Grand Prix Monako 2024 – podsumowanie wyścigu

Przebieg wyścigu

Esteban wystartował z pozycji P11 na nowym komplecie twardych opon. Nie ukończył wyścigu.

 Pierre rozpoczął wyścig z pozycji P10 na komplecie nowych twardych opon. Na 2. okrążeniu, w warunkach czerwonej flagi na torze, zmienił ogumienie na nowy komplet opon pośrednich. Do mety dojechał na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 15.625 s.

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Popełniłem dzisiaj błąd, dlatego przepraszam cały zespół za incydent i odpadnięcie z rywalizacji. Ostatecznie zespół zdobył punkty tak, jak zakładaliśmy, a to jest najważniejsze dla naszych ambicji. Mój samochód został zbyt poważnie uszkodzony, aby wznowić wyścig pomimo najlepszych wysiłków zespołu podczas zatrzymania się w warunkach czerwonej flagi. Przeanalizujemy wszystko jako zespół i razem wrócimy silniejsi. Wszyscy naciskamy, aby zdobyć punkty. Błędy się zdarzają, więc idziemy dalej”.

 Pierre Gasly:

​​„Dobrze jest zdobyć swój pierwszy punkt w sezonie i zespół na to zasługuje, biorąc pod uwagę, ile pracy włożyliśmy w ciągu ostatnich kilku tygodni, aby poprawić nasze wyniki. Monako to miejsce pełne możliwości, szczególnie w kwalifikacjach, które wykorzystaliśmy, docierając po raz pierwszy w tym roku do Q3. Gdybyśmy zmaksymalizowali Q3, prawdopodobnie byłoby możliwe zdobycie większej liczby punktów. Jako zespół dokonamy przeglądu wielu rzeczy. Po wywieszeniu czerwonej flagi wyścig przebiegł bardzo spokojnie i polegał wyłącznie na zarządzaniu oponami i tempem aż do flagi z szachownicą, gdzie ostatecznie naszym wynikiem okazał się zasłużony punkt dla zespołu”.

Bruno Famin, szef zespołu:

„Dzisiejszy wynik był w dużej mierze zależny od wczorajszych kwalifikacji i dla naszego zespołu rywalizacja zakończyła się zdobyciem jednego punktu. To słodko-gorzkie uczucie. Prawdopodobnie nie zmaksymalizowaliśmy wczorajszych kwalifikacji, ale patrząc od miejsca, w którym zakończyliśmy przygotowania w piątek aż do miejsca, w którym zakończyliśmy rywalizację w niedzielę, jest to wyraźnie pozytywny wynik. Jako zespół dokonamy przeglądu zdarzenia pomiędzy obydwoma samochodami i podejmiemy działania za zamkniętymi drzwiami. Musimy unikać sytuacji, które mogą zagrozić naszemu zespołowi”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 169 punktów
2. Charles Leclerc – Scuderia Ferrari – 138 punktów
3. Lando Norris – McLaren – 113 punktów

16. Esteban Ocon – BWT Alpine F1 Team – 1 punkt
18. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 1 punkt

 

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Red Bull Racing – 276 punktów
2. Scuderia Ferrari – 252 punkty
3. McLaren – 184 punkty
4. Mercedes – 96 punktów
5. Aston Martin – 44 punkty
6. Visa CashApp RB – 24 punkty
7. Haas – 7 punktów
8. Williams – 2 punkty
9. BWT Alpine F1 Team – 2 punkty
10. Kick Sauber – 0 punktów

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.