Grand Prix Belgii 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie opon pośrednich. Już na 12. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet opon twardych, a na 30. okrążeniu ponownie zjechał po nowe, twarde opony. Do mety dojechał na pozycji P10, po dyskwalifikacji George'a Russella zamienionej na P9. Najszybsze okrążenie: 1 min 46.957 s.

 

Pierre wystartował z pozycji P12 na nowym komplecie pośrednich opon. Do boksów zjechał na 9. okrążeniu, by założyć nowe, twarde opony. Ten sam manewr powtózył na 28. okrążeniu, sięgając po kolejny komplet nowego, twardego ogumienia. Do mety dojechał na 14 pozycji, ostatecznie awansując po wyścigu na P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 47.418 s.

 

Poniższe wypowiedzi został zebrane jeszcze przed dyskwalifikacją George’a Russella.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Cieszę się, że zdobyłem punkt dla zespołu tego popołudnia po kilku ciężkich walkach na torze. Mieliśmy dobre tempo przez cały czas, wystarczająco dużo prędkości na prostych, aby wyprzedzić na prostej Kemmel, a na koniec wystarczyło to na pierwszą dziesiątkę. Są oczywiście pozytywy, takie jak nasze ogólne tempo wyścigowe i zarządzanie oponami. Myślę, że moglibyśmy skończyć może o jedną pozycję wyżej, gdybyśmy wykonali wszystko nieco inaczej, ale to jest kwestia do przeanalizowania i poprawienia. Podjęliśmy dobrą decyzję, skupiając się na przygotowaniu do wyścigu i odpowiednio ustawiając samochód. Zostaję w Spa na kilka dni na testy opon Pirelli przed przerwą wakacyjną".

 

Pierre Gasly:

​​„Dzisiaj w Spa nie było dobrego wyścigu. Trudno było walczyć z samochodami wokół nas, ponieważ brakowało nam prędkości na prostych i musieliśmy radzić sobie z pewnymi problemami związanymi z temperaturą, między innymi. Czuję, że dzisiaj przegapiliśmy okazję ze strategią – podobnie jak inne samochody – a jazda na jeden postój była wyraźnie możliwa. To są rzeczy, które musimy przeanalizować, ponieważ wiem, że możemy zrobić o wiele lepiej jako zespół. W ostatnich tygodniach nie byliśmy wystarczająco dobrzy i musimy zrobić lepiej, gdy wrócimy do wyścigów po przerwie wakacyjnej. To była dla nas trudna pierwsza część sezonu, ale jestem zadowolony z niektórych rzeczy, które wnosimy do samochodu. Musimy nadal szukać dalszych ulepszeń samochodu i wracać bardziej głodni punktów, aby było lepiej”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„Kończymy pierwszą część sezonu ważnym punktem tutaj w Spa. To był trudny wyścig pełen interesujących decyzji dotyczących ustawień samochodu i strategii. Od miejsca, w którym zaczęliśmy ten sezon, do miejsca, w którym jesteśmy teraz, wyraźnie poczyniliśmy znaczne postępy. Jak dotąd był to burzliwy sezon 2024, ale taki, w którym jako zespół głęboko sięgnęliśmy i byliśmy w stanie naprawić i radykalnie poprawić osiągi naszego samochodu. Wprowadziliśmy dobrą aktualizację tutaj w Spa i mamy więcej w planach na resztę roku. Będziemy nadal budować, nadal się uczyć i teraz czekamy na zasłużone letnie zamknięcie”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 277 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 199 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 177 punktów

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 6 punktów
17. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 5 punktów

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 408 punktów
2. McLaren – 366 punktów
3. Scuderia Ferrari – 345 punktów
4. Mercedes – 266 punktów
5. Aston Martin – 73 punkty
6. Visa CashApp RB – 34 punkty
7. Haas – 27 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 11 punktów
9. Williams – 4 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.