Grand Prix Węgier 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P19 na nowym komplecie opon pośrednich. Już na 6. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet opon twardych, na 30. ponownie zjechał po nowe, twarde opony. W boksach po raz kolejny zameldował się na 64. okrążeniu, by założyć nowy zestaw miękkich opon. Do mety dojechał na pozycji P18. Najszybsze okrążenie: 1 min 21.610 s.

 

Pierre wystartował z alei serwisowej na nowym komplecie twardych opon. Do boksów zjechał na 28. okrążeniu, by założyć nowe, pośrednie opony. Nie ukończył wyścigu. Najszybsze okrążenie: 1 min 23.340 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To był ogólnie rozczarowujący dzień i weekend. Poza startem i pierwszymi okrążeniami, na których odskoczyliśmy o cztery miejsca, o wyścigu nie można zbyt wiele powiedzieć. Musimy usiąść i dokonać przeglądu, ale patrząc wstecz, prawdopodobnie zjechaliśmy do pit stopu zbyt wcześnie podczas pierwszego przejazdu, próbując uzyskać podcięcie – powinniśmy byli przedłużyć nasz stint. Potem musieliśmy zjechać do boksu pod koniec wyścigu, ponieważ opony nie miały już przyczepności. Mamy mnóstwo rzeczy do przeanalizowania i ulepszenia pod względem operacyjnym, wydajnościowym i niezawodnościowym w ten weekend. Potrzebujemy dobrego resetu przed Spa w przyszłym tygodniu i postaramy się pozytywnie zakończyć zmagania przed przerwą wakacyjną”.

 

Pierre Gasly:

„To był frustrujący weekend. Zacząłem z Pit Lane po wprowadzeniu nowego akumulatora do mojej puli komponentów jednostki napędowej. Nasze początkowe tempo wyglądało obiecująco, więc przedłużyliśmy pierwszy przejazd, aby nadrobić kilka pozycji. Wydawało się, że nasza strategia się sprawdzi, więc czujemy, że straciliśmy prawdziwą szansę, ponieważ w połowie wyścigu musieliśmy wycofać samochód z powodu wycieku hydraulicznego. To dla nas trudny koniec kolejnego wymagającego weekendu. Musimy po prostu być lepsi, musimy przyjrzeć się naszym problemom i zrozumieć, dlaczego się pojawiają. Działamy dalej i nadal będziemy nad tym pracować, aby uporać się z tymi sprawami. Musimy upewnić się, że nie powtórzymy tych błędów i w przyszły weekend w Belgii wrócimy silniejsi”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„Po wczorajszych utrudnionych kwalifikacjach postanowiliśmy strategicznie wprowadzić nowy akumulator do puli jednostek napędowych Pierre’a, co oznaczało, że zaczął wyścig z alei serwisowej. Pierre wykonał solidną robotę podczas swojego pierwszego przejazdu, aby dotrzymać kroku samochodom, które na koniec wyścigu były blisko punktów. Mieliśmy wyciek hydrauliczny i koniecznie musimy się pozbyć tych powtarzających się problemów. Jeśli chodzi o Estebana, byliśmy zgodni co do pierwszego zjazdu do boksów, ale pozycja na torze jest kluczowa na tym obiekcie, a my nie byliśmy w stanie zarządzać oponami tak dobrze, jak planowaliśmy. Mamy bezpośrednią szansę na wykonanie znacznie lepszej pracy w przyszły weekend na Spa-Francorchamps, gdzie musimy dążyć do pozytywnego zakończenia przed przerwą wakacyjną”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 265 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 189 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 162 punkty

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 6 punkty
18. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 3 punkty

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 389 punktów
2. McLaren – 338 punktów
3. Scuderia Ferrari – 322 punkty
4. Mercedes – 241 punktów
5. Aston Martin – 69 punktów
6. Visa CashApp RB – 33 punkty
7. Haas – 27 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 9 punktów
9. Williams – 4 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.