Grand Prix Holandii 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 30. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet opon twardych. Do mety dojechał na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 15.390 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie pośrednich opon. Do boksów zjechał na 32. okrążeniu, by założyć nowe, twarde opony. Do mety dojechał na pozycji P9. Najszybsze okrążenie: 1 min 14.855 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To weekend, z którego możemy się wiele nauczyć, ponieważ przyjechałem tu z innymi oczekiwaniami. Ogólnie rzecz biorąc, to był trudny dzień wyścigowy i ogólnie trudny weekend. Zajęcie piętnastego miejsca było naszą końcową pozycją i wszystkim, co mogłem osiągnąć, mając przed sobą samochody i ruch na całym torze, na którym jest trudno wyprzedzać. Ważne jest, abyśmy zrozumieli, dlaczego mieliśmy tutaj problemy i gdzie możemy się poprawić, co zrobimy razem jako zespół. Z drugiej strony, są pewne pozytywy do wyciągnięcia z Zandvoort, gdzie Pierre pokazał dobre tempo i udało mu się zdobyć przydatne punkty dla zespołu. Mamy tylko kilka dni, aby odwrócić sytuację i wrócić silniejszymi w przyszłym tygodniu na torze Monza. Nie mogę się doczekać, aby znów tam ścigać się i zobaczyć, co przyniosą niektóre zmiany na torze”.

 

Pierre Gasly:

​​„To był bardzo fajny wyścig, a zdobycie kilku punktów zawsze jest miłym uczuciem. Jestem naprawdę zadowolony z postępów, jakie poczyniliśmy jako zespół od piątku i ostatecznie udało nam się odwrócić sytuację i wyjechać jako najlepszy zespół po pierwszej czwórce. Już na starcie wyprzedziłem Fernando [Alonso] i Lance’a [Strolla] na zewnętrznej stronie zakrętu nr 1. To bardzo pomogło w naszym wyścigu, ponieważ miałem dobrą pozycję na torze i mogłem po prostu zarządzać wyścigiem i dbać o opony. Po postoju w boksach mieliśmy do wykonania kilka wyprzedzeń i miałem pewność, że samochód wyhamuje i utrzyma dobrą linię na zewnętrznej stronie zakrętu nr 1. Było kilka ekscytujących ruchów i w rezultacie zdobyliśmy dwa punkty. Nadal pokazujemy oznaki postępu i mamy nadzieję, że uda nam się to utrzymać”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Cieszę się, że zespół wyjeżdża z Zandvoort z punktami na tablicy wyników w wyścigu, w którym byliśmy naprawdę piątym najszybszym zespołem. Poczyniliśmy duże postępy po trudnym piątku, co jest zasługą pracy wykonanej w nocy przed kwalifikacjami. W wyścigu podjęto dobre decyzje strategiczne, wydłużając pierwszy etap, ścigając się z Astonami Martinami i pozwalając kierowcom naciskać do końca, więc należą im się również pochwały. Przed wyścigiem mieliśmy nadzieję, że przynajmniej spróbujemy utrzymać pozycję, wiedząc, że będzie to trudne, ponieważ niektóre samochody są poza naszą pozycją. Pierre pojechał świetny wyścig, wyprzedzając na początku oba Astony Martiny i wykonując kilka dobrych wyprzedzeń, aby zdobyć dwa kluczowe punkty dla zespołu. Dzień Estebana był nieco utrudniony od samego początku po trudnych kwalifikacjach wczoraj, a ostatecznie skończył tam, gdzie zaczynał, na torze, który jest notorycznie trudny do wyprzedzania. Z podwójnym wyścigiem nie będziemy musieli długo czekać do Monzy, która, jak się spodziewamy, będzie dla nas nieco trudniejsza”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 295 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 225 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 192 punktów

14. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
17. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 434 punkty
2. McLaren – 404 punkty
3. Scuderia Ferrari – 370 punktów
4. Mercedes – 276 punktów
5. Aston Martin – 74 punkty
6. Visa CashApp RB – 34 punkty
7. Haas – 27 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 13 punktów
9. Williams – 4 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.