Grand Prix Austrii 2024 – podsumowanie piątkowego treningu i kwalifikacji do sprintu

Dzień w liczbach

1. sesja treningowa:
Esteban P6 (1 min 06.297 s), 30 okrążeń;
Pierre P11 (1 min 06.734 s), 28 okrążeń


Kwalifikacje do sprintu:
Esteban P8 (1 min 06.101 s); 
Pierre P9 (1 min 06.624 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Cieszę się, że dotarłem dzisiaj do SQ3 i jutro wystartuję z ósmego miejsca. Po raz kolejny jako zespół dotarliśmy do pierwszej dziesiątki w kwalifikacjach, co jest kolejnym dobrym osiągnięciem. SQ3 nie było prostą częścią czasówki, ponieważ byliśmy na końcu kolejki. Prawdopodobnie mieliśmy trochę szczęścia, bo Charles [Leclerc] nie zmieścił się w limicie czasu na rozpoczęcie okrążenia pomiarowego i w rezultacie zdobyliśmy pozycję. Mimo to pozytywne jest to, że spisaliśmy się dobrze i zajmujemy dobrą pozycję w wyścigu sprinterskim. Nadal mamy pracę do wykonania i wiele rzeczy do zrozumienia, ale miło jest zmierzać w dobrym kierunku”.

 

Pierre Gasly:

​​„To były ogólnie dobre kwalifikacje do sprintu dla zespołu, ponieważ oba samochody dotarły do ​​SQ3. Dobrze poradziliśmy sobie w SQ1 i SQ2, pokazaliśmy dobre tempo i przeszliśmy przez obie części tej sesji. Z pewnością nie zmaksymalizowaliśmy SQ3. To było chaotyczne i nie udało mi się wykonać odpowiedniego okrążenia pomiarowego. Są to rzeczy, które omówimy, ponieważ zawsze staramy się zmaksymalizować wszystkie sesje i uzyskać z nich jak najwięcej. Mimo to dzisiaj znów mieliśmy dobre tempo – to cieszy – i ponownie znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce. Samochody przed nami są szybkie i w jutrzejszym wyścigu sprinterskim przed sobą mam tylko czołową ósemkę. Zdobycie punktów nie będzie łatwe, ale damy z siebie wszystko i zobaczymy, co uda nam się osiągnąć”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.