Bruno Famin, wiceprezes Alpine Motorsports:
„Szczerze mówiąc, cały zespół jest zachwycony osiągnięciem takiego przebiegu w naszym pierwszym teście wytrzymałościowym. Jest to satysfakcja, która nagradza ciężką pracę wszystkich. Głównym celem sesji było sprawdzenie niezawodności poprzez przyjrzenie się słabym punktom. Znaleźliśmy kilka z nich i teraz będziemy musieli się nimi zająć. I to szybko, ponieważ czas ucieka: do rozpoczęcia sezonu w Katarze zostało 100 dni, a my wciąż mamy mnóstwo do zrobienia, zarówno pod względem niezawodności, jak i – jeszcze bardziej – pod względem wydajności. Musimy teraz przeanalizować dane i wyciągnąć z tej sesji wszystko, co się da, aby jak najlepiej wykorzystać następną, która odbędzie się w Portimão w połowie grudnia, aby utrzymać nasze postępy w rozwoju samochodu”.
Philippe Sinault, manager zespołu Alpine Endurance Team
„Chcieliśmy przeprowadzić pierwszą sesję wytrzymałościową dla A424 w warunkach jak najbardziej zbliżonych do tych, których doświadczymy podczas wyścigu. Symulowaliśmy pełną serię sekwencji wyścigu, w tym start, pojawienie się samochodu bezpieczeństwa i FCY (Full Course Yellow, warunków neutralizacji na całym torze), które umożliwiły wszystkim – kierowcom, mechanikom i inżynierom – przyswojenie sobie trybów pracy i uczynienie ich automatycznymi. Ten rodzaj sesji jest oczywiście kluczowy dla samochodu i wszystkich członków zespołu, którzy muszą odnaleźć się w sytuacji. Zdecydowanie wchodzimy w fazę aktywnej nauki. Wiemy, że pod koniec lutego będziemy mieli jeszcze wiele do nauczenia się, kiedy dotrzemy do Kataru, ale robimy wszystko, co w naszej mocy, aby być jak najlepiej przygotowanymi na czekające nas wyzwania”.
Charles Milesi, kierowca Alpine Endurance Team w klasie LMP2
„Zaangażowanie się w rozwój samochodu przez ostatnie kilka miesięcy było przyjemnością. Ciekawie jest zobaczyć, jak samochód rozwinął się od pierwszych przejazdów i ile jeszcze jest do zrobienia. Uważamy, że jak dotąd wykonaliśmy dobrą robotę w zakresie rozwoju pod kątem przejazdów długodystansowych, co było dużą pracą dla całego zespołu, a przede wszystkim istotnym krokiem dla przyszłości projektu”
Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.
Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.