Grand Prix Monako 2024 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Esteban P16 (1 min 12.472 s); Pierre P11 (1 min 12.144 s)

Kwalifikacje: Esteban P11 (1 min 11.285 s); Pierre P10 (1 min 11.311 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„To był bardzo pracowity dzień kwalifikacyjny w Monako. Jeśli o mnie chodzi, mam zdecydowanie mieszane uczucia. Są pozytywy, ponieważ wprowadziliśmy kilka dobrych ulepszeń w samochodzie, aby naprawdę konkurować w walce o pierwszą dziesiątkę w kwalifikacjach. Wygodnie przeszliśmy przez Q1, ale popełniłem błąd na okrążeniu w Q2, blokując się w zakręcie numer 1, co najprawdopodobniej kosztowało nas miejsce w Q3. Mieliśmy tempo, a ja naciskałem do granic możliwości, aby zoptymalizować wszystko, co mieliśmy pod ręką, ale czasami zdarzają się błędy. Zaczynamy blisko punktów, a w Monako zawsze są okazje do zdobycia punktów. Damy z siebie wszystko od początku, mając ambicję zdobycia punktów dla zespołu”.

 

Pierre Gasly:

„Jestem bardzo zadowolony, że dzisiaj po raz pierwszy w tym roku dotarliśmy do Q3. Podjąłem duże ryzyko i dotknąłem ściany o jeden raz za dużo, ale takie są szanse, które musisz wykorzystać w kwalifikacjach w Monako. Ostatecznie jestem zadowolony z wyniku, nawet jeśli można było osiągnąć więcej. Wczoraj musieliśmy ciężko pracować, a zespół symulatorów w Enstone wykonał świetną robotę, wypróbowując kilka elementów testowych i sugerując pewne zmiany w celu ulepszenia samochodu. Wiemy, że Monako to tor pełen możliwości i stawiamy czoła rywalizacji o zdobycie punktów w jutrzejszym wyścigu. Przed nami jeszcze długi wyścig. Będziemy musieli być przygotowani na wiele scenariuszy, a naszym celem będzie zdobycie punktów dla zespołu”.

 

Bruno Famin, szef zespołu:

„To nasz pierwszy występ w Q3 w tym sezonie jako zespołu, co przygotowuje nas na pozytywny wyścig jutrzejszego popołudnia. Chociaż jesteśmy zadowoleni, z pewnością było więcej do zaoferowania, a posiadanie obu samochodów w Q3 było realistyczne, biorąc pod uwagę nasze tempo przez całe kwalifikacje. Nasi kierowcy naciskali mocno, tak jak tego od nich oczekujemy. Od wczoraj do dnia dzisiejszego wprowadziliśmy pewne ulepszenia. Należy docenić pracę na symulatorze w Enstone i naszego kierowcę rezerwowego Jacka Doohana, który przez noc wykonał świetną robotę, wypróbowując kilka rzeczy i poprawiając ustawienia samochodu. Jutro ocenimy nasze opcje strategiczne. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić zespołowi jak najlepszy wynik”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.