Grand Prix Włoch 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie opon twardych. Na 32. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet pośredniej mieszanki opon. Do mety dojechał na pozycji P14. Najszybsze okrążenie: 1 min 24.343 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie pośrednich opon. Do boksów zjechał na 10. okrążeniu po nowy komplet twardych opon. Analogicznie zachował się na 32. okrążeniu, sięgając po nowe, twarde opony. Do mety dojechał na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 23.755 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„W ten weekend próbowaliśmy wszystkiego, aby mieć na względzie wszystkie możliwe scenariusze. Niestety, to nie wystarczyło, aby zdobyć punkty. To nie był łatwy wyścig dla nikogo i musimy przeanalizować i zrozumieć, która strategia mogłaby być najlepsza. Podzieliliśmy strategię i początkowo zdecydowałem się na jeden postój, więc zostałem na torze dość długo podczas pierwszego etapu, podobnie jak wiele innych zespołów. Pod koniec pierwszego etapu miałem jednak problemy z oponami, więc być może wariant z oponami pośrednimi, a następnie twardymi sprawdziłby się lepiej, patrząc z perspektywy czasu. Z pozytywnej strony, od piątku do soboty nastąpiła pewna solidna poprawa osiągów, którą teraz będziemy musieli lepiej zrozumieć, aby móc poradzić sobie z problemami, których doświadczaliśmy w Zandvoort. Za dwa tygodnie znów jedziemy do Baku, gdzie musimy upewnić się, że możemy wrócić do punktów".

 

Pierre Gasly:

„To było długie popołudnie i jestem bardzo rozczarowany, ponieważ myślałem, że jakoś będziemy mieli większy potencjał w wyścigu niż we wczorajszych kwalifikacjach. Wczoraj mieliśmy problem z hamulcami, który odkryliśmy po kwalifikacjach i który przeniósł się na to popołudnie. Samochód mocno podskakiwał, a my cierpieliśmy na brak przyczepności. Teraz przegrupujemy się i przeanalizujemy powody, dla których nie byliśmy w stanie być konkurencyjni w ten weekend w porównaniu z Zandvoort. Zrozumiemy i przeanalizujemy weekend, mając na celu powrót silniejszymi w Baku”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Wiedzieliśmy, że przed weekendem będzie nam trudno powtórzyć wyniki z poprzednich wyścigów, walczyć o punkty, szczególnie na tej konkretnej konfiguracji toru. Podzieliliśmy strategie z różnymi oponami startowymi, aby dać sobie trochę elastyczności pod względem strategii. Esteban dobrze się spisał, wykonując jeden postój i wydłużając swój pierwszy etap, a my spróbowaliśmy dwóch postojów z Pierre’em. Ponieważ oba samochody ukończyły wyścig w odstępie sześciu sekund, nie mogliśmy zrobić dziś wiele więcej. Ostatecznie zabrakło nam dziś tempa, aby walczyć o punkty. Czekamy na Baku!”

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 303 punkty
2. Lando Norris – McLaren – 241 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 217 punktów

14. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
18. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 446 punktów
2. McLaren – 438 punktów
3. Scuderia Ferrari – 407 punktów
4. Mercedes – 292 punkty
5. Aston Martin – 74 punkty
6. Visa CashApp RB – 34 punkty
7. Haas – 28 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 13 punktów
9. Williams – 6 punktów
10. Kick Sauber – 0 punktów

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.