność bagażnika

100 l tył 96 l przód

Obręcze kół i opony

205/40R18 (przód) – 235/40R18 (tył)

Maksymalna prędkość*:

250 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h:

4,5 s

Zużycie paliwa (cykl mieszany WLTP):

6,7-7,0 l/100 km

Emisja CO2 (cykl mieszany WLTP):

152-158 g/km

 

Konfigurator Alpine A110

Wybierz i dopasuj samochód do swoich potrzeb z pomocą konfiguratora.

 

CENNIK - Kliknij

BROSZURA - Kliknij

 

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!

Alpine Manager
Adam Augustin
adam.augustin@grupapietrzak.pl
+48 602 481 867

 

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.