Grand Prix Belgii 2024 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Esteban P5 (2 min 05.250 s); Pierre P3 (2 min 03.175 s)

Kwalifikacje: Esteban P10 (1 min 54.810 s); Pierre P12 (1 min 54.635 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Jutrzejszy wyścig rozpoczniemy z dziewiątego miejsca po zakwalifikowaniu się na dziesiątym miejscu i dotarciu do Q3. Wprowadziliśmy kilka ulepszeń tutaj w Spa, o których będziemy nadal zbierać dane za każdym razem, gdy będziemy na torze. To było dobre popołudnie i zmaksymalizowaliśmy potencjał w kwalifikacjach. Warunki pogodowe sprawiły, że nie było łatwo na mokrej nawierzchni, ale jechaliśmy dobrze. W Q3 było trudniej, ponieważ nie mieliśmy nowego zestawu opon. W niedzielę zaczynamy z punktowanej pozycji. Wiemy, że nie będzie to łatwy wyścig, jednak daliśmy sobie świetną okazję do zdobycia punktów. Musimy patrzeć w przyszłość, ocenić warunki, gdzie najprawdopodobniej będzie sucho i ocenić nasze opcje strategiczne. Chcemy wykorzystać wszystkie okazje, które mogą się pojawić”.

 

Pierre Gasly:

​​„To zdecydowanie rozczarowujące uczucie, że kończymy w Q2, szczególnie po tak dobrym Q1, gdzie zajęliśmy drugie miejsce w tabeli z czasami. Nie zmaksymalizowaliśmy naszych okrążeń wyjazdowych i przygotowania opon w zmieniających się warunkach i czułem, że brakowało mi przyczepności z tyłu bolidu. Nie daliśmy sobie najlepszej szansy na dotarcie do Q3 i musimy lepiej zrozumieć, jak możemy zmaksymalizować wydajność. Moje ustawienia różnią się od ustawień w drugim samochodzie – skupiam się na zakrętach i poświęcam trochę prędkości na prostych – więc zobaczymy, co to przyniesie w jutrzejszym wyścigu. Wygląda na to, że będzie sucho, w piątek wypróbowaliśmy kilka rzeczy w treningu w suchych warunkach, więc mamy nadzieję, że jutro wszystko się opłaci, kiedy będziemy chcieli awansować na punktowane pozycje”.

 

David Sanchez, dyrektor techniczny:

„W ten weekend włożyliśmy mnóstwo wysiłku zespołowego, aby wprowadzić pierwszą znaczącą aktualizację samochodu w ostatnich tygodniach. Mogliśmy eksperymentować i lepiej zrozumieć, jak te rzeczy działają w naszym samochodzie i będziemy to kontynuować za każdym razem, gdy będziemy na torze. Spa-Francorchamps to zawsze trudny tor, jeśli chodzi o ustawienia samochodu. Na dzisiejsze kwalifikacje zdecydowaliśmy się na rozdzielenie konfiguracji docisku w obu naszych samochodach. Esteban był niezwykle szybki na prostych – fioletowy w sektorze 1 – z opcją niskiego docisku, podczas gdy Pierre zastosował ustawienia bardziej sprzyjające osiągom w zakrętach. Zobaczymy, jak to się opłaci w jutrzejszym wyścigu, w którym ustawimy się na dziewiątym i dwunastym miejscu. Wygląda na to, że będzie sucho i będziemy czujni na nasze opcje strategiczne, biorąc pod uwagę potencjalną dużą degradację tego odnowionego toru”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.