Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix USA 2025 – podsumowanie treningu i kwalifikacji do sprintu

AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 17: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 17, 2025 in Austin, Texas. (Photo by Steven Tee/LAT Images)

Dzień w liczbach

1. sesja treningowa: Pierre P17 (1 min 34.665 s / 24 okrążenia); Franco P16 (1 min 34.653 s / 25 okrążeń)

Kwalifikacje do sprintu: Pierre P13 (1 min 34.258 s); Franco P17 (1 min 35.246 s)

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

​​„Jestem naprawdę zadowolony z dzisiejszego wyniku w kwalifikacjach sprinterskich. Ostatnie kilka weekendów było dla nas trudnych i nie byliśmy w ścisłej czołówce rywali. Zespół ciężko pracował w tygodniu między Singapurem a wizytą tutaj, aby znaleźć kilka ulepszeń, a poprawa osiągów była dla nas ważna, aby wrócić do rywalizacji, co moim zdaniem udało nam się dzisiaj. Zawsze chcemy osiągnąć więcej niż to, co osiągnęliśmy dzisiaj, ale patrząc na pracę włożoną przez wszystkich, możemy być zadowoleni, ponieważ mamy dobry punkt odniesienia do dalszej pracy w ten weekend. Jutro, przed sprintem, musimy spróbować zmaksymalizować start, awansować o kilka pozycji i zobaczyć, gdzie skończymy. To trudny tor i będziemy po prostu traktować każdą sesję treningową z osobna i starać się zmaksymalizować to, co mamy, za każdym razem, gdy będziemy na dobrej drodze”.

Franco Colapinto:

„To nie był najłatwiejszy dzień i po zaledwie jednej sesji treningowej nie byliśmy w stanie uporać się z niektórymi problemami, z którymi się borykaliśmy, i dopracować naszego pakietu. Myślę, że samochód ma potencjał, a nasza pozycja niekoniecznie odzwierciedla to, gdzie moglibyśmy być, gdybyśmy wszystko poskładali do kupy. Miałem duże problemy z przyczepnością, zwłaszcza podczas dodawania mocy do trakcji. Nie czułem się najlepiej na żadnym z przejazdów w SQ1, a wiatr wydawał się wzmagać pod koniec dnia, co czyniło sytuację nieco bardziej nieprzewidywalną. Ten tor nadaje się do dobrych wyścigów, więc zobaczmy, co uda nam się zrobić jutro, ale jednocześnie będziemy obserwować kwalifikacje i samo Grand Prix. Postaramy się jak najlepiej awansować z pozycji startowej i wykorzystać czas na torze, aby dowiedzieć się, jakie ulepszenia możemy wprowadzić między sesjami”.

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy