Grand Prix Hiszpanii 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P8 na używanym komplecie opon miękkich. Na 13. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej, by założyć nowe opony pośrednie, a na 37. okrążeniu zmienił je na nowy komplet opon twardych. Do mety dojechał na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 18.982 s.

Pierre rozpoczął wyścig z pozycji P7, także na komplecie używanych opon miękkich. Na 14. okrążeniu zjechał do boksów po nowy komplet opon pośrednich, a na 38. okrążeniu założono mu nowe, twarde opony. Do mety dojechał na pozycji P9. Najszybsze okrążenie: 1 min 19.045 s.

Po raz drugi w tym sezonie – i zarazem drugi raz z rzędu – zespół zdobył podwójne punkty i awansował o jedną pozycję w klasyfikacji konstruktorów na 7. miejsce z 8 punktami w swoim dorobku.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Dobrze było zdobyć punkty dwoma samochodami podczas drugiego z rzędu Grand Prix. To był dla nas trudny wyścig z balansem samochodu i kilkoma trudnymi przejazdami, ale mimo to udało nam się ponownie sprowadzić samochód do pierwszej dziesiątki i to jest satysfakcjonujące. W końcówce z Nico [Hülkenbergiem] było blisko, ale udało nam się utrzymać tempo i zdobyć ostatnią punktowaną pozycję na torze. Musimy przeanalizować takie rzeczy, jak na przykład to, dlaczego samochód był trudniejszy w prowadzeniu w warunkach wyścigowych, ponieważ dość często się ślizgałem. Mimo to w ten weekend byliśmy znacznie bardziej konkurencyjni i zakończyliśmy go z dobrą nagrodą. Będziemy dążyć do kontynuowania naszej passy punktów w Austrii w przyszły weekend, gdzie będziemy mieli dwie okazje do zdobycia punktów, uwzględniając wyścig sprinterski”.

 

Pierre Gasly:

​​„To był jak dotąd nasz najlepszy wyścig w sezonie jako zespołu, więc pod tym względem jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego dnia. W sobotę mieliśmy mocne kwalifikacje, które zapewniły nam dzisiaj dobry wynik na dziewiątym miejscu. Dobrze wykonaliśmy wyścig, stosując strategię dwóch postojów i dobrze zarządzaliśmy każdym przejazdem. Prawie mieliśmy szansę na ósme miejsce i straciliśmy ją dopiero na ostatnim okrążeniu, ale dałem z siebie wszystko. Mimo to jestem zadowolony z tak mocnego wyścigu, w którym zmierzyliśmy się z dwoma szybkimi samochodami – na początku McLarenem, a na końcu z Red Bullem – co jest dla nas pozytywne. Musimy zrozumieć, dlaczego nasz pakiet był tutaj mocny i wyciągnąć wnioski w przyszłości. Postępujemy w dobrym kierunku, czyli zdobywamy trzeci raz z rzędu punkty i musimy to kontynuować!”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„Cieszę się, że oba samochody ponownie zdobyły punkty w Hiszpanii i że jako zespół zdobyliśmy punkty w trzech ostatnich Grand Prix. To pozytywny trend, który musimy kontynuować. Byliśmy lepsi na tym torze i musimy przeanalizować przyczyny, aby dalej ulepszać nasz ogólny pakiet. Wyścig był trudny dla obu samochodów, ze strategią na dwa pit stopy. Obaj kierowcy wykonali dobrą robotę, szczególnie w zakresie zarządzania oponami, energią i paliwem. Następny w kolejce czeka nas weekend sprinterski w Austrii, podczas którego naszym celem będzie kontynuacja pozytywnej passy w zdobywaniu punktów”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 219 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 150 punktów
3. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 148 punktów

15. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 3 punkty
17. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 2 punkty

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 330 punktów
2. Scuderia Ferrari – 270 punktów
3. McLaren – 237 punktów
4. Mercedes – 151 punktów
5. Aston Martin – 58 punktów
6. Visa CashApp RB – 28 punktów
7. BWT Alpine F1 Team – 8 punktów
8. Haas – 7 punktów
9. Williams – 2 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.