Grand Prix Wielkiej Brytanii 2024 – zapowiedź weekendu wyścigowego

Zespół BWT Alpine F1 udaje się do Silverstone na 12. rundę Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 2024, czyli Grand Prix Wielkiej Brytanii.

W zapowiedzi zespołu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii:

 

  • Esteban Ocon i Pierre Gasly zapowiadają domowy wyścig zespołu i ostatnią rundę intensywnego, potrójnego zestawu weekendów wyścigowych w Europie.
  • Jack Doohan poprowadzi bolid w piątkowej pierwszej sesji treningowej zamiast Pierre’a Gasly’ego, w ramach swojej drugiej obowiązkowej sesji dla młodych zawodników w sezonie 2024.
  • FIA Formuła 3 i FIA Formuła 2 ponownie pojawi się jako wsparcie na torze, z udziałem Nikoli Tsolova, Sophii Flörsch, Gabriele Miniego, Kusha Mainiego i Victora Martinsa z Alpine Academy.

 

 

Esteban Ocon

 

Liczy się każdy szczegół

Patrząc na Austrię, ogólnie rzecz biorąc, był to pozytywny weekend i ponownie pokazaliśmy dobre tempo, doprowadzając samochód do ostatniej części kwalifikacji, zarówno do sprintu, jak i Grand Prix. Jednak ta prędkość nie przełożyła się na wyścig i nie w pełni zoptymalizowaliśmy strategię, co oznacza, że ​​ostatecznie zakończyliśmy wyścig poza punktami. Ostatni weekend ponownie pokazał, jak ciasna jest cała stawka – szczególnie na krótkim okrążeniu jak w Austrii – więc każdy szczegół się liczy i robi dużą różnicę. Dlatego musimy po Austrii zastanowić się, co jeszcze mogliśmy zrobić, aby zapewnić sobie lepszą pozycję i wykorzystać pojawiające się szanse, które widzieliśmy podczas ostatnich okrążeń w Spielbergu. Musimy przeanalizować, gdzie możemy się poprawić i wrócić silniejsi na Silverstone.

 

Na rodzimej ziemi

Grand Prix Wielkiej Brytanii to jeden z najlepszych weekendów w roku dla kierowcy Formuły 1. Atmosfera jest elektryzująca, a fani mają ogromną wiedzę i pasję, a jazda po torze jest niezwykle przyjemna! Jest to klasyczny tor z szybkimi i płynnymi zakrętami, które naprawdę wystawiają na próbę możliwości zarówno samochodu, jak i kierowcy. Dla zespołu jest to także wyścig u siebie, więc zawsze chce się wypaść dobrze i dać pracownikom w Enstone powód do radości. Charakterystyka toru jest bardziej podobna do tego, co widzieliśmy w Hiszpanii niż w Austrii. Pogoda również odgrywa rolę na Silverstone, więc zobaczmy, co tym razem przyniesie brytyjskie lato!

 

Statystyki Estebana w Grand Prix Wielkiej Brytanii

Starty w Wielkiej Brytanii: 6

Punkty w Wielkiej Brytanii: 20

Średnia punktów: 3,3

Najlepsza pozycja na starcie: 7. (2017)

Najlepszy wynik: 6. (2020)

Najlepszy czas okrążenia kwalifikacyjnego: 1 min 26.209 s (2020)

Najszybsze okrążenie: 1 min 29.491 s (2020)

 

Pierre Gasly

 

Cztery setki

Mimo że zdobyliśmy punkty w czwartym wyścigu z rzędu, nasz weekend w Austrii był mieszany. Mocno naciskaliśmy na punkty i ostatecznie musieliśmy zadowolić się dziesiątym miejscem. Myślę, że można było osiągnąć więcej i będziemy nadal dążyć do doskonałości w każdym obszarze, aby mieć pewność, że tak się stanie przy następnej okazji. Patrząc wstecz na minioną rywalizację, stwierdzam, że był to naprawdę fajny wyścig, podczas którego stoczyliśmy kilka ciekawych bitew i ścigaliśmy się koło w koło. Wykonałem kilka dobrych ruchów, ale nie udało mi się pokonać Daniela [Ricciardo] i zdobyć wyższą pozycję, w wyniku czego zająłem dziesiąte miejsce. Zdobyłem jeden punkt – mój 400. w Formule 1 – więc jest to miły kamień milowy, jaki osiągnąłem. Miejmy nadzieję, że w przyszły weekend punktów będzie o wiele więcej i sporo ich dodam do kolekcji.

 

Prędkość na Silverstone

Silverstone to jeden z najlepszych torów w kalendarzu dla kierowcy pod względem czystych wrażeń z jazdy. To miejsce, w którym samochód osiąga maksimum w niektórych zakrętach, a to sprawia mnóstwo frajdy za kierownicą. Wyścigi są zwykle ekscytujące, ponieważ jest wiele miejsc do wyprzedzania. Rozpocznę swój weekend drugą sesją treningową, przekazując obowiązki kierowcy Jackowi Doohanowi podczas pierwszej sesji. Zmieniamy elementy jednostki napędowej w moim samochodzie, co będzie wiązać się z karą w tym Grand Prix, więc jest to logiczne rozwiązanie, które zapewni Jackowi ukończenie obowiązkowych startów dla debiutanta. Mimo to nie mogę się doczekać jego opinii po pierwszym treningu, zanim wystartuję i, miejmy nadzieję, nadal będziemy mogli zaprezentować się dobrze w weekend, nawet po karze cofnięcia na starcie.

 

Statystyki Pierre'a w Grand Prix Austrii

Starty w Austrii: 6

Punkty w Austrii: 18

Średnia punktów: 3

Najlepsza pozycja na starcie: 5. (2019)

Najlepszy wynik: 4. (2019)

Najlepszy czas okrążenia kwalifikacyjnego: 1 min 25.590 s (2019)

Najszybsze okrążenie: 1 min 29.544 s (2019)

 

Alpine Academy

Pięciu kierowców Alpine Academy będzie ścigać się w najbliższy weekend podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii z udziałem FIA Formuły 2 i FIA Formuły 3, które dołączają do Formuły 1 w ostatniej rundzie potrójnego pojedynku i zestawu weekendów wyścigowych Hiszpania-Austria-Wielka Brytania.

 

Terminy sesji

Piątek, 28 czerwca

09:40-10:25 – Sesja treningowa FIA Formula 3

11:00-11:45 – Sesja treningowa FIA Formula 2

13:30-14:30 – Pierwszy trening FIA Formuły 1

15:10-15:40 – Sesja kwalifikacyjna FIA Formula 3

16:05-16:35 – Sesja kwalifikacyjna FIA Formula 2

17:00-18:00 – Drugi trening FIA Formuły 1

 

Sobota, 29 czerwca

10:20-11:05 – Wyścig sprinterski FIA Formula 3

12:30-13:30 – Trzeci trening FIA Formuły 1

14:15-15:05 – Wyścig sprinterski FIA Formula 2

16:00-17:00 – Kwalifikacje FIA Formuły 1

 

Niedziela, 30 czerwca

09:20-10:10 – Wyścig główny FIA Formula 3

10:55-12:00 – Wyścig główny FIA Formula 2

16:00-18:00 – Wyścig FIA Formuły 1

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.