Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 27. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkich opon. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.270 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie pośredniej mieszanki opon. Na 32. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkiego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P17. Najszybsze okrążenie: 1 min 39.173 s.
Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„To było rozczarowujące popołudnie, podczas którego zasadniczo brakowało nam osiągów. Dzisiaj byliśmy po prostu zbyt wolni. Pierwszy etap był udany, jechałem z tyłu za Liamem [Lawsonem] w szeregu samochodów i czułem, że wszystko jest całkiem dobrze zarządzane. Potem zjechaliśmy po miękkie opony, mieliśmy długi pit-stop i od tego momentu wszystko się rozpadało aż do końca wyścigu, gdzie utknąłem w korku. Mamy wiele rzeczy do omówienia jako zespół, ponieważ bardzo trudno było nam być konkurencyjnymi w niedziele. Popracujemy nad tym i wystartujemy ponownie w Mexico City w przyszły weekend”.

💬 Franco Colapinto:
„To był ciężki dzień i ogólnie trudny weekend dla nas jako zespołu. Z mojej strony, nie było zbyt gładko i generalnie miałem duże problemy z samochodem. Uczyliśmy się wiele z sesji na sesję, a celem jest po prostu starać się być silniejszym za każdym razem, gdy jesteśmy na torze, i będziemy mieli ku temu kolejną szansę w Meksyku w przyszły weekend. Będziemy dalej ciężko pracować jako zespół i starać się znaleźć te ulepszenia. Ostatecznie miałem nieco świeższe opony niż Pierre i widziałem, jak Gabriel [Bortoleto] atakuje. Chciałem, żeby trzymał się za nami dwoma, więc to coś, co omówimy jako zespół i wyciągniemy wnioski na przyszłość”.

💬 Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:
„Jako zespół mamy wiele do przeanalizowania po tym weekendzie. Chociaż nasz poziom konkurencyjności wciąż jest daleki od zdobywania punktów, to jednak niewielki krok naprzód w porównaniu z ostatnimi wydarzeniami, patrząc na cały weekend, był zachęcający. Dzisiaj, podobnie jak wiele zespołów, musieliśmy dostosować strategię do warunków i tego, co widzieliśmy na torze, ponieważ opony twarde nie zapowiadały się na korzystne. Pierre, nieco wcześniej niż zakładaliśmy, poradził sobie z zagrożeniem podcięcia, przechodząc na opony miękkie, a następnie odbył powolny pit-stop, który przeanalizujemy i poprawimy. Franco był w stanie wydłużyć swój przejazd na oponach średnich, co dało mu deltę opon pod koniec wyścigu, gdzie dogonił Pierre’a. Daliśmy kierowcom instrukcje, aby utrzymywali pozycję, ponieważ zarządzaliśmy paliwem w obu samochodach, a dodatkowo uwzględnialiśmy liczbę okrążeń pozostałych do końca, gdy liderzy byli blisko siebie. Dla zespołu wszelkie instrukcje wydane przez pit wall są ostateczne i dziś jesteśmy rozczarowani, że tak się nie stało – więc to coś, co przeanalizujemy i z czym poradzimy sobie wewnątrz teamu”.

Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 346 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 332 punkty
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 306 punktów
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 678 punktów
2. Mercedes– 341 punktów
3. Scuderia Ferrari – 334 punkty
4. Red Bull Racing – 331 punktów
5. Williams – 111 punktów
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 69 punktów
8. Kick Sauber– 59 punktów
9. Haas – 48 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów



