Grand Prix Monako 2024 – podsumowanie piątkowych treningów

Dzień w liczbach

Okrążenia: 112 (Esteban 67, Pierre 45)

Kilometry: 374 km (Esteban 224, Pierre 150)

Opony: C3, C4, C5

1. sesja treningowa: Esteban P18 (1 min 14.159 s); Pierre P20 (1 min 15.574 s)

2. sesja treningowa: Esteban P14 (1 min 12.554 s); Pierre P17 (1 min 12.750 s)

 

Wypowiedzi

Esteban Ocon:

„Wspaniale jest wrócić do Monako i jeździć na tym legendarnym torze. To był ciekawy dzień. W pierwszej sesji treningowej przyczepność była dość mocna, a praca polegała na budowaniu prędkości okrążenie po okrążeniu i próbie zbliżenia się jak najbliżej ścian, aby poprawić czas okrążenia. Powiedziałbym, że druga sesja była dla nas lepsza, ponieważ wprowadziliśmy kilka dobrych ulepszeń i poczyniliśmy kroki do przodu. Udało nam się wiele nauczyć – wciąż mamy nad czym pracować – ale powiedziałbym, że na tym etapie jesteśmy w dobrym miejscu. Będziemy kontynuować ciężką pracę, wcielimy nabytą wiedzę w życie przed kwalifikacjami i będziemy dążyć do tego, aby jutro po południu zająć dobrą pozycję”.

 

Pierre Gasly:

​​„Miałem trudną pierwszą sesję treningową ze względu na problem z samochodem. Udało nam się go naprawić podczas sesji, ale nadal oznaczało to, że nie udało nam się zbyt wiele pojeździć. Drugi trening polegał głównie na dobrym wyczuciu samochodu na tym torze i próbie maksymalnego przesuwania granic. Czasami prawdopodobnie naciskałem za mocno, ale czułem się całkiem dobrze w samochodzie, więc to pozytywne doświadczenie. Mój przejazd na miękkich oponach był trochę niechlujny. Nie do końca zebrałem wszystkie trzy sektory, więc z pewnością jest wiele rzeczy do nauczenia się i jeszcze więcej do wydobycia. Będziemy nadal ciężko pracować, aby wszystko dopracować przed najważniejszymi kwalifikacjami, które odbędą się jutro po południu”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.