Alpine Endurance Team zbiera siły podczas letniej przerwy w sezonie FIA WEC

  • Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC, po pięciu z ośmiu rozegranych do tej pory rund, wkroczyły w letnią przerwę.
  • Zawodnicy powrócą na tor Circuit of the Americas w Austin (USA) podczas Lone Star Le Mans, sześciogodzinnego wyścigu rozgrywanego od 30 sierpnia do 1 września.
  • Alpine Endurance Team zbiera siły i analizuje postępy, jakie udało się poczynić w tym roku w klasie Hypercar.

Minioną już, piątą rundę mistrzostw FIA WEC stanowił 6-godzinny wyścig w São Paulo, który powrócił do kalendarza po dziesięcioletniej nieobecności. Obie załogi Alpine Endurance Team robiły, co w ich mocy, by jak najlepiej zaprezentować się w klasie Hypercar z samochodami oznaczonymi numerami #35 i #36, z charakterystycznym logo „A-arrow” na tylnym skrzydle oraz logotypami marki Elf, od lat wspierającej zespół Alpine w zawodach endurance.

Utrzymując się na 11. i 13. pozycji godzinę przed końcem, zespół oddał stery samochodu z numerem #36 w ręce Micka Schumachera, z kolei Paul-Loup Chatin na 24 minuty przed końcem wyścigu zajął fotel w samochodzie z numerem #35. Obaj kierowcy walczyli o 10. miejsce, ale przewagę ostatecznie uzyskał Niemiec. Mick Schumacher kontynuował swoją bezbłędną jazdę, aby ukończyć wyścig na 10. miejscu pod flagą w szachownicę i przypieczętować pierwszy punkt w sezonie dla załogi Alpine A424 nr 36, dojeżdżając dwa miejsca przed siostrzanym samochodem.

Zawodników czeka obecnie ponad miesięczna przerwa w rywalizacji. Po wyścigu w Brazylii, który odbył się 14 lipca, obie załogi wrócą na tor dopiero na przełomie sierpnia i września. To właśnie w terminie 30.08.-01.09. rozgrywana będzie szósta runda tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, w ramach której zawodnicy powrócą na tor Circuit of the Americas w Austin (USA) podczas sześciogodzinnego wyścigu Lone Star Le Mans.

W klasyfikacji generalnej kierowców Paul-Loup Chatin i Charles Milesi z 11 punktami zajmują 15. miejsce, na 18. lokacie znajduje się Ferdinand Habsburg z 9 punktami w swoim dorobku, 25. miejsce zajmuje Nicolas Lapierre, Mick Schumacher i Matthieu Vaxiviere z jednym punktem, a Jules Gounon, który zastąpił w wyścigu Ferdinanda Habsburga bez zdobyczy punktowych plasuje się na 26. miejscu.

W klasyfikacji generalnej konstruktorów Alpine zajmuje piąte miejsce z 25 punktami w dorobku. Liderem klasyfikacji tuż przed przerwą wakacyjną jest Porsche (126 punktów), któremu po piętach depczą Toyota (122 punkty) i Ferrari (109 punktów).

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.