Grand Prix USA 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P12 na nowym komplecie pośrednich opon. Na 31. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet twardej mieszanki opon, a na 51. okrążeniu założono mu nowe, miękkie opony. Do mety dojechał na pozycji P18, sięgając po najszybsze okrążenie wyścigu, wynoszące 1 min 37.330 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P6 na nowym komplecie pośrednich opon. Do boksów zjechał na 18. okrążeniu po nowy komplet opon twardych. Do mety dojechał na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 38.311 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Niestety mój dzisiejszy wyścig został zakłócony w pierwszym zakręcie po tym, jak zostałem uderzony od tyłu, co spowodowało, że obróciłem się i spadłem na tył stawki. Udało mi się odzyskać kilka pozycji w trakcie wyścigu, jednak potem nie mieliśmy już szans na rywalizację. Pod koniec wyścigu postanowiliśmy zjechać do pit stopu i spróbować najszybszego okrążenia na miękkich oponach, co udało nam się osiągnąć. Mamy pozytywy, które możemy wyciągnąć z tego weekendu. Ulepszenia okazały się skuteczne, szczególnie we wczorajszych kwalifikacjach, więc nie mogę się doczekać, aż zespół będzie kontynuował pracę w tym kierunku i usprawni samochód. Następny w kolejce jest Meksyk i miejmy nadzieję, że będziemy na lepszej pozycji, aby walczyć o punkty”.

 

Pierre Gasly:

„To było frustrujące popołudnie, podczas którego nie wykorzystaliśmy w pełni maksymalnego potencjału. Przez cały wyścig mieliśmy zbyt wiele nieoptymalnych sytuacji, a szkoda, bo startowaliśmy z naprawdę dobrej pozycji i mieliśmy znacznie większe ambicje niż ukończenie wyścigu poza punktami. Sprawy wymknęły się spod kontroli i mogliśmy lepiej poprowadzić nasz wyścig, co omówimy następnym razem. Pokryliśmy wczesny pit stop Magnussena, potem zrobiliśmy powolny postój, ale ogólnie brakowało nam tempa na twardej oponie, aby zawalczyć o wyższe pozycje. Wygląda na to, że nasi rywale są w tej chwili odrobinę szybsi, a my musimy cały czas próbować zrozumieć nasz pakiet i wyciągać z niego wszystko. W przyszłym tygodniu czeka nas Meksyk – to wyjątkowy tor, na którym mamy kolejną okazję do nauki i postępu”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Możemy zakończyć ten weekend w Austin z pewnymi pozytywami, szczególnie jeśli chodzi o skuteczność naszych ulepszeń i przekształcenie jej w najlepszą pozycję wyjściową zespołu w sezonie, czyli szóste miejsce na starcie. Szkoda, że ​​nie mogliśmy wykorzystać naszej dobrej pozycji wyjściowej, mieliśmy problemy na drugim przejeździe i musimy to przeanalizować. Zespół niesamowicie ciężko pracował w tym sezonie podczas pit stopów, a w ostatnich wyścigach nastąpiła duża poprawa. Takie rzeczy dzieją się w wyścigach, a my wygrywamy i przegrywamy jako zespół. Nie możemy się doczekać ponownego wyjazdu do Meksyku za tydzień”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 354 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 297 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 275 punktów

16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
19. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 544 punkty
2. Red Bull Racing – 504 punkty
3. Scuderia Ferrari – 496 punktów
4. Mercedes – 344 punkty
5. Aston Martin – 86 punkty
6. Haas – 38 punktów
7. Visa CashApp RB – 36 punktów
8. Williams – 17 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 13 punktów
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.