Alpine A290, hot hatch na miarę ery elektrycznej

Alpine rozpoczyna nową erę wraz z wprowadzeniem na rynek A290 – erę elektrycznego samochodu sportowego w trybie Alpine, respektującego trzy filary marki: osiągi, zwinność i lekkość, a także francuskie know-how. A290 to nowy punkt wejścia do świata Alpine i inaugurujący w 100% elektryczny Dream Garage firmy Alpine. Do A290 dołączą GT C-Crossover i nowe A110.

A290 łączy w sobie wszystkie doznania tak cenione za kierownicą A110 w miejskim samochodzie sportowym. Zaprojektowany w doskonałej zgodności z DNA Alpine, A290 jest kompaktowy i zwinny, oferując łatwą w obsłudze wysoką wydajność, gwarantując jednocześnie wygodę codziennego użytkowania. Platforma elektryczna wywodząca się z Ampere i usługi energetyczne optymalizujące ładowanie w domu, w tym Mobilize Power i dwukierunkowe ładowanie V2G, sprawiają, że jest to część kompletnego ekosystemu elektrycznego oferującego najlepsze możliwe doświadczenia.

Dzięki najnowocześniejszemu designowi, pierwszorzędnym funkcjom technicznym, ultrapełnej łączności i licznym możliwościom personalizacji jazdy, Alpine A290 to prawdziwy model na miarę Alpine, nowa generacja zaprojektowana z myślą o wejściu w erę elektryczną. Został zaprojektowany z myślą o nowej gamie klientów płci męskiej i żeńskiej, z których niektórzy będą zorientowani na wydajność, podczas gdy inni będą bardziej skupieni na stylu. A290 jest montowany w fabryce w Douai, na terenie ElectriCity. Silnik elektryczny jest również produkowany we Francji w Megafactory w Cléon. Bateria będzie produkowana we Francji począwszy od lata 2025 roku.

 

WYPOWIEDZI

Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine

„Nasz Alpine A290 to pierwszy model nowej, elektrycznej generacji, inaugurujący w najlepszy możliwy sposób nasz Dream Garage. Ten miejski samochód sportowy oznacza wprowadzenie Alpine do szerszej publiczności i wskrzesza zapomnianą kategorię, czyli hot hatche, tak bardzo kochane dzięki przyjemności z jazdy, jaką zapewniają”.

 

DANE TECHNICZNE

Wymiary
Długość (mm): 3 990
Szerokość z/bez lusterek (mm): 2 020 / 1 820
Wysokość (mm): 1 520
Rozstaw osi (mm): 2 530
Rozkład masy przód/tył: 57% / 43%
Pojemność bagażnika pod półką (L): 300 do 326 w zależności od wersji

Masa
Minimalna masa własna (min-max): 1 479 kg
Oczekiwanie na homologację
Dopuszczalna masa całkowita: 1 950 kg
Oczekiwanie na homologację

Silnik i akumulator
Maksymalna moc silnika:
A290 GT / A290 GT Premium: 130 kW (180 KM)
A290 GT Performance / A290 GTS: 160 kW (220 KM)
Maksymalny moment obrotowy:
A290 GT / A290 GT Premium: 285 Nm
A290 GT Performance / A290 GTS: 300 Nm
Pojemność akumulatora: 52 kWh

Przekładnia
Typ przekładni: reduktor

Podwozie
Podwozie: Alpine sport z hydraulicznymi odbojnikami i zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu
Oś przednia/tylna: napęd na przednie koła
Typ nadwozia: hatchback
Średnica zawracania między krawężnikami: 10,2 m
Hamulce: Brembo monobloc z 4-tłoczkowymi zaciskami przednimi
Średnica tarczy hamulcowej przedniej: 320 mm
Średnica tarczy hamulcowej tylnej: 288 mm
Opony:
A290 GT, A290 GT Premium: Michelin Pilot Sport EV - 225/40R19 93V
A290 GT Performance, A290 GTS: Michelin Pilot Sport 5S - 225/40R19 93V

Osiągi
Maksymalna prędkość:
A290 GT / A290 GT Premium: 160 km/h
A290 GT Performance / A290 GTS: 170 km/h
0-100 km/h:
A290 GT / A290 GT Premium: 7,4 s
A290 GT Performance / A290 GTS: 6,4 s
0-400 metrów:
A290 GT, A290 GT Premium: 15,5 s
A290 GT Performance, A290 GTS: 14,7 s
0-1000 metrów:
A290 GT, A290 GT Premium: 29,3 s
A290 GT Performance, A290 GTS: 27,7 s

Zużycie / Emisje
Protokół homologacyjny: WLTP
Emisja CO2 (cykl mieszany): 0 g
Zużycie paliwa (cykl mieszany): oczekiwanie na homologację
Zasięg w cyklu mieszanym: do około 380 km (oczekiwanie na homologację)

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.