Nowe testy i nowe malowanie Alpine A424

  • Podczas trzeciej sesji testowej w Jerez (Hiszpania) A424 miał zupełnie nowe, całkowicie niebieskie malowanie stworzone przez zespoły projektowe Alpine pod przewodnictwem Antony’ego Villaina.
  • W bardzo nieprzewidywalnych warunkach pogodowych Les Bleus kontynuowali prace nad swoim Hypercarem przed przyszłymi etapami homologacji i następną sesją testową w połowie listopada.
  • Testy te pozwoliły na poprawę opanowania różnych systemów pokładowych, w szczególności hybrydyzacji i mechanizmu różnicowego, przy jednoczesnej kontynuacji pracy z oponami Michelin w zależności od warunków pogodowych, które pomogły w uzyskaniu pierwszych ustawień na mokrej nawierzchni.
  • Przeprowadzono wstępne przejazdy nocne, co umożliwiło dostosowanie kluczowych elementów prototypów wyścigowych, takich jak reflektory i oświetlenie kokpitu, przed pierwszymi testami wytrzymałościowymi.
  • Zespoły kontynuowały pracę nad aerodynamiką, oceniając różne elementy aerodynamiczne w ramach przygotowań do zbliżających się testów w tunelu aerodynamicznym i homologacji A424.
  • W ciągu trzech dni testów trio kierowców dobrze znanych rodzinie Alpine: Charles Milesi, André Negrão i Nicolas Lapierre przejechało ponad 1200 km, po tym jak Mick Schumacher wziął udział w swoim pierwszym przejeździe długodystansowym.
  • A424 powróci na tor Motorland Aragon w połowie listopada na dzienne i nocne testy wytrzymałościowe przed zakończeniem roku w Portimao (11–13 grudnia).

 

WYPOWIEDZI

Bruno Famin, wiceprezes Alpine Motorsports:

„Ta sesja była nowym krokiem w rozwoju samochodu i tego projektu. Z każdym przejazdem poprawiamy się, a dobra wiadomość jest taka, że nie ma żadnej złej niespodzianki. Mimo to wciąż mamy przed sobą ogromną ilość pracy. Wszyscy ciężko pracują, aby być w pełnej gotowości na kolejne kroki. Pierwszy wyścig w Katarze jest tuż za rogiem i będzie to początek naszego procesu uczenia się wyścigów przez cały sezon 2024”.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Elf Endurance

„Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy zadowoleni z naszych testów w Jerez. Pomimo stale zmieniających się warunków pogodowych, znaleźliśmy odpowiednie okna robocze, aby zoptymalizować czas na torze i stale ulepszać samochód. Poczyniliśmy znaczne postępy, szczególnie w aerodynamice, systemach pokładowych, ustawieniach reflektorów i innym niezbędnym oświetleniu podczas nocnych przejazdów. Testy te były również kluczowe dla zespołów, które muszą nauczyć się współpracować Mogliśmy też włożyć trochę więcej praktyki w to, co czasami było niezwykle wymagające pod kątem warunków panujących przez te trzy dni. To kolejny krok w kierunku nadchodzących wyzwań, szczególnie w zakresie przepisów. Presja rośnie z każdą minutą, ale spokojnie posuwamy się do przodu, doskonale świadomi drogi, którą jeszcze mamy do przebycia”.

Nicolas Lapierre, kierowca rozwojowy

„Hypercary to dość mocne i solidne samochody, które wymagają od nas dostosowania stylu jazdy. Musimy się skupić na kilku obszarach, w szczególności na reakcji opon i systemie odzyskiwania energii. Te dwa czynniki mają wpływ na właściwości jezdne samochodu i jego balans. Musimy poświęcić czas na ich zrozumienie i opanowanie, abyśmy mogli homologować samochód w dobrym oknie osiągów”.

Antony Villain, dyrektor ds. projektowania Alpine

„Nasz zespół był naprawdę pasjonatem tego projektu, ponieważ przepisy dotyczące klasy Hypercar dają producentom realną możliwość wyrażenia siebie poprzez swój projekt. Niebieska kolorystyka A424 podkreśla wszystkie linie i krzywizny, które w czarnej wersji zostały osłabione i znacznie mniej zauważalne. Odnajdujemy w nich krzywizny, które zniknęły z większości samochodów wyścigowych, stąd pewna zmysłowość. Historyczny emblemat marki umieszczony na tylnych światłach jest również dobrze rozpoznawalny z daleka. Wszystkie te elementy zostały zintegrowane bez uszczerbku dla ostatecznego celu: osiągów wyścigowych”.

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.