Grand Prix Hiszpanii 2024 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Esteban P11 (1 min 13.950 s); Pierre P12 (1 min 13.964 s) 

Kwalifikacje: Esteban P9 (1 min 12.125 s); Pierre P7 (1 min 11.857 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To dobry wynik z dwoma samochodami w Q3, po raz pierwszy w tym sezonie. Jest to coś, czego tak naprawdę nie widzieliśmy przed weekendem i jest nieco nieoczekiwane, biorąc pod uwagę, że nie wprowadziliśmy żadnych ulepszeń przed tym Grand Prix. W piątek samochód był konkurencyjny i dobrze spisywał się od samego początku, i tak pozostało do dzisiaj. Mieliśmy trudną trzecią sesję treningową w upale, ale myślę, że zachmurzenie pomogło podczas kwalifikacji. Musimy przeanalizować i zrozumieć, dlaczego jesteśmy szybcy tutaj, w takich warunkach, na tym konkretnym torze. Miejmy nadzieję, że jutro przynajmniej utrzymamy pozycję, utrzymamy inne samochody za sobą i będziemy walczyć o punkty. To będzie długi wyścig, a ten tor jest szczególnie wymagający dla opon, więc w wyścigu wystąpi również pewna degradacja”.

 

Pierre Gasly:

„To pozytywny wynik zespołu, ponieważ oba samochody po raz pierwszy w tym sezonie znalazły się w Q3. Wczoraj podczas treningów wiedzieliśmy, że są pewne dobre oznaki, ale byliśmy nieco ostrożni, ponieważ nie znaliśmy w pełni wyników innych. Teraz, zajmując siódme miejsce, potwierdziliśmy, że jesteśmy konkurencyjni i zakończyliśmy rywalizację zaledwie półtorej dziesiątej za pierwszą trójką. Mieliśmy w tym roku trudne momenty, z których wciąż się uczymy i będziemy się z nich uczyć. Równie ważne jest dla nas zrozumienie, dlaczego osiągnęliśmy taki wzrost poziomu osiągów, jak dzisiaj. Samochód sprawował się dobrze, czułem, że zmaksymalizowaliśmy wszystko, ale zawsze są rzeczy, które możemy poprawić. Jutro czeka nas trudny wyścig i wygląda na to, że warunki znów mogą być inne. Ustawiliśmy się w doskonałej sytuacji, aby zapewnić zespołowi kolejny dobry wynik”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„To nasz najlepszy wynik i najważniejszy występ w tym sezonie, w którym oba samochody doszły do ​​Q3. Prawdę powiedziawszy, sobota nie liczy się do żadnych punktów i teraz bardzo ważne jest, abyśmy kontynuowali naszą ciężką pracę i przygotowania, abyśmy mogli zapewnić sobie dobry wynik zespołowy z obydwoma samochodami w punktach w jutrzejszym wyścigu. Jesteśmy konkurencyjni w stosunku do naszych rywali – musimy lepiej zrozumieć, dlaczego – i zobaczyć, co więcej możemy zrobić, aby zapewnić kontynuację tej tendencji. Jutro warunki mogą być inne i będziemy gotowi na każdy scenariusz, aby zapewnić ważny wynik dla zespołu w naszych mistrzostwach”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.