Grand Prix Singapuru 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie pośrednich opon. Na 29. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet twardej mieszanki opon. Do mety dojechał na pozycji P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.964 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P18 na nowym komplecie pośrednich opon. Do boksów zjechał na 37. okrążeniu po nowy komplet opon miękkich. Do mety dojechał na pozycji P17. Najszybsze okrążenie: 1 min 36.927 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Dobrze wystartowaliśmy w dzisiejszym wyścigu, zyskując kilka pozycji na starcie, ale nie mieliśmy tempa, aby być pretendentem do punktów i nie byliśmy w stanie dotrzymać kroku pociągowi samochodów przed nami. Zmaksymalizowaliśmy to, co mieliśmy, ale bez żadnych dużych okazji, które moglibyśmy wykorzystać, nie byliśmy w stanie ruszyć dalej do przodu. Przed nami dobra przerwa, podczas której jestem pewien, że wszyscy czekamy na trochę odpoczynku przed pracowitymi ostatnimi kilkoma miesiącami sezonu. Musimy nadal ciężko pracować, starać się wyciągnąć więcej z pakietu i być w pozycji, w której możemy zoptymalizować wszystko, co mamy w rękach”.

 

Pierre Gasly:

„Ostatecznie bardzo trudny i frustrujący wyścig dla nas. Po prostu nie jesteśmy wystarczająco szybcy ani konkurencyjni. Brak tempa zmusił nas do wypróbowania kilku różnych strategii w nadziei na poprawę naszego końcowego wyniku. Pozostaliśmy długo na pośrednich oponach na pierwszym przejeździe i straciliśmy dużo czasu na rzecz samochodów, z którymi ścigaliśmy się na starcie. Plan zakładał wtedy spowolnienie niektórych samochodów z tyłu w nadziei, że Esteban odniesie korzyści z wyścigu. Prawda jest taka, że ​​trzy wyścigi temu [w Zandvoort] zajmowaliśmy dziewiąte miejsce, a w ostatnich trzech wyścigach byliśmy daleko od pierwszej dziesiątki. Musimy znaleźć jakieś osiągi i przed nami dużo pracy, aby poprawić nasz obecny poziom. Nie mogę się doczekać krótkiej przerwy przed Austin, gdzie wszyscy musimy być zdeterminowani, aby powrócić do formy”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„To był trudny dzień na torze i powtórka tego, co widzieliśmy w kwalifikacjach, co jest zgodne z trendem z poprzednich kilku wyścigów. Spodziewaliśmy się, że tutaj wypadniemy lepiej na tej konfiguracji toru, ale nie mieliśmy tempa. Taka jest rzeczywistość tego, gdzie jesteśmy obecnie. Za kulisami trwa dużo pracy, aby zwiększyć osiągi samochodu w nadchodzących wyścigach. Mając cztery tygodnie do Austin, potrzebujemy ostatecznego impulsu do końca sezonu”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 331 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 279 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 245 punktów

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
18. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 516 punktów
2. Red Bull Racing – 475 punktów
3. Scuderia Ferrari – 441 punktów
4. Mercedes – 329 punktów
5. Aston Martin – 86 punkty
6. Visa CashApp RB – 34 punkty
7. Haas – 31 punktów
8. Williams – 16 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 13 punktów
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.