Alpine ogłasza skład kierowców, w tym Micka Schumachera, na sezon wyścigów długodystansowych 2024

  • Alpine potwierdza obecność sześciu kierowców, którzy od 2024 roku będą ścigać się dla francuskiego zespołu w dwóch Hypercarach zgłoszonych do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC.
  • Programem zostanie objętych trzech francuskich kierowców współpracujących już z Alpine Endurance Team: Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere i Charles Milesi.
  • Dołączą do nich zaznajomiony już z zespołem Francuz Paul-Loup Chatin, Austriak Ferdinand Habsburg i Niemiec Mick Schumacher, który zadebiutuje w wyścigach długodystansowych.
  • Alpine zaprezentuje swoje załogi i oficjalne barwy A424 podczas wydarzenia inaugurującego, które odbędzie się 7 lutego 2024 r.

Ponieważ Alpine aktywnie kontynuuje przygotowania hipersamochodu A424, zespół potwierdził dzisiaj listę sześciu kierowców, którzy od początku sezonu 2024 zasiądą za kierownicami dwóch samochodów biorących udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC, których rywalizacja rozpocznie się w Katarze. To gama kierowców łącząca ich doświadczenie i prędkość, którzy dołączą do przygody z hipersamochodem Alpine.

Bruno Famin, wiceprezes Alpine Motorsports:

„W tej decydującej fazie programu A424 z dumą przedstawiamy sześciu kierowców, którzy będą dla nas ścigać się w kategorii Hypercar w 2024 r. Wespół z Philippe’em Sinaultem chcieliśmy kierowców, którzy są nie tylko szybcy i niezawodni, ale także wykazują prawdziwego ducha zespołowego i dobry zmysł wyścigowy, aby jak najlepiej reprezentować barwy Alpine w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Jesteśmy absolutnie zachwyceni obecnością tych sześciu kierowców i mamy nadzieję, że wszyscy wniosą swoje własne doświadczenie i cechy do projektu, na przykład Charles ze swoją młodością, Nicolas ze swoim doświadczeniem w Endurance, który jest mentorem młodszych kierowców, a także Mick ze swoim doświadczeniem zdobytym na najwyższym poziomie. Może to być jego pierwszy kontakt z Endurance, ale jego entuzjazm dla projektu i jego chęć dołączenia do nas są wyczuwalne. Jestem pewien, że będzie prawdziwym atutem”.

 

Mick Schumacher

Mick Schumacher został potwierdzony na sezon 2024 w Alpine i wciąż wytycza swój własny kurs w wyścigach samochodowych. Zwycięzca w F4, zdobył tytuł mistrza Europy w F3 w 2018 roku, a dwa lata później zdobył mistrzostwo Formuły 2. Awansowany do F1 syn siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera ścigał się w zespole Haas F1 Team w latach 2021 i 2022, zanim przeniósł się do Mercedesa jako kierowca rezerwowy.

W październiku Mick po raz pierwszy jeździł prototypem długodystansowym. Pracując z zespołem Alpine, niemiecki kierowca poznawał subtelności tej nowej maszyny pod czujnym okiem swoich przyszłych kolegów z zespołu. Po tym obiecującym pierwszym wypadzie Alpine i Mick Schumacher postanowili wspólnie podjąć to wyzwanie w 2024 roku w najwyższej klasie wyścigów długodystansowych, wśród najbardziej znanych kierowców w swojej dyscyplinie.

Facebook: Mick Schumacher / X: @schumachermick / Instagram: @mickschumacher

Mick Schumacher:

„Rozpoczyna się dla mnie nowy rozdział w Alpine w kategorii Hypercar FIA WEC. Samochód robi wrażenie i nie mogę się doczekać, aż zacznę tę przygodę. Dorastałem wśród jednomiejscowych samochodów, więc jazda samochodem z zamkniętym kokpitem i krytymi kołami to świetna okazja do doskonalenia umiejętności prowadzenia pojazdu. W tym roku bardzo brakowało mi ścigania się, to jest to, co kocham robić od dziecka i czasami ciężko było mi patrzeć, jak inni kierowcy wyruszają na wyścigi. Wyścigi długodystansowe to dla mnie nowe wyzwanie i jestem pewien, że w przyszłym roku wspólnie z Alpine przeżyjemy wspaniałe chwile”.

 

Nicolas Lapierre

Nicolas Lapierre przyczynił się do powstania kilku z najbardziej pamiętnych momentów w historii Alpine Endurance Team, zdobywając trzy zwycięstwa w klasie 24-godzinnego Le Mans z Alpine i dwa tytuły mistrza świata w kategorii LMP2. Jako kierowca rozwojowy A424 brał udział w tej przygodzie od początku projektu Hypercara i potwierdzono jego miejsce w zespole na rok 2024. Nicolas Lapierre jest doświadczonym kierowcą i będzie nadal dostarczał nam całą swoją wiedzę i pewność siebie oraz spokój, aby zjednoczyć nowy skład kierowców.

Facebook: NicolasLapierreOfficiel / X: @Nico_Lapierre / Instagram: @nico_lapierre

Nicolas Lapierre:

„To ambitny projekt i byłem bardzo dumny, gdy zaoferowano mi szansę opracowania samochodu. Szczególnie lubię zespół. Cieszyliśmy się sukcesem, a powrót do programu Hypercar to wspaniała szansa. Stoimy w obliczu nowej ery w wyścigach długodystansowych, ze stawką bardziej konkurencyjną niż kiedykolwiek. Dalsze wnoszenie wkładu w historię Alpine i rywalizowanie łeb w łeb z niektórymi z największych nazwisk w wyścigach samochodowych jest ekscytujące. Będziemy reprezentować Les Bleus i nie mogę się doczekać, aż zobaczę fanów podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans i innych wyścigów w ramach mistrzostw”.

 

Matthieu Vaxiviere

Matthieu rozpoczął karierę w Mitjet i samochodach jednomiejscowych, ale w 2021 roku zaczął ścigać się w barwach Alpine w wyścigach długodystansowych, a w sezonie 2022 FIA Endurance World Championship zajął drugie miejsce. Siedmiokrotnie brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zdobywając jedno podium w Hypercar i dwa w LMP2. Ma imponujące osiągnięcia, szczególnie w European Le Mans Series i 24-godzinnym wyścigu Daytona. Po trzech sezonach w Alpine w kategorii Hypercar, a następnie w LMP2, Francuz z Limoges będzie kontynuował walkę w Les Bleus od 2024 roku w wyjątkowo konkurencyjnej stawce.

Strona internetowa: matthieuvaxiviere.com / X : @matt_vaxiviere / Instagram : @matt_vaxiviere 

Matthieu Vaxiviere:

„Ściganie się Hypercarem z Alpine w 2024 r. to dla mnie osiągnięcie. Cała energia i wysiłek, jakie włożyłem przez całą moją karierę, zostały skierowane na osiągnięcie celu, jakim jest rywalizacja w najwyższej kategorii wyścigów długodystansowych. To kontynuacja lat, w trakcie któych spędziłem czas z zespołem i brałem udział w rozwoju samochodu, co pozwoliło mi również podzielić się z nimi nowymi ambicjami. Konkurowanie z największymi producentami jest niesamowite i jestem dumny, że jestem częścią tego zespołu”.

 

Charles Milesi

W ciągu zaledwie kilku lat 22-letni Charles Milesi dał się poznać jako jedna z najwspanialszych perspektyw w wyścigach długodystansowych. Po niezwykłym debiucie w samochodach jednomiejscowych Francuz podjął wyzwanie w LMP2 w 2021 roku, gdzie zademonstrował ogrom swojego talentu, zdobywając tytuł mistrza świata i zwycieżając w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w swoim pierwszym sezonie. Po kampanii w zespole Richard Mille Racing Team obsługiwanym przez Signatech Charles zajął czwarte miejsce w kategorii LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i zdobył kolejne podium FIA WEC z Alpine w 2023 roku.

Alpine Endurance Team potwierdza swoje zaufanie do Charlesa i potwierdza ambicję współpracy z jednym z najszybszych kierowców w stawce w ramach nowego wyzwania marki.

Facebook: CharlesMilesiRacing / X : @Charles_Milesi / Instagram: @charles_milesi 

Charles Milesi:

„Jestem zachwycony możliwością kontynuowania tej przygody w rodzinie Alpine przez kolejny rok w 2024 r., tym razem w klasie Hypercar. To wyzwanie dla każdego, kto ma nowy samochód i zespół, który staje się coraz silniejszy, zarówno pod względem kierowców, jak i od strony technicznej. Miałem szczęście brać udział w rozwoju samochodu i obserwować z bliska ewolucję projektu, co było niezwykle satysfakcjonujące. Nadal jest wiele do zrobienia, ale poczyniliśmy znaczne postępy i jesteśmy na dobrej drodze. Wszyscy nie mogą się doczekać pierwszego wyścigu w Katarze i, co ważniejsze, widoku hipersamochodu Alpine na starcie 24-godzinnego wyścigu Le Mans”.

 

Ferdinand Habsburg

Ferdinand Habsburg to nowa twarz marki, która dołączy do programu Alpine Hypercar od 2024 r. Jego talent i osiągnięcia w różnych kategoriach i mistrzostwach, w których brał udział w ostatnich latach, przyciągnęły uwagę Alpine w związku z nowym projektem Endurance.

W 2021 roku Austriak zdobył mistrzowski tytuł i zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w LMP2 wraz z Charlesem Milesi i Robinem Frijnsem w swoim pierwszym sezonie w FIA WEC. Później potwierdził swój talent, zdobywając tytuł mistrza Europy w następnym roku, jednocześnie uzyskując solidne wyniki, gdziekolwiek się ścigał. Po przekonującym sezonie 2023 w LMP2, podczas testów w Motorland zasiadł za kierownicą Alpine A424, aby pokonać pierwsze kilometry za sterami prototypu oraz zapoznać się z samochodem i zespołem.

Facebook: Fhabsburg62 / X : @fhabsburg62 / Instagram: @fhabsburg62 

Ferdinand Habsburg:

„Jestem podekscytowany podjęciem tego wyzwania w Alpine. Bez wątpienia jest to krok naprzód w stosunku do wszystkiego, czego doświadczyłem w mojej karierze w wyścigach samochodowych. Od dnia podpisania kontraktu z Alpine zdałem sobie sprawę, że moje marzenie z dzieciństwa się spełniło. Od razu poczułem się częścią zespołu w Motorland, chociaż presja była dla mnie wyraźna. Rozpoczęcie od formatu wytrzymałościowego podczas testów może być trudne do przyzwyczajenia się w nowym środowisku, ale od razu poczułem się pewnie. Nie mogę się doczekać, co przyniesie nam sezon 2024, ale wiem, że dam z siebie wszystko, aby nie zawieść ich zaufania”.

 

Paul-Loup Chatin

Paul-Loup Chatin, który zaczynał w samochodach jednomiejscowych, w 2013 roku odniósł natychmiastowy sukces w wyścigach długodystansowych. W następnym roku zdobył tytuł mistrza Europy w barwach Signatech Alpine i otrzymał nagrodę Prix Jean Rondeau, przyznawaną najlepszemu francuskiemu kandydatowi po zdobyciu podium w LMP2 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Następnie pomógł francuskiej marce awansować do FIA WEC, zanim podjął nowe wyzwania. Zdobył swój drugi tytuł w European Le Mans Series w 2019 r., następnie wygrał 24-godzinny wyścig Daytona w 2021 r. i kategorię IMSA LMP2 w 2023 r. To było naturalne, że Alpine powinno włączyć tego utalentowanego kierowcę do swojego składu.

Facebook: paulloup.chatin19 / X : @paulloup_chatin / Instagram: @paulloup_chatin 

Paul-Loup Chatin:

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę ponownie dołączyć do Alpine w Hypercar na sezon 2024. Swoją karierę w wyścigach długodystansowych rozpocząłem w Signatech Alpine w 2014 roku i jest to zespół, za którym zawsze podążałem. Jako Francuz reprezentujący francuskiego producenta na najwyższym poziomie światowych sportów motorowych odbieram to za przywilej, szczególnie podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, największego wyścigu samochodowego na świecie. To dla takic chwil wstaję każdego ranka. Serdecznie dziękuję zespołowi Alpine za danie mi tej szansy i mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu.”

Philippe Sinault, manager zespołu Alpine Endurance Team

„Pierwsze słowo, które przychodzi na myśl, to ‘duma’. Myślę, że dokonaliśmy właściwych wyborów i mam zaufanie do tego zespołu, który jest dla nas idealny w Alpine w klasie Hypercar. Istnieje interesująca równowaga pomiędzy długoletnimi, dobrze znanymi nam kierowcami w zespole i nowymi twarzami, które nas zaskoczyły w ostatnich latach. Jako francuski zespół jesteśmy szczególnie podekscytowani faktem, że mamy w zespole czterech francuskich kierowców. Pozostało mniej niż 100 dni do pierwszego wyścigu sezonu w 2024 roku. Testy dobiegają końca, a zespół jest już w komplecie: nie możemy się doczekać, aż nasze piękne A424 będą prowadzone przez tych kierowców”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.