Alpine A110S – 100% sportowego charakteru
Zdecydowanie sportowy charakter i asertywna stylistyka – model A110S dołącza w gamie Alpine do A110 Pure i A110 Légende. Większa moc, specyficzna konfiguracja zawieszenia i sportowy charakter podkreślony wyrafinowanymi elementami stylistycznymi to jego cechy rozpoznawcze.
Poznaj nowe Alpine A110S:
Alpine A110S to lekkie coupe o dużej mocy silnika, z precyzyjnym układem jezdnym i dopracowanymi elementami konstrukcyjnymi. Model został zaprojektowany w sposób, który zapewnia precyzyjną reakcję na zmianę toru jazdy i doskonałą stabilność przy dużych prędkościach. Wewnątrz i na zewnątrz zwraca uwagę wyrafinowaną stylistyką i wysokiej klasy materiałami, takimi jak włókno węglowe i tapicerka Dinamica, które podkreślają sportowy charakter samochodu.
Alpine A110S jest typowym Alpine - dwumiejscowym samochodem sportowym z umieszczonym centralnie silnikiem, który rozwija moc 292 KM przy masie pojazdu 1114 kg. Jazda tym modelem dostarcza wrażeń przy każdej prędkości. Jednocześnie samochód jest komfortowy w codziennym użytkowaniu.
Alpine A110S jest łatwy i niewymagający w prowadzeniu, co odpowiada najważniejszym założeniom serii Alpine – lekkich, kompaktowych i zwinnych samochodów o wysokich osiągach.
„A110S zapewnia intensywne wrażenia z jazdy, typowe dla serii Alpine. Od samego początku zamierzaliśmy oferować różne wersje A110, każdą z nich z indywidualnymi właściwościami jezdnymi i przeznaczeniem. Podobnie jak inne wersje A110 samochód jest łatwy w prowadzeniu i w codziennym użytkowaniu. A110S jest również przyjazne dla wszystkich kierowców, niezależnie od poziomu umiejętności"
Sébastien Erphelin
dyrektor Alpine
Alpine A110S wyraźnie odróżnia się od pozostałych modeli A110 dzięki niepowtarzalnym elementom stylizacji.
Nadwozie zwraca uwagę nowymi detalami, takim jak flagi na tylnych słupkach z włókna węglowego i pomarańczowo-czarny emblemat Alpine z tyłu, pomarańczowe zaciski hamulcowe i specjalne dla wersji GT Race koła wykończone matowym lakierem, które również podkreślają kompaktową budowę samochodu.
Mniejsza wysokość Alpine A110S powoduje, że samochód wygląda, jakby skupiał się na celu. Opcjonalny matowy lakier Szary Tonnerre, dostępny wyłącznie w modelu A110S, dodatkowo podkreśla sportowy charakter samochodu.
Nabywcy Alpine A110S będą mogli wybrać w opcji dach z włókna węglowego z błyszczącą powłoką, który nie tylko podkreśla sportowy charakter samochodu, ale także zmniejsza jego masę całkowitą o 1,9 kg. Wśród pozostałych opcji znalazły się lekkie, kute felgi firmy Fuchs i wykończenie foteli Sabelt wykonane z włókna węglowego.
Charakterystyczne niebieskie przeszycia tapicerki, typowe dla modeli A110, zostały zastąpione pomarańczowymi oraz wyrafinowaną czarną wykładziną dachu Dinamica, użytą również w osłonach przeciwsłonecznych i panelach drzwiowych, która doskonale podkreśla bezkompromisowy styl nowej wersji.
Fotele Sabelt, które ważą tylko 13,1 kg każdy, również są wykończone tapicerką Dinamica. Kierownica jest pokryta skórą i materiałem Dinamica z pomarańczowym znacznikiem na godzinie 12 i z odpowiednim przeszyciem.
Pedały i podparcia stopy są wykonane z lekkiego aluminium. Kabina jest ozdobiona elementami z włókna węglowego i pomarańczowymi emblematami, które nawiązują do tych znajdujących się na nadwoziu samochodu.
Wyposażenie standardowe obejmuje nagłośnienie marki Focal, Alpine Telemetrics oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
„Nowe elementy stylistyczne odzwierciedlają precyzyjny i skupiony charakter A110S. Pomarańczowe emblematy w środku i na zewnątrz, wykończone włóknem węglowym i kontrastującym pomarańczowym kolorem, doskonale oddają osobowość samochodu: z jednej strony lekkość, z drugiej - stymulujące doznania z jazdy. „Tapicerka Dinamica w kabinie jest wykonana z tkaniny technicznej, która idealnie pasuje do A110S. W kontraście z pomarańczowymi przeszyciami, Dinamica nadaje wnętrzu wyrafinowaną, wysoką jakość"
Antony Villain
dyrektor ds. designu Alpine
Począwszy od ustawienia zawieszenia i kontroli stabilności, po geometrię kół, konstrukcję i mieszankę opon, układ jezdny Alpine A110S został dopracowany tak, aby zapewnić intensywne wrażenia z jazdy.
Alpine A110S ma tę samą, lekką i kompaktową aluminiową konstrukcję nadwozia jak pozostałe modele A110, ale unikatowa konfiguracja nadała nowej wersji wyraźny, dynamiczny charakter. Nowe sprężyny są sztywniejsze o 50% i mają odpowiednio dostrojone amortyzatory. Stabilizatory są sztywniejsze o 100% i wydrążone, aby zminimalizować ciężar.
Obniżona o 4 mm wysokość zawieszenia optymalizuje położenia środka ciężkości samochodu i zapewnia doskonałą stabilność przy dużych prędkościach oraz natychmiastową reakcję układu kierowniczego. Odboje amortyzatorów zostały zmienione dla maksymalnej kontroli zachowania nadwozia. W efekcie przyjęte ustawienia podwozia zapewniają wysoką precyzję prowadzenia i dynamikę.
Nowe koła i opony Michelin Pilot Sport 4 (215 mm na przedniej osi i 245 mm z tyłu) oraz ich specjalna konstrukcja i mieszanka zapewniają Alpine A110S doskonałą przyczepność. Nowe opony i różne modyfikacje podwozia sprawiają, że Alpine A110S ma własny dynamiczny charakter, odczuwalny również za kierownicą.
Program elektronicznej kontroli stabilności został skonfigurowany, szczególnie w trybie Track, dla zapewnienia najwyższej precyzji i stabilności. System ESC nadal może być w pełni odłączony.
Potężne zaciski hamulcowe Brembo i tarcze hamulcowe 320 mm wykonane z dwóch metali są montowane w standardzie, podczas gdy w innych wersjach A110 są dostępne opcjonalnie.
„Wcześniejsze wersje A110 były bardzo podobne do oryginału A110 z lat siedemdziesiątych. Jak klasyczny model, oferują dużo radości i przyjemność prowadzenia. Natomiast A110S ma zupełnie inny charakter. Odmienna konfiguracja podwozia sprawia, że jest to bardzo konkretny samochód sportowy. Stabilność przy dużych prędkościach i precyzja prowadzenia to jego dwie charakterystyczne cechy. Chociaż czasy okrążeń nigdy nie są priorytetem dla naszych samochodów drogowych, to nowe A110S jest jednak szybsze niż inne wersje A110. Co ważne, jest to wygodny i użyteczny na co dzień samochód. A110S nie byłoby prawdziwym Alpine, gdyby było bardzo twarde lub zbyt trudne, by można nim jeździć na co dzień. Nie wymaga również bardzo wysokich umiejętności kierowcy, aby mieć radość i satysfakcję z jazdy. Podobnie jak inne nasze modele, A110S może być używane przez kierowców z każdym doświadczeniem."
Antony Villain
dyrektor ds. designu Alpine
W porównaniu z innymi wersjami A110 model Alpine A110S z mocą silnika zwiększoną o 40 KM jest najszybszą i najbardziej potężną wersją w ofercie. Pełen charakteru czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał, ale zwiększono ciśnienie doładowania turbosprężarki o 0,4 bara, co zapewnia lepsze osiągi.
Moc maksymalna 292 KM jest uzyskiwana przy prędkości obrotowej 6400 obr./min, czyli o około 400 obr./min wyższej niż w innych wersjach. Moment obrotowy wynosi 320 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 obr./min do 6400 obr./min, czyli o 1400 obr./min więcej niż w silniku o mocy 252 KM. W związku z tym silnik A110S ma nie tylko większą moc, ale również zapewnia więcej emocji.
Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, 2-sprzęgłowej przekładni Getrag. Elektroniczny układ różnicowy wbudowany w hamulce umożliwia Alpine A110S bardzo ostre i natychmiastowe wyjście z zakrętu przy minimalnym obrocie kół.
Nowa wartość mocy oznacza, że Alpine A110S ma stosunek mocy do masy 3,8 kg/KM, co jest korzystne w porównaniu z innymi wersjami, których stosunek mocy do masy wynosił 4,3 kg/KM. Samochód osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,4 sekundy.
„Celem było wzmocnienie charakteru silnika i przeniesienia mocy. A110S jest stabilne i precyzyjne w prowadzeniu przy dużych prędkościach. Ważne było, aby także w układzie napędowym odzwierciedlić te charakterystyczne dynamiczne cechy. Pomiędzy 5000 a 7000 obr./min silnik jest szczególnie dynamiczny. Nadal mamy rezerwę mocy nawet przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych.
To naprawdę zachęca do rozciągania każdego biegu w całym zakresie obrotów."
Jean-Pascal Dauce
główny inżynier Alpine
Rodzaj paliwa |
benzyna |
Silnik |
1.8 l 4-cylindrowy 16V z turbodoładowaniem |
Cena |
już od 355 900 zł brutto |
Maksymalna moc |
300 KM przy 6300 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
340 Nm od 2000 od 6400 obr./min |
Układ napędowy |
silnik centralny, napęd tylny |
Skrzynia biegów |
7-biegowa DCT z mokrym sprzęgłem |
Masa własna (DIN) |
1109 kg |
Stosunek mocy do masy |
3,8 kg/KM (262 KM/tonę) |
Wymiary |
4180/1798/1248mm (długość/szerokość/wysokość) |
Rozstaw osi |
2419 mm |
Rozstaw kół przednich |
1556 mm |
Rozstaw kół tylnych |
1553 mm |
Zawieszenie |
podwójne wahacze przednie i tylne |
Hamulce przednie |
4-tłoczkowe stałe zaciski, tarcze 320 mm |
Hamulce tylne |
jednotłoczkowy zacisk pływający, tarcze 320 mm |
Współczynnik oporu powietrza |
Cd: 0,32 |
Powierzchnia czołowa |
Cd*A: 0,621 (A 1,94m²) |
Zbiornik paliwa |
45 litrów |
Pojemność bagażnika przedniego |
96 litrów |
Pojemność bagażnika tylnego |
100 litrów |
Koła i opony |
215/40R18 (przód), 245/40R18 (tył) |
Prędkość maksymalna |
275 km/h na torze |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
4,2 s |
Zużycie paliwa (cykl mieszany WLTP) |
6,8-7,0 l/100 km |
Emisja CO2 (cykl mieszany WLTP) |
153-160 g/km |
Wybierz i dopasuj samochód do swoich potrzeb z pomocą konfiguratora.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!
Alpine Manager
Adam Augustin
adam.augustin@grupapietrzak.pl
Zobacz inne dostępne wersje Alpine A110:
Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.
Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.