Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix USA 2025 – podsumowanie wyścigu

AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 19: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault heads to the grid prior to the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 19, 2025 in Austin, Texas. (Photo by Sam Bloxham/LAT Images)

Przebieg wyścigu

⏱️ Pierre wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 27. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkich opon. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.270 s.

⏱️ Franco wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie pośredniej mieszanki opon. Na 32. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkiego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P17. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.173 s.

 

Wypowiedzi

💬 Pierre Gasly:

„To było rozczarowujące popołudnie, podczas którego zasadniczo brakowało nam osiągów. Dzisiaj byliśmy po prostu zbyt wolni. Pierwszy etap był udany, jechałem z tyłu za Liamem [Lawsonem] w szeregu samochodów i czułem, że wszystko jest całkiem dobrze zarządzane. Potem zjechaliśmy po miękkie opony, mieliśmy długi pit-stop i od tego momentu wszystko się rozpadało aż do końca wyścigu, gdzie utknąłem w korku. Mamy wiele rzeczy do omówienia jako zespół, ponieważ bardzo trudno było nam być konkurencyjnymi w niedziele. Popracujemy nad tym i wystartujemy ponownie w Mexico City w przyszły weekend”.

💬 Franco Colapinto:

„To był ciężki dzień i ogólnie trudny weekend dla nas jako zespołu. Z mojej strony, nie było zbyt gładko i generalnie miałem duże problemy z samochodem. Uczyliśmy się wiele z sesji na sesję, a celem jest po prostu starać się być silniejszym za każdym razem, gdy jesteśmy na torze, i będziemy mieli ku temu kolejną szansę w Meksyku w przyszły weekend. Będziemy dalej ciężko pracować jako zespół i starać się znaleźć te ulepszenia. Ostatecznie miałem nieco świeższe opony niż Pierre i widziałem, jak Gabriel [Bortoleto] atakuje. Chciałem, żeby trzymał się za nami dwoma, więc to coś, co omówimy jako zespół i wyciągniemy wnioski na przyszłość”.

💬 Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:

„Jako zespół mamy wiele do przeanalizowania po tym weekendzie. Chociaż nasz poziom konkurencyjności wciąż jest daleki od zdobywania punktów, to jednak niewielki krok naprzód w porównaniu z ostatnimi wydarzeniami, patrząc na cały weekend, był zachęcający. Dzisiaj, podobnie jak wiele zespołów, musieliśmy dostosować strategię do warunków i tego, co widzieliśmy na torze, ponieważ opony twarde nie zapowiadały się na korzystne. Pierre, nieco wcześniej niż zakładaliśmy, poradził sobie z zagrożeniem podcięcia, przechodząc na opony miękkie, a następnie odbył powolny pit-stop, który przeanalizujemy i poprawimy. Franco był w stanie wydłużyć swój przejazd na oponach średnich, co dało mu deltę opon pod koniec wyścigu, gdzie dogonił Pierre’a. Daliśmy kierowcom instrukcje, aby utrzymywali pozycję, ponieważ zarządzaliśmy paliwem w obu samochodach, a dodatkowo uwzględnialiśmy liczbę okrążeń pozostałych do końca, gdy liderzy byli blisko siebie. Dla zespołu wszelkie instrukcje wydane przez pit wall są ostateczne i dziś jesteśmy rozczarowani, że tak się nie stało – więc to coś, co przeanalizujemy i z czym poradzimy sobie wewnątrz teamu”.

Klasyfikacja generalna

👨🏻 Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 346 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 332 punkty
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 306 punktów

16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 678 punktów
2. Mercedes– 341 punktów
3. Scuderia Ferrari – 334 punkty
4. Red Bull Racing – 331 punktów
5. Williams – 111 punktów
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 69 punktów
8. Kick Sauber– 59 punktów
9. Haas – 48 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów

 

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy