Jack Doohan kierowcą zespołu BWT Alpine F1 Team w sezonie 2025

Zespół BWT Alpine F1 z radością ogłasza awans kierowcy rezerwowego Jacka Doohana na pełnoetatowe miejsce wyścigowe w sezonie 2025 Mistrzostw Świata FIA Formuły 1.

Jack dołączy do już podpisanego i ogłoszonego Pierre’a Gasly’ego, aby utworzyć parę kierowców zespołu na przyszły sezon, stając się pierwszym kandydatem Alpine Academy, który ukończył szkolenie zajmując miejsce wyścigowe w zespole. Pierre i Jack zapewniają zespołowi równowagę młodości i doświadczenia w składzie kierowców, ukierunkowaną na budowanie udanej przyszłości.

21-letni Australijczyk – syn ​​legendarnego pięciokrotnego mistrza świata na motocyklach 500 cm3 – Micka Doohana – pełnił funkcję kierowcy rezerwowego zespołu przez ostatnie dwa lata po udanej karierze juniorskiej w międzynarodowych wyścigach jednomiejscowych.

Jack zajął drugie miejsce w Mistrzostwach FIA Formuły 3 2021 i trzecie miejsce w Mistrzostwach FIA Formuły 2 2023, zanim został pełnoetatowym kierowcą rezerwowym w 2024 roku, gdzie był cennym współpracownikiem kierowców zasiadając w symulatorze.

Jack został pierwszym kierowcą w historii Formuły 2, który zdobył pole position, wygrał wyścig, miał najszybsze okrążenie i prowadził w każdym okrążeniu wyścigu głównego podczas Grand Prix Węgier 2023. Odnotował sześć zwycięstw w tej kategorii, a także pięć pole position i kolejne pięć miejsc na podium w ciągu dwóch sezonów zawodów.

Będzie kontynuował swoją rolę kierowcy rezerwowego do końca sezonu 2024, biorąc udział w regularnych testach poprzednich samochodów (TPC) w bolidzie Formuły 1 Alpine A522, a także w obowiązkach w symulatorze zespołu w wybrane weekendy wyścigowe.

 

Wypowiedzi

Jack Doohan:

„Jestem bardzo szczęśliwy, że w 2025 roku udało mi się zapewnić sobie awans na pełnoetatowe miejsce w stawce w barwach BWT Alpine F1 Team. Jestem bardzo wdzięczny za zaufanie i wiarę kadry kierowniczej wyższego szczebla zespołu. Przed nami mnóstwo pracy, aby być przygotowanym i gotowym, a ja w międzyczasie dam z siebie wszystko, aby przyswoić jak najwięcej informacji i wiedzy, aby być gotowym na awans. To niezwykle satysfakcjonujące być pierwszym absolwentem Alpine Academy, który zasiądzie w fotelu bolidu w wyścigu z zespołem i jestem niezmiernie wdzięczny tym, którzy wspierali mnie w drodze do realizacji tego celu. To ekscytujący moment, dumny dzień dla mojej rodziny i nie mogę się doczekać, aby to wszystko przeżyć i ciężko pracować za kulisami”.

 

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Jesteśmy bardzo podekscytowani awansem Jacka na fotel wyścigowy od przyszłego sezonu i tym samym dajemy mu możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i talentu w Formule 1. Jack zostanie pierwszym kierowcą, który ukończy Alpine Academy i obejmie stanowisko kierowcy wyścigowego w zespole, więc jest to wyjątkowo przyjemne dla zespołu i jego ścieżki dla młodych kierowców. Osobiście współpracowałem z Jackiem w 2019 roku i jestem w pełni świadomy jego surowego talentu i potencjału. Jest bardzo pracowity za kulisami, a jego zaangażowanie jest niezwykle cenione przez cały zespół. Oprócz Pierre’a mamy dobrze zbalansowany skład kierowców z dobrym połączeniem młodzieńczej energii, doświadczenia i czystej prędkości. Nie możemy się doczekać współpracy zarówno z Jackiem, jak i Pierre’em, aby nadal rozwijać samochód i wynieść zespół na szczyt stawki”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.