Grand Prix Holandii 2024 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Esteban P6 (1 min 21.643 s); Pierre P1 (1 min 20.311 s) 

Kwalifikacje: Esteban P17 (1 min 11.995 s); Pierre P10 (1 min 10.977 s) 

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To był jak dotąd rozczarowujący weekend. Miałem problemy z ustawieniami samochodu, bez względu na warunki i miałem bardzo słabą przyczepność. Niestety, nie byłem w stanie dzisiaj zrobić wystarczająco szybkiego okrążenia. Musimy się upewnić, że zajmiemy solidną pozycję i utrzymamy pozytywny impet sprzed przerwy wakacyjnej. Jutro będziemy w trudnej sytuacji na starcie, chcąc dotrzeć tam, gdzie zamierzamy być, biorąc pod uwagę, że wystartuję z 17. miejsca i uwzględniając charakter toru w Zandvoort. Miejmy nadzieję, że uda nam się uzyskać kilka przydatnych danych z dzisiejszej jazdy, wyciągnąć z nich wnioski i dać z siebie wszystko jutro, kiedy chcemy być bardziej konkurencyjni”.

 

Pierre Gasly:

„Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego wysiłku. Przed kwalifikacjami było jasne, że będziemy mieli wyzwanie, aby przejść przez Q1 i Q2, szczególnie po trudnym, piątkowym treningu. Ostatecznie dotarliśmy do Q3, więc jestem z tego zadowolony. Prawie wycisnęliśmy z samochodu maksimum. Straciliśmy trochę czasu okrążenia w Q3, ale mimo to jesteśmy w pierwszej dziesiątce i jesteśmy w dobrej pozycji, aby walczyć o punkty w wyścigu. Wiemy, że jutro czeka nas walka z Lewisem [Hamiltonem] i Carlosem [Sainzem], startującymi za nami. To będzie trudny wyścig, ale będziemy na niego gotowi. Musimy po prostu spróbować utrzymać się blisko niektórych samochodów startujących przed nami. Jeśli uda nam się zdobyć punkty, to będzie wspaniale i to jest nasz cel”.

 

Julian Rouse, dyrektor sportowy:

„Zrobiliśmy duży krok naprzód od wczorajszego treningu. Zbudowaliśmy pozytywny rozpęd w ciągu weekendu, gdzie ostatecznie jeden samochód dotarł do Q3 i walczy o punkty w wyścigu. Nasza konkurencyjność jest zgodna z poprzednimi wyścigami, w których wprowadziliśmy ulepszenia do samochodu, i musimy się uczyć i rozwijać, aby kontynuować postępy. Chociaż w ciągu ostatnich kilku dni widzieliśmy kilka interesujących warunków pogodowych tutaj w Zandvoort, jutrzejsza pogoda wygląda bardziej stabilnie. Ocenimy nasze opcje strategii, aby dać sobie najlepszą szansę na zdobycie punktów. Nasze oczy są mocno zwrócone do przodu i ścigają się z naszymi najbliższymi rywalami”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.