Zespół BWT Alpine F1 przygotowuje się do czwartego sezonu w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1 2024, pod wodzą dynamicznego, całkowicie francuskiego składu kierowców, Estebana Ocona i Pierre’a Gasly’ego, drugi rok z rzędu.
Odsłonięcie bolidu Formuły 1 oznaczonego symbolem A524 oznacza zmianę filozofii i podejścia do ambicji zespołu w Formule 1, pod przewodnictwem szefa zespołu Bruno Famina wraz z zespołami technicznymi pod przewodnictwem dyrektorów technicznych Matta Harmana w Enstone i Erica Meignana w Viry-Châtillon.
A524 to zupełnie nowa koncepcja stworzona na dwa nadchodzące sezony i charakteryzuje się innowacyjnymi rozwiązaniami, wynikającymi z doświadczeń z poprzednich iteracji. Odważne podejście do projektowania pozwoli zespołowi zastosować silniejszą ścieżkę rozwoju w dwóch kolejnych kampaniach, zanim nastąpi po nich radykalna zmiana przepisów technicznych.
W roku 2024 zespół będzie lojalnie wspierany przez partnera tytularnego BWT oraz jego partnerów premium, bp, Castrol i Renault E-Tech. W rezultacie malowanie zostało zaprojektowane we współpracy ze współczesnym artystą Felipe Pantone, aby nadać projektowi samochodu świeżą i niepowtarzalną wizję. Podstawą kolorów jest czerń, kolory stanowią ucieleśnienie tradycyjnego błękitu Alpine, dominującego koloru kampanii, w połączeniu ze znanymi obecnie na całym świecie różowymi kolorami BWT. W ośmiu rundach sezonu 2024 barwy zostaną odwrócone i na bolidzie dominować będzie kolor różowy.
Esteban, Pierre i zespół zmierzą się z rekordowym kalendarzem 24 wyścigów Formuły 1, który obejmuje 11 miesięcy w roku, zabiera zawodników na pięć kontynentów i zaczyna się w lutym w Bahrajnie, a kończy w grudniu w Abu Zabi. W kalendarzu przewidziano także powrót do Szanghaju na Grand Prix Chin po raz pierwszy od 2019 roku.
Grupa Renault pozostaje oddana projektowi Formuły 1, dzięki cennemu wsparciu dyrektora generalnego Luca De Meo. Formuła 1 w dalszym ciągu stanowi kluczowy filar „Renaultlution” pod marką Alpine, na której czele stoi dyrektor generalny Philippe Krief.
Sporty motorowe stanowią rdzeń DNA Alpine, a zaangażowanie marki w wyścigi uwypukla fakt, że ze wszystkich firm samochodowych jest najbardziej zaangażowana w kategorie wyścigowe FIA, będąc obecna zarówno w Formule 1, World Endurance Championship, wyścigach serii typu open wheels i w rajdach.
Bruno Famin, wiceprezes Alpine ds. sportów motorowych i szef zespołu BWT Alpine F1 Team:
„To wspaniały moment dla Alpine Motorsports na zebranie się i oficjalne przedstawienie swoich programów na sezon 2024. To z pewnością wyjątkowy moment, gdy zarówno samochód Formuły 1 A524, jak i Hypercar A424 wraz ze wszystkimi kierowcami znajdują się w tym samym pomieszczeniu, podczas gdy oba projekty przygotowują się na niewątpliwie pracowity i intensywny rok 2024. Możliwość zobaczenia dzisiaj obu prawdziwych samochodów jest świadectwem całej ciężkiej pracy, wykonanej za kulisami w naszych fabrykach przez tysiące utalentowanych pracowników w Wielkiej Brytanii i Francji. Następnym etapem naszej podróży jest wdrożenie wszystkiego na torze, zastosowanie doskonałości operacyjnej we wszystkich obszarach oraz zwiększenie dynamiki i nastawienia wszystkich naszych zespołów. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na kontynuację ciężkiej pracy na rzecz sukcesu marki Alpine”.
Matt Harman, dyrektor techniczny zespołu BWT Alpine F1 Team:
„Podejście do A524 było agresywne, ale przemyślane, ponieważ tworzyliśmy szersze możliwości w celu zwiększenia wydajności samochodu. Naprawdę skupiliśmy się na nauce i reagowaniu na to, czego się nauczyliśmy, a nie na samych wynikach. Projekt był odważny, ponieważ skupiliśmy się na realizacji koncepcji, które chcemy dodać do samochodu. Zbudowaliśmy solidną platformę, dzięki której możemy zwiększać wydajność, kiedy tylko będzie to możliwe, i wyznaczyliśmy sobie cele, które chcemy osiągnąć. Niektóre aspekty przesunęliśmy do granic możliwości, a w niektórych przypadkach nawet dalej. Wszystko to jest zgodne z naszym podejściem i stanowi dokładnie to, co sobie założyliśmy, aby osiągnąć możliwie najlepszy poziom realizacji tego projektu”.
Esteban Ocon, kierowca zespołu BWT Alpine F1 Team:
„Jest rzeczą oczywistą, że jestem bardzo podekscytowany sezonem i nie mogę się doczekać, aby wskoczyć z powrotem do samochodu i ponownie się ścigać. Ta pora roku jest ekscytująca, ponieważ to moment, w którym możemy zobaczyć, co stworzył zespół. Widziałem rysunki, byłem w symulatorze, ale oczywiście jeszcze nie widziałem ani nie wypróbowałem kompletnego, prawdziwego bolidu. To musi poczekać do testów, ale to miły moment dla zespołu, ponieważ jest to kulminacja tysięcy godzin ciężkiej pracy. Dla mnie jako kierowcy moment, w którym po raz pierwszy wsiadam do nowego samochodu i puszczam ogranicznik, wywołuje gęsią skórkę. Ten czas w przypadku A524 jest już coraz bliżej i naprawdę nie mogę się doczekać, aż zacznę jeździć tym bolidem”.
Pierre Gasly, kierowca zespołu BWT Alpine F1 Team:
„Powiedziałbym, że jestem teraz w znacznie lepszym miejscu niż 12 miesięcy temu. Znam dokładnie wszystkich ludzi, z którymi pracuję. Znam wszystkie procesy i wiem, jak wydobyć to, co najlepsze z otaczających mnie osób i siebie. Miło jest zachować ciągłość i budować na fundamentach, które stworzyliśmy w zeszłym roku. Czuję się pewnie w zespole, który mnie otacza. Wszyscy rozwinęliśmy się przez ostatni rok. Teraz jestem pewien, że mogę od razu zaatakować sezon i zmaksymalizować pełny potencjał zespołu”.
Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.
Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.