Grand Prix Austrii 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P10 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 19. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej, by założyć nowe twarde opony, a na 43. okrążeniu zmienił je na nowy komplet opon pośrednich. Do mety dojechał na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 09.649 s.

Pierre rozpoczął wyścig z pozycji P13, także na nowym komplecie pośrednich opon. Na 20. okrążeniu zjechał do boksów po nowy komplet opon twardych, a na 42. okrążeniu założono mu nowe, pośrednie opony. Do mety dojechał na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 09.609 s.

Po raz czwarty z rzędu zespół zdobył punkty w wyścigu.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Dzisiejszy wyścig był trudny i zakończyliśmy rywalizację bez punktów. Mieliśmy bardzo mocny start, dokładnie taki, jakiego potrzebowaliśmy, ponieważ udało nam się wyprzedzić Nico [Hülkenberga] na pierwszym okrążeniu. Udało mu się wyprzedzić nas kilka okrążeń później, ale pozostaliśmy przy nim podczas pierwszego przejazdu i od tego momentu zaczął się wyścig oparty na strategii. Nie byliśmy wystarczająco szybcy, aby walczyć o pozycje i po postojach ponownie wpadliśmy w ruch na torze. Na początku weekendu mieliśmy lepsze tempo, więc oczywiście przeanalizujemy wszystko szczegółowo, aby następnym razem się poprawić. W przyszły weekend kończymy potrójną rywalizację tydzień po tygodniu na Silverstone, więc miejmy nadzieję, że będzie to dla nas mocny niedzielny występ na legendarnym torze”.

 

Pierre Gasly:

​​„To czwarty wyścig z rzędu, w których zdobyłem punkty i mój 400. punkt w karierze w Formule 1. Pod tym względem był to satysfakcjonujący dzień, ale jestem pewien, że wyścig przeanalizujemy szczegółowo, aby poprawić kilka rzeczy. Zawsze walczyliśmy o punkty. Nie miałem dobrego startu, a potem zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby wrócić do walki. Myślę, że dwa samochody Haasa były nieco szybsze od nas i pod koniec byłem blisko Daniela [Ricciardo], ale było ciężko, ponieważ jechaliśmy w pociągu DRS. Zadowolimy się teraz punktem po raz czwarty z rzędu, co pokazuje, że budujemy spójność na różnych torach. Nadal jesteśmy coraz bardziej pewni naszego pakietu, co pozytywnie wpływa na motywację do dalszego naciskania i zwiększania osiągów samochodu. Będziemy podchodzić do rywalizacji wyścig po wyścigu, skupiając się na sobie i jestem bardzo zadowolony z obecnej trajektorii. Tymczasem zmierzamy na Silverstone!”

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„Udało nam się dziś zdobyć jeden punkt po zaciętej walce podczas Grand Prix Austrii. Chociaż oznacza to, że kontynuujemy naszą passę punktów, z pewnością pozostawiamy w Spielbergu mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, aby poprawić się następnym razem. Prawdopodobnie nie zmaksymalizowaliśmy naszego poziomu występów, co oznaczało, że nasi bezpośredni rywale wykorzystali sytuację i zdobyli cenne punkty. Za chwilę czeka nas Silverstone, na którym możemy się skupić w przyszły weekend i nie możemy się doczekać ukończenia tego potrójnego pojedynku pełnego rywalizacji podczas naszego domowego wyścigu, blisko Enstone”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 237 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 156 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 150 punktów

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 6 punkty
17. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 3 punkty

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 355 punktów
2. Scuderia Ferrari – 291 punktów
3. McLaren – 268 punktów
4. Mercedes – 196 punktów
5. Aston Martin – 58 punktów
6. Visa CashApp RB – 30 punktów
7. Haas – 19 punktów
8. BWT Alpine F1 Team – 9 punktów
9. Williams – 2 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.