Grand Prix Miami 2024 – podsumowanie wyścigu sprinterskiego i sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

Wyścig sprinterski: Esteban wystartował z P13, ukończył na P15; Pierre wystartował z P16, ukończył na P9.

Kwalifikacje: Esteban P13 (1 min 28.371 s); Pierre P12 (1 min 28.324 s).

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Powiedziałbym, że dzisiejszy dzień nie był dla nas najspokojniejszy. Na początku sprintu w Pit Lane doszło do nieporozumienia – był to duży i kosztowny błąd – więc zespół i ja będziemy ciężko pracować, aby poprawić tego typu sytuację. Potem był pracowity wyścig, ale w wyniku kary znacznie odbiegał od proporcji punktów. W kwalifikacjach wiedzieliśmy, że to będzie trudna sesja i ponownie udało nam się dostać do Q2, ale nie udało nam się przejść do Q3. Rywalizacja jest bardzo zacięta, więc musimy dalej pracować nad rzeczami, które przyniosą nam korzyści następnym razem. Celem jest walka i posuwanie się naprzód w wyścigu, a jutro zrobimy wszystko, co w naszej mocy, wyciągając z samochodu jak najwięcej i, miejmy nadzieję, zdobywając punkty”.

 

Pierre Gasly:

„Jest dzisiaj wiele pozytywów i lekcji, które możemy wyciągnąć jako zespół. Ulepszenia, które wprowadziliśmy w samochodzie, wyraźnie spełniają nasze oczekiwania. Sprint zakończyliśmy na dziewiątym miejscu, czyli byliśmy najbliżej punktów w całym tegorocznym sezonie. Następnie w kwalifikacjach zabrakło nam zaledwie jednej dziesiątej do awansu do Q3. Wiemy, gdzie nam brakuje i musimy spróbować poprawić te obszary, ponieważ różnice w pierwszej dziesiątce i wokół niej są tak małe. Miałem bardzo dobre przeczucia na okrążeniu w Q1, ale w Q2 było inaczej, więc jest wiele rzeczy do przeanalizowania i lepszego zrozumienia. Czuję postęp i moim celem jest zdobycie pierwszych punktów w tym roku w jutrzejszym wyścigu”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„To był bardzo pracowity dzień w Miami ze względu na wyścig sprinterski, po którym nastąpiły kwalifikacje. Po pierwsze, w sprincie byliśmy najbliżej zdobycia punktów w tym sezonie, a Pierre był na dziewiątym miejscu. Jako zespół zbadamy incydent w Pit Lane podczas wyścigu sprinterskiego, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu takiej sytuacji, ponieważ kara zagroziła wyścigowi Estebana. Kwalifikacje nie były proste, ze względu na problemy związane z zachowaniem opon. Ponownie wyciągamy pozytywne wnioski z wyniku i faktu, że wprowadzone przez nas ulepszenia zadziałały zgodnie z oczekiwaniami. Ustawiliśmy się w sytuacji, w której możemy ciężko walczyć o punkty w jutrzejszym wyścigu”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.