Grand Prix Monako 2024 – podsumowanie piątkowych treningów

Dzień w liczbach

Okrążenia: 108 (Esteban 60, Pierre 48)

Kilometry: 503 km (Esteban 279, Pierre 224)

Opony: C1, C2 i C3

1. sesja treningowa: Esteban P8 (1 min 15.086 s); Pierre P13 (1 min 15.484 s)

2. sesja treningowa: Esteban P9 (1 min 13.766 s); Pierre P4 (1 min 13.443 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Zakończenie dnia obydwoma samochodami w pierwszej dziesiątce jest nieco nieoczekiwane, biorąc pod uwagę nasze rozmyślania o tym, gdzie rozpoczniemy weekend na tym konkretnym torze. Oczywiście nie wiemy, co robią pozostali, ale ogólnie rzecz biorąc, początek weekendu jest pozytywny. Nie było to dla mnie najlepsze okrążenie na oponach C3 w drugiej sesji treningowej ze względu na duży ruch i było kilka przerw zarówno na długich, jak i krótkich przejazdach. Zdecydowanie są ulepszenia, które możemy wprowadzić, aby znaleźć czas okrążenia, więc będziemy kopać dalej i starać się poczynić kroki do przodu przed jutrzejszymi kwalifikacjami, które są ważne na tym torze”.

 

Pierre Gasly:

„To był dla nas pozytywny piątek, szczególnie druga sesja treningowa. Wynik końcowy, zajęcie czwartego miejsca, prawdopodobnie nam schlebia i z pewnością była to bardzo miła niespodzianka, która wywołuje uśmiech na mojej twarzy! W pierwszym treningu mieliśmy drobne problemy z aerodynamiką samochodu, które musieliśmy naprawić. Gdy to zrobiliśmy, samochód spisywał się dobrze już od początku drugiej sesji. Mamy mocny punkt odniesienia, nad którym możemy popracować, a moje okrążenie, podczas którego naciskałem na oponach C3 było dobre, ale nie czuję się całkowicie komfortowo w samochodzie. Jest kilka rzeczy, które musimy dopracować, aby jutro czuć się jeszcze lepiej w samochodzie, gdy będzie to się liczyło”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.