Grand Prix Azerbejdżanu 2024 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Esteban P19 (brak ust. czasu); Pierre P15 (1 min 43.876 s)

Kwalifikacje: Esteban P20 (1 min 44.504 s); Pierre P13* (1 min 43.179 s)

*Samochód nr 10 zdyskwalifikowany z kwalifikacji z powodu naruszenia przepisów dotyczących przepływu paliwa.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To nie był jak dotąd dobry weekend z mojej strony. Mieliśmy problemy zarówno w pierwszej sesji treningowej, jak i dzisiaj w trzecim treningu, co naprawdę wpłynęło na nasz czas na torze. W rezultacie nie przeprowadziliśmy zwykłych przygotowań do kwalifikacji, więc podeszliśmy do nich bez wiedzy. Nie mogliśmy ustawić samochodu we właściwym oknie pracy, więc naprawdę musiałem cisnąć tak bardzo, jak tylko mogłem, aby znaleźć czas okrążenia. Podczas mojego ostatniego przejazdu trochę się poprawiliśmy – prawdopodobnie nie na tyle, aby zrobić postęp – i uderzyłem w ścianę. Postaramy się jutro jak najlepiej wykorzystać każdą okazję, ponieważ na tym torze zwykle jest dużo wydarzeń”.

 

Pierre Gasly:

„Jestem całkiem zadowolony z wyniku dzisiejszych kwalifikacji. Oczywiście szkoda, że ​​drobne naruszenie przepływu paliwa oznacza dyskwalifikację z sesji. W każdym razie spodziewaliśmy się, że trudno będzie nam awansować do Q2, ponieważ samochód sprawiał trudności przez cały weekend, co było widoczne w wynikach jazd podczas treningów. Byłem bardzo zadowolony z moich okrążeń w kwalifikacjach i choć wynik nie wygląda spektakularnie, była to jedna z naszych najbardziej kompletnych sesji w sezonie. Samochód mocno się ślizgał, ogólnie brakowało mu przyczepności z tyłu, ale udało nam się to poprawić wprowadzając pewne zmiany. Będziemy musieli zachować spokój podczas jutrzejszego wyścigu i dążyć do tego, aby w końcówce znaleźć się w punktach. Zwykle jest tu ciężko, jeśli chodzi o wyścigi i wiele może się wydarzyć, więc zaczynając walkę z końca stawki damy z siebie wszystko”.

 

Julian Rouse, dyrektor sportowy:

„Początkowo dzisiejszy dzień zapowiadał się bardziej obiecująco, po trudnościach, jakie napotkaliśmy podczas piątkowych treningów, w których mieliśmy problemy. Pomimo wielkiego wysiłku Pierre’a, aby przejść do drugiej części kwalifikacji, został później zdyskwalifikowany za przekroczenie przepływu masy paliwa podczas swojego ostatniego przejazdu w Q2, co jest rozczarowujące, biorąc pod uwagę prędkość, jaką pokazał. W imieniu zespołu muszę przeprosić Estebana, który rozpoczął sesję w tyle stawki, a jego przygotowania były poważnie utrudnione z powodu problemów z niezawodnością w dwóch z trzech sesji treningowych. Patrząc w przyszłość na jutrzejszy wyścig, wydawało się, że samochód poprawia się z każdą sesją, a tempo wyglądało bardziej obiecująco na długich przejazdach. Jutro czeka nas trudny wyścig. Ten tor pokazał w przeszłości, że szybko mogą pojawić się możliwości, które pozwolą nam awansować w stawce, a my musimy być gotowi, aby to wykorzystać”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.