Dzień w liczbach
Wyścig sprinterski: Pierre wystartował z pozycji P13 na nowym komplecie opon pośrednich. Rywalizację ukończył na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 38.932 s
Franco wystartował z pozycji P17, także na nowym komplecie opon pośrednich. Rywalizację ukończył na pozycji P14. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.235 s
Kwalifikacje: Pierre P14 (1 min 33.651 s); Franco P15 (1 min 34.044 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Weekendy sprinterskie zawsze mają napięty harmonogram, a ten dzień za kierownicą był z pewnością pracowity. Powiedziałbym, że mieliśmy niezły sprint, kończąc na 10. miejscu. Zakręt numer 1 był istną masakrą na pierwszym okrążeniu i musiałem po prostu spróbować przetrwać i ustawić samochód na odpowiedniej pozycji, aby uniknąć bałaganu. Ostatecznie zyskaliśmy kilka pozycji i musieliśmy się po prostu bronić. Brakowało nam tempa, ale z pewnością nauczyliśmy się kilku rzeczy i trików, co powinno nam przynieść korzyści w wyścigu. W kwalifikacjach ponownie czułem, że wykonaliśmy całkiem dobrą robotę. Nie byłem zbyt zadowolony z ostatniego okrążenia, gdzie mieliśmy problemy, szczególnie na ostatnim zakręcie, więc to przeanalizujemy, ponieważ pierwsze dwa sektory były dobre i konkurencyjne. Nie sądzę, żeby Q3 było możliwe, może znalazłbym się o jedno lub dwa miejsca wyżej, ale myślę, że jako zespół możemy wyciągnąć korzyści z kolejnej wizyty w Q2 w ten weekend. Jutro zobaczymy, co da się zrobić po starcie z P14 i postaramy się wykorzystać ewentualny chaos z przodu”.
Franco Colapinto:
„To był trudny dzień, a właściwie cały weekend, po mojej stronie garażu. Trudno było znaleźć odpowiedni balans, a samochód wydawał się nieco bardziej nieprzewidywalny w prowadzeniu niż w ostatnich wyścigach, co może również wynikać z warunków i szybkiego charakteru tego toru. W sprincie udało mi się dobrze uciec, ale poczułem mocny kontakt z tyłu na szczycie pierwszego zakrętu, co ostatecznie spowodowało przebicie lewej tylnej opony i skutecznie wykluczyło nas z rywalizacji, zmuszając do dodatkowego pit stopu. Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w ustawieniach między sesjami, aby pomóc mi poczuć się pewniej w samochodzie. Niektóre rzeczy działały, inne nie, ale to była dobra lekcja, którą możemy wykorzystać w przyszłych wyścigach. Mocno naciskałem w kwalifikacjach i chociaż awans obu samochodów do Q2 był pozytywny, miałem problemy ze złożeniem okrążenia i musiałem przerwać kilka przejazdów z powodu kilku szarpnięć w niektórych miejscach. Nie byłem dziś w stanie ścigać się po incydencie w pierwszym zakręcie, więc z niecierpliwością czekam na jutrzejszy wyścig i zobaczymy, co możemy zrobić z naszej pozycji startowej”.
Steve Nielsen, Dyrektor zarządzający:
„Biorąc pod uwagę nasze wyniki w ostatnich wyścigach, z pewnością możemy pozytywnie ocenić dzień ze sprintem w Austin. W wyścigu Pierre dobrze poradził sobie z chaosem w pierwszym zakręcie i ostatecznie ukończył wyścig na 10. miejscu, tuż za punktami. Franco, niestety, złapał gumę w lewej tylnej oponie po kilku incydentach na pierwszym okrążeniu, co całkowicie przekreśliło wszelkie nadzieje na dobry wynik. Samochód, ogólnie rzecz biorąc, spisywał się dobrze przez cały weekend, co znajduje odzwierciedlenie w tym, że oba samochody awansowały do Q2 dzięki swoim zasługom, co jest naszym pierwszym podwójnym występem w Q2 od lipca w Austrii, co podkreśla chęć zespołu do dalszego dążenia do jak najlepszego wyniku za każdym razem, gdy jesteśmy na torze. Jak widzieliśmy w dzisiejszym sprincie, w jutrzejszym wyścigu mogą pojawić się okazje, które będą wymagały inteligentnej i czystej jazdy obu kierowców. Zobaczymy, co możemy zrobić, aby zmaksymalizować nasz wynik końcowy z obydwoma samochodami”.



