Grand Prix Miami 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P13 na nowym komplecie pośrednich opon. Na 22. okrążeniu zjechał na pit stop po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 32.037 s.

 

Pierre rozpoczął wyścig z pozycji P12 na komplecie nowych opon pośrednich. Na 12. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej, by założyć nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 32.055 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Dobrze było dzisiaj zdobyć punkt i osiągnąć dobry wynik w sezonie. W ciągu ostatnich kilku wyścigów byliśmy coraz bliżej i wreszcie w ten weekend otrzymamy nagrodę, na którą zespół zasługuje, biorąc pod uwagę wysiłki poczynione w ostatnich tygodniach. To był bardzo intensywny wyścig od początku do końca i dobre walki przez cały czas. Z wyniku nie możemy być w pełni usatysfakcjonowani, bo to tylko jeden punkt, ale jest to ważny punkt dla naszego sezonu. Od miejsca, w którym byliśmy w Bahrajnie w ostatnim rzędzie, do miejsca, w którym jesteśmy teraz – to zasługa całego zespołu w Enstone i Viry za utrzymanie wiary i motywacji oraz ciągłe ulepszanie samochodu. Miejmy nadzieję, że będą to pierwsze z wielu punktów w sezonie”.

 

Pierre Gasly:

„Mieliśmy dzisiaj wspaniały wyścig, nawet jeśli zabrakło nam punktów. Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, aby zająć jak najlepszą pozycję i zdobyć punkty. Mieliśmy dobre tempo, na początku ciężko walczyliśmy o utrzymanie pozycji, a potem, zgodnie z naszym planem, wcześnie zjechaliśmy do pit stopu. Czas wirtualnej neutralizacji nie był dla mnie korzystny, ale czasami tak po prostu bywa. Z perspektywy zespołu zdobyliśmy pierwszy punkt w sezonie i to jest najważniejsze. To, czy będę to ja, czy Esteban, nie ma znaczenia i jestem po prostu bardzo zadowolony z dzisiejszego występu zespołu. Świetnie dodaje motywacji i pewności siebie wszystkim pracownikom Enstone i Viry. Potrzebujemy dużo więcej, aby powalczyć o wyższe pozycje. Jesteśmy w walce o punktowane pozycje, to był najlepszy weekend w sezonie z punktu widzenia wyników, więc dobrze jest pokazać postęp”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„To nasz pierwszy punkt w sezonie, więc ze sportowego punktu widzenia jest to dla nas satysfakcjonujące. Mieliśmy jasny plan, w którym jeden samochód będzie próbował wcześnie zjechać do pit stopu i podcinać bolidy wokół nas, podczas gdy drugi będzie ryzykował, pokonując dłuższy pierwszy przejazd w nadziei na scenariusz z wirtualną neutralizacją, samochodem bezpieczeństwa lub czerwoną flagą. Tym razem sytuacja właśnie tak wyglądała i to Esteban zdobył punkt, zajmując dziesiąte miejsce. To był bezbłędny wyścig ze strony wszystkich członków zespołu – z perspektywy strategii, zarządzania wyścigiem, pit-stopów – i zrobiliśmy wystarczająco dużo, aby zapewnić zespołowi korzyści. To był znacznie bardziej pozytywny weekend w Miami i musimy wciąż walczyć o więcej, jeśli mamy dalej walczyć o wyższe pozycje. Ciężka praca będzie kontynuowana, podczas gdy my skupiamy się na powrocie do Europy na kolejny wyścig”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 136 punktów
2. Sergio Perez – Red Bull Racing – 103 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 98 punktów

15. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 1 punkt
19. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 239 punktów
2. Scuderia Ferrari – 187 punktów
3. McLaren – 124 punkty
4. Mercedes – 64 punkty
5. Aston Martin – 42 punkty
6. Visa CashApp RB – 19 punktów
7. Haas – 7 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 1 punkt
9. Williams – 0 punktów
10. Kick Sauber – 0 punktów

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.