Ravage Gr.4 – zmodyfikowane Alpine w hołdzie samochodom wyścigowym sprzed lat

Zaprojektowany z niezrównaną precyzją techniczną w dziedzinie przygotowania francuskiego, Ravage przesuwa granice swojej sztuki wraz z zespołem czystych entuzjastów. Przy okazji zaprezentowania nowej wersji GR.4, opartej na Alpine A110, firma Ravage podzieliła się fascynującą historią powstania tego cudu rzemiosła, ujawniając jego genezę i etapy rozwoju, od projektu wyglądu poprzez procesy produkcyjne, kończąc na montażu.

Początkowym pomysłem na Ravage Group 4 było złożenie hołdu specjalnej serii homologacyjnej z lat 70. i 80., jeszcze bardziej zwiększając osiągi podstawowego samochodu, jakim jest Alpine A110. Aby osiągnąć ten cel, konieczne było opanowanie praw fizyki, zarówno dotyczących podwozia, jak i silnika. Projekt podwozia i przyczepność mechaniczna miały na celu przede wszystkim zagwarantowanie optymalnej prędkości na zakrętach oraz poczucie stabilności i łatwości prowadzenia. Ravage skupiło się na konstrukcji podwozia, biorąc pod uwagę trzy główne aspekty, które wpływają na przyczepność mechaniczną samochodu. Wysokość środka ciężkości i rozstaw kół to dwa sposoby minimalizacji przenoszenia obciążenia podczas pokonywania zakrętów. Jednak w samochodzie sportowym (zwłaszcza A110) nie można w nieskończoność obniżać środka ciężkości, ze względu na problemy z prześwitem na otwartej drodze, przez co samochód nie nadaje się do codziennego użytku. Konieczne jest zatem dostosowanie rozstawu kół i opon, aby zoptymalizować przyczepność mechaniczną.

Szerokość tylnych opon zależy od pożądanego momentu obrotowego silnika. W Ravage Group 4 zastosowano tylne opony o szerokości 265 mm, które są w stanie przenieść moment obrotowy 350–400 Nm na asfalt. Z przodu samochód jest nieco węższy, aby uniknąć niepożądanych reakcji układu kierowniczego na skutek nadmiernego przesunięcia względem podłoża. Rozwiązanie to pozwala poprawić początkową reakcję kierownicy i stabilność podczas wspomagania, co jest szczególnie ważne w przypadku silnika o większej mocy niż pierwotnie. Od samego początku Ravage współpracowało z Michelin w celu sprawdzenia wymiarów opon, dostępnych w szerokiej gamie odpowiednich do wszystkich zastosowań (PS4, Cup 2 i Alpin). Samochód ma felgi o szerokości 10” z tyłu i 8” z przodu, osiągając całkowitą szerokość 1,92 metra. Ich średnica to 18 cali.

Ravage Group 4 jest wyposażony w trzy poziomy przygotowania silnika do użytku na torze. W podstawowej konfiguracji silnik rozwija moc 300 KM przy zoptymalizowanej krzywej momentu obrotowego już od 2500 obr./min. Moment obrotowy jest ograniczony w celu ochrony skrzyni biegów. Najbardziej zaawansowane przygotowanie objęło turbosprężarkę, która przekształca samochód w maszynę o zwiększonej mocy powyżej 5000 obr/min. Dzięki swojej architekturze, szerokości 1,92 metra, szerokości opon i momentowi obrotowemu 380 Nm Ravage Group 4 jest genetycznie zbliżony do Ferrari 360 Challenge Stradale , ale ma dwie istotne zalety w zakresie dynamiki pojazdu: zwiększoną kompaktowość i redukcję masy o ponad 100 kg dzięki lżejszemu silnikowi z turbodoładowaniem.

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.