Grand Prix Azerbejdżanu 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z alei serwisowej ma komplecie używanych twardych opon. Na 49. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet miękkiej mieszanki opon. Do mety dojechał na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 48.831 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P18 na nowym komplecie twardych opon. Do boksów zjechał na 50. okrążeniu po nowy komplet opon miękkich. Do mety dojechał na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 48.018 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To był rozczarowujący weekend i trudny wyścig dla nas tutaj w Baku. Teraz chcemy szybko zamknąć ten rozdział i musimy skupić się na kolejnym wyścigu, który odbędzie się za kilka dni w Singapurze. Jako zespół przegrupujemy się i skoncentrujemy na maksymalizacji całego dostępnego czasu jazdy, aby zbudować osiągi, być gotowym do wyścigu i mieć szansę na walkę o punkty”.

 

Pierre Gasly:

„Z jednej strony powiedziałbym, że był to jeden z moich najlepszych wyścigów sezonu z punktu widzenia kierowcy. To był dobry start z osiemnastego miejsca w stawce i byliśmy na granicy możliwości na każdym zakręcie, na każdym okrążeniu i naprawdę wyciągnęliśmy maksimum z samochodu. Nie mogliśmy zrobić wiele więcej, kończąc na dwunastym miejscu na mecie. Z drugiej strony jednak, po prostu byliśmy zbyt wolni w ten weekend. Zaryzykowaliśmy strategią, jadąc długo w nadziei, że może nastąpi jakaś późna akcja [wymagająca okresu neutralizacji]. Ostatecznie nadeszła za późno, więc nie mogliśmy z niej skorzystać. Poczyniliśmy duże postępy od piątku, ale ewidentnie był to trudny weekend dla zespołu. Damy sobie z tym radę i musimy wrócić z lepszym weekendem w Singapurze”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Jako zespół opuszczamy Baku sfrustrowani; to weekend, który musimy szybko zostawić za sobą. Od punktu wyjścia, z jednym samochodem z tyłu i jednym w alei serwisowej, cały czas trudno było nam przebić się przez stawkę. Oba samochody jechały długo na oponach twardych, przewidując późny samochód bezpieczeństwa lub czerwoną flagę, co ostatecznie się nie opłaciło, nawet z wirtualną neutralizacją pod koniec wyścigu. Ostatecznie nie mieliśmy pewności, aby konkurować w ten weekend i jest to coś, co musimy przeanalizować i szybko rozwiązać, zwłaszcza że spadliśmy o jedno miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Postaramy się odbić w Singapurze, gdzie musimy odzyskać część osiągów i formę, jaką mieliśmy w okresie przerwy letniej”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 313 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 254 punkty
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 235 punktów

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
18. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 476 punktów
2. Red Bull Racing – 456 punktów
3. Scuderia Ferrari – 425 punktów
4. Mercedes – 309 punktów
5. Aston Martin – 82 punkty
6. Visa CashApp RB – 34 punkty
7. Haas – 29 punktów
8. Williams – 16 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 13 punktów
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.