Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix USA 2025 – podsumowanie sprintu i sesji kwalifikacyjnej

AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 18: Franco Colapinto of Argentina driving the (43) Alpine F1 A525 Renault on track during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 18, 2025 in Austin, Texas. (Photo by Simon Galloway/LAT Images)

Dzień w liczbach

Wyścig sprinterski: Pierre wystartował z pozycji P13 na nowym komplecie opon pośrednich. Rywalizację ukończył na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 38.932 s

Franco wystartował z pozycji P17, także na nowym komplecie opon pośrednich. Rywalizację ukończył na pozycji P14. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.235 s

 

Kwalifikacje: Pierre P14 (1 min 33.651 s); Franco P15 (1 min 34.044 s)

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

„Weekendy sprinterskie zawsze mają napięty harmonogram, a ten dzień za kierownicą był z pewnością pracowity. Powiedziałbym, że mieliśmy niezły sprint, kończąc na 10. miejscu. Zakręt numer 1 był istną masakrą na pierwszym okrążeniu i musiałem po prostu spróbować przetrwać i ustawić samochód na odpowiedniej pozycji, aby uniknąć bałaganu. Ostatecznie zyskaliśmy kilka pozycji i musieliśmy się po prostu bronić. Brakowało nam tempa, ale z pewnością nauczyliśmy się kilku rzeczy i trików, co powinno nam przynieść korzyści w wyścigu. W kwalifikacjach ponownie czułem, że wykonaliśmy całkiem dobrą robotę. Nie byłem zbyt zadowolony z ostatniego okrążenia, gdzie mieliśmy problemy, szczególnie na ostatnim zakręcie, więc to przeanalizujemy, ponieważ pierwsze dwa sektory były dobre i konkurencyjne. Nie sądzę, żeby Q3 było możliwe, może znalazłbym się o jedno lub dwa miejsca wyżej, ale myślę, że jako zespół możemy wyciągnąć korzyści z kolejnej wizyty w Q2 w ten weekend. Jutro zobaczymy, co da się zrobić po starcie z P14 i postaramy się wykorzystać ewentualny chaos z przodu”.

Franco Colapinto:

„To był trudny dzień, a właściwie cały weekend, po mojej stronie garażu. Trudno było znaleźć odpowiedni balans, a samochód wydawał się nieco bardziej nieprzewidywalny w prowadzeniu niż w ostatnich wyścigach, co może również wynikać z warunków i szybkiego charakteru tego toru. W sprincie udało mi się dobrze uciec, ale poczułem mocny kontakt z tyłu na szczycie pierwszego zakrętu, co ostatecznie spowodowało przebicie lewej tylnej opony i skutecznie wykluczyło nas z rywalizacji, zmuszając do dodatkowego pit stopu. Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w ustawieniach między sesjami, aby pomóc mi poczuć się pewniej w samochodzie. Niektóre rzeczy działały, inne nie, ale to była dobra lekcja, którą możemy wykorzystać w przyszłych wyścigach. Mocno naciskałem w kwalifikacjach i chociaż awans obu samochodów do Q2 był pozytywny, miałem problemy ze złożeniem okrążenia i musiałem przerwać kilka przejazdów z powodu kilku szarpnięć w niektórych miejscach. Nie byłem dziś w stanie ścigać się po incydencie w pierwszym zakręcie, więc z niecierpliwością czekam na jutrzejszy wyścig i zobaczymy, co możemy zrobić z naszej pozycji startowej”.

Steve Nielsen, Dyrektor zarządzający:

„Biorąc pod uwagę nasze wyniki w ostatnich wyścigach, z pewnością możemy pozytywnie ocenić dzień ze sprintem w Austin. W wyścigu Pierre dobrze poradził sobie z chaosem w pierwszym zakręcie i ostatecznie ukończył wyścig na 10. miejscu, tuż za punktami. Franco, niestety, złapał gumę w lewej tylnej oponie po kilku incydentach na pierwszym okrążeniu, co całkowicie przekreśliło wszelkie nadzieje na dobry wynik. Samochód, ogólnie rzecz biorąc, spisywał się dobrze przez cały weekend, co znajduje odzwierciedlenie w tym, że oba samochody awansowały do ​​Q2 dzięki swoim zasługom, co jest naszym pierwszym podwójnym występem w Q2 od lipca w Austrii, co podkreśla chęć zespołu do dalszego dążenia do jak najlepszego wyniku za każdym razem, gdy jesteśmy na torze. Jak widzieliśmy w dzisiejszym sprincie, w jutrzejszym wyścigu mogą pojawić się okazje, które będą wymagały inteligentnej i czystej jazdy obu kierowców. Zobaczymy, co możemy zrobić, aby zmaksymalizować nasz wynik końcowy z obydwoma samochodami”.

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy