Grand Prix USA 2024 – podsumowanie wyścigu sprinterskiego i sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

Wyścig sprinterski: Esteban P15 (najszybsze okrążenie: 1 min 38.835 s); Pierre P14 (najszybsze okrążenie: 1 min 39.438 s)

Kwalifikacje: Esteban P13 (1 min 33.597 s); Pierre P7 (1 min 33.018 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Podczas porannego wyścigu sprinterskiego dobrze się bawiłem i udało mi się kilka dobrych wyprzedzeń. Niestety nie mieliśmy tempa na więcej, niemniej jednak był to przyzwoity wyścig, biorąc pod uwagę fakt, że w ten weekend mam samochód w starej specyfikacji. Tego popołudnia prowadzenie samochodu było nieco trudniejsze. Jednak z pozytywnej strony możemy zauważyć, że ulepszenia wprowadzone w ten weekend wydają się działać i ożyły w sesji kwalifikacyjnej, co jest pozytywne na przyszłość. Z mojej strony samochód był również bardziej konkurencyjny niż to, co widzieliśmy, a ukończenie wyścigu na 13. pozycji to krok w górę, biorąc pod uwagę, że samochody wokół mnie zostały ulepszone. Rozpoczynamy wyścig przed niektórymi samochodami, z którymi walczyliśmy dzisiaj w wyścigu sprinterskim, więc mamy nadzieję na dobry start i dobrą strategię na jutrzejszy wyścig”.

 

Pierre Gasly:

„Jestem bardzo zadowolony z naszego dzisiejszego występu. Minęło trochę czasu, odkąd dotarliśmy do Q3 i osiągnęliśmy równie najlepszy wynik w kwalifikacjach sezonu. Dzisiaj bardzo przyjemnie jeździło się samochodem. Wprowadziliśmy pewne zmiany po dzisiejszym sprinterskim wyścigu i chociaż wciąż badamy ten nowy pakiet, uważamy, że obieramy z nim właściwy kierunek i mamy duży potencjał na przyszłość. Mamy również pewne wskazówki na temat naszego potencjału wyścigowego z dzisiejszego wyścigu sprinterskiego. Startujemy z siódmej pozycji na starcie jutrzejszego wyścigu i naszym celem jest wykorzystanie jej i zdobycie kilku punktów, ponieważ minęło trochę czasu, odkąd byliśmy w pierwszej dziesiątce. Byłaby to miła nagroda dla zespołu po dostarczeniu nowego pakietu do samochodu w ten weekend.”

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Zespół wykonał dzisiaj świetną robotę, ulepszając samochód i poprawiając osiągi pomiędzy sesjami. Szczególnie staramy się wycisnąć jak najwięcej z nowych części, które wprowadziliśmy na tor w ten weekend, co nigdy nie jest łatwe podczas weekendu sprinterskiego z ograniczoną liczbą swobodnych przejazdów. Rano nie byliśmy tak konkurencyjni w sprincie, po południu pokazaliśmy znacznie lepsze tempo na jednym okrążeniu. Pierre wykonał naprawdę dobrą robotę, aby awansować do ostatniej części kwalifikacji, a Esteban również o włos nie dostał się do Q3. To nasz wspólny najlepszy wynik w kwalifikacjach w sezonie, będący zasługą całej ciężkiej pracy wykonanej w fabryce. Musimy spróbować przenieść to na jutrzejsze Grand Prix”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.