Grand Prix Belgii 2024 – podsumowanie piątkowych treningów

Dzień w liczbach

Okrążenia: 70 (Esteban 24, Pierre 46)

Kilometry: 490 km (Esteban 168, Pierre 322)

Opony: C3 i C4

1. sesja treningowa: Esteban P20 (brak czasu); Pierre P11 (1 min 44.833 s)

2. sesja treningowa: Esteban P7 (1 min 43.401 s); Pierre P15 (1 min 43.829 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To przyjemność wrócić na Spa-Francorchamps i jeździć po tym niesamowitym torze. Niestety dziś rano w moim samochodzie pojawił się wyciek wody, co zakończyło moją sesję przed czasem, podczas gdy zespół naprawiał problem. Podczas drugiego treningu po południu udało nam się zrealizować nasz program i przejechać kilka bardzo potrzebnych okrążeń. Nasze przejazdy z niskim zużyciem paliwa wyglądały zachęcająco, ale wygląda na to, że długie przejazdy wymagają trochę pracy, szczególnie pod kątem zarządzania oponami. Udało nam się dziś uzyskać wiele informacji o obu samochodach i teraz ważne będzie, aby przeanalizować je i zobaczyć, co działa, a co nie, by wprowadzić niezbędne zmiany przed jutrzejszym dniem”.

 

Pierre Gasly:

„Zawsze mam mieszane uczucia, gdy wracam do ścigania na Spa-Francorchamps. To naprawdę wyjątkowy tor. Uwielbiam jeździć tutaj samochodem Formuły 1, tak jak ma to miejsce podczas dzisiejszego treningu, i jest to jeden z moich ulubionych torów. W ten weekend mamy kilka ulepszeń, więc ważne jest, aby je uruchomić i pomóc nam lepiej zrozumieć osiągi. Pierwsza sesja treningowa była dobra, ale mieliśmy kilka małych problemów w drugim treningu, które prawdopodobnie zamaskowały nasze osiągi. Mamy wiele danych do przejrzenia, kilka porównań do drugiego samochodu i jutro ruszamy ponownie, gotowi na pracowity dzień na torze”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.