Grand Prix USA 2024 – zapowiedź weekendu wyścigowego

Zespół BWT Alpine F1 Team udaje się na tor Circuit of The Americas na 19. rundę Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 2024, czyli Grand Prix USA.

W zapowiedzi zespołu przed Grand Prix USA Esteban Ocon i Pierre Gasly omawiają nadchodzące Grand Prix.

 

Esteban Ocon

 

Odzyskać siły i ponownie się skoncentrować

Singapur był trudnym weekendem dla zespołu i chociaż udało nam się odrobić miejsca na początku wyścigu, nie byliśmy w stanie dotrzymać kroku samochodom z przodu. Zmaksymalizowaliśmy wszystko, co mogliśmy, ale niestety to nie wystarczyło, aby walczyć o punkty. Przerwa między Singapurem a weekendem w Austin dała nam czas na podsumowanie i ponowne skupienie uwagi na nadchodzącym potrójnym pojedynku, a także dała zespołowi czas na regenerację i przygotowanie się przed ostatnim odcinkiem sezonu 2024.

 

Zmaksymalizować i wydobyć

Jestem podekscytowany powrotem do Austin. To wyjątkowe miejsce do odwiedzenia, a energia, jaką wnoszą amerykańscy fani, zawsze zapewnia niesamowitą atmosferę na weekend. Circuit of The Americas to wymagający, ale niesamowity tor, na którym zawsze odbywają się ciekawe wyścigi. Austin będzie początkiem dwóch potrójnych zlepków weekendów wyścigowych, które zawsze wymagają wysiłku fizycznego i psychicznego dla całego zespołu, więc wspaniale było mieć przerwę po Singapurze, aby się na to przygotować. Ciężko pracowałem na siłowni i na symulatorze z zespołem w fabryce, a naszym celem będzie maksymalne wykorzystanie każdej nadarzającej się okazji i wyciągnięcie z weekendu tego, co się da.

 

Statystyki Estebana w Grand Prix USA

Starty w Austin: 6

Punkty w Austin: 8

Średnia punktów: 1,33

Najlepsza pozycja na starcie: 6. (2018)

Najlepszy wynik: 6. (2017)

Najlepszy czas okrążenia kwalifikacyjnego: 1 min 34.145 s (2018)

Najszybsze okrążenie: 1 min 39.992 s (2018)

 

Pierre Gasly

 

Bardzo potrzebna przerwa

Bardzo miło było mieć krótką przerwę po Singapurze – wyścigu, który był wyzwaniem dla całego zespołu. Nie byliśmy konkurencyjni, co popchnęło nas do wypróbowania innej strategii i zakłócania pracy samochodów wokół nas, aby pomóc Estebanowi w wyścigu. Nie przyniosło to niestety pożądanego efektu. Prawdopodobnie spodziewaliśmy się lepszych wyników w Singapurze niż wcześniej w Monzy i Baku, ale nie byliśmy w stanie walczyć o punkty, więc w ostatnich sześciu wyścigach jest wiele do zrobienia. Trzytygodniowa przerwa dała nam trochę czasu na relaks i zresetowanie się, a jednocześnie pozwoliła nam naprawdę spuścić głowy przed powrotem do Austin na początek przedostatniego potrójnego spotkania.

 

Powrót do Teksasu

Jestem bardzo podekscytowany powrotem do Austin w Teksasie na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na torze Circuit of The Americas odbywa się jedno z najlepszych wydarzeń roku, a poparcie amerykańskich fanów dla Formuły 1 rośnie. Tor jest wymagający, ale charakteryzuje się dobrą płynnością i może być niesamowicie satysfakcjonujący, jak odkryliśmy w zeszłym roku, zajmując siódme miejsce w wyścigu sprinterskim i szóste w Grand Prix. Wróciłem do Enstone podczas krótkiej przerwy, aby przygotować się na symulatorze, ponieważ naprawdę musimy twardo stąpać po ziemi, skoro przed nami kolejny weekend sprintu. Mam nadzieję, że uda nam się rozpocząć potrójną rozgrywkę dwoma świetnymi wynikami, dzięki którym zespół będzie mógł dobrze rozpocząć ostatnie dwa miesiące sezonu. Jest o co grać i zamierzamy powalczyć o wyższą pozycję w mistrzostwach.

 

Statystyki Pierre’a w Grand Prix USA

Starty w Austin: 5

Punkty w Austin: 10

Średnia punktów: 2

Najlepsza pozycja na starcie: 7. (2023)

Najlepszy wynik: 6. (2023)

Najlepszy czas okrążenia kwalifikacyjnego: 1 min 33.556 s (2019)

Najszybsze okrążenie: 1 min 39.646 s (2018)

 

Terminy sesji

Piątek, 18 października

19:30-20:30 – Pierwszy trening FIA Formuły 1

23:30-00:30 – Kwalifikacje do sprintu FIA Formuły 1

 

Sobota, 19 października

20:00-21:00 – Wyścig sprinterski FIA Formuły 1

24:00-01:00 – Kwalifikacje FIA Formuły 1

 

Niedziela, 20 października

21:00-23:00 – Wyścig FIA Formuły 1

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.