II Międzynarodowy Zlot Alpine za nami!

To był weekend pełen wrażeń, emocji i barw. Każdy, kto odwiedził Strefę Alpine podczas X edycji MotoClassic we Wrocławiu ten z pewnością potwierdzi, że stanęliśmy na wysokości zadania. Na odwiedzających czekały nie tylko klasyczne modele Alpine A310, Alpine A110 1300S Works i A110 1800, ale także szereg zupełnie unikatowych, współczesnych modeli Alpine.

Już pierwszego dnia naszego Zlotu, w piątek, dostrzec można było żywe zainteresowanie klasycznymi modelami. Nic w tym dziwnego, w końcu MotoClassic nawiązuje do dawnych dzieł motoryzacji już w samej nazwie wydarzenia, któremu towarzyszyło nasze spotkanie. Tłumy zwiedzających bardzo chętnie zaglądały do środka takich modeli, jak A110 1800 Gr. IV „1973 Alpine Rally”, w którym przypieczętowany został mistrzowski tytuł w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC w 1973, ale też Alpine-Renault A110 1800 Gr. IV „Morocco Rally 1974”, triumfatora Rajdu Maroka.  Dużym zainteresowaniem cieszył się także, wyróżniający się białą barwą, model A110 1300S Works z 1965 roku, za kierownicą którego w 1969 i 1970 roku rywalizował polski kierowca rajdowy, Krzysztof Komornicki i jego pilot Błażej Krupa. Tego drugiego spotkać można było zresztą, przechadzającego się wokół samochodu i opowiadającego liczne anegdoty, dotyczące historii rywalizacji tą maszyną. Co ciekawe, nie tylko klasyki z motorsportową przeszłością cieszyły się zainteresowaniem odwiedzających – ci równie chętnie oglądali trzy modele Alpine A310, znajdujące się w obrębie Strefy Alpine.

Popołudniowe i wieczorne piątkowe godziny upłynęły nam na wspólnej integracji uczestników Zlotu oraz towarzyszących im gości, dzięki czemu mogliśmy stworzyć pełną energii i ducha Alpine wspólnotę, gotową na czekające ją w sobotę wyzwania. To właśnie w sobotni poranek rozpoczął się kolejny już La Route, czyli wspólna przejażdżka samochodami Alpine po malowniczej trasie, podziwiając uroki Dolnego Śląska. Kolumną złożoną z osiemnastu samochodów, pod czujnym okiem Michała Streera, doświadczonego kierowcy rajdowego i instruktora Akademii Alpine, udaliśmy się w ponad 300-kilometrową trasę, składającą się nie tylko z długich prostych, ale też krętych odcinków, pozwalających kierowcom przy okazji udoskonalić swoją technikę jazdy po nietypowych odcinkach. Ponieważ część trasy przebiegała w miejscach, w których wspomniany duet Komornicki-Krupa rywalizował w latach 60., uczestnicy La Route mogli przy okazji usłyszeć od pana Błażeja Krupy wiele interesujących opowieści, związanych z mijanymi miejscami.

Sobotnie popołudnie oraz niedzielę wraz z uczestnikami zlotu spędziliśmy w Strefie Alpine – dzięki temu odwiedzający nasze stoisko mogli równocześnie zobaczyć z bliska piękno tej marki: całą paletę barw, rozmaite warianty dostępnych na rynku modeli oraz prawdziwe perełki, czyli pojedyncze egzemplarze, unikatowe na skalę naszego kraju:

  •       Alpine A110S w kolorze Tulipe Noir, obecnie wycofanym z palety barw– to jedyny taki egzemplarz w Polsce,
  •       Alpine A110 Tour de Corse 75 – jedyny w Polsce egzemplarz limitowanej edycji w charakterystycznej, żółtej barwie z biało-czarnymi pasami,
  •       Alpine A110 San Remo 73 – znajdujący się na specjalnej scenie, cieszący oko jedyny w kraju egzemplarz nowej, limitowanej edycji, nawiązującej do historycznego zwycięstwa w San Remo w 1973 roku,
  •       a także pierwszy w Polsce model Alpine A110 R – najbardziej radykalnej, sportowej wersji A110, w przyciągającym wzrok, zielonym kolorze.

Miniony II Międzynarodowy Zlot Alpine w Polsce to – tuż po wydarzeniu z 2018 roku – kolejna już okazja do zaprezentowania nie tylko historii samochodów Alpine, ale też jej współczesnych egzemplarzy, a zarazem możliwość zwiększenia świadomości marki. Dziękujemy wszystkim uczestnikom Zlotu za obecność, a odwiedzającym naszą Strefę Alpine gościom – za życzliwe rozmowy i zainteresowanie prezentowanymi przez nas samochodami. Do zobaczenia w naszych salonach, na torze lub w trasie!

 

Inne aktualności

Pokaż wszystkie aktualności

Wprowadzenie

Marka Alpine, założona we Francji w 1955 roku, stała się legendą po zwycięstwie A110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo w 1971 roku. w 1973 roku Alpine powtórzyła ten wyczyn i została zarazem zwycięzcą w pierwszych Rajdowych Mistrzostwach Świata. Następne lata przyniosły Alpine kolejne sukcesy we Francji i za granicą. Ich ukoronowaniem było zwycięstwo zdobyte w 1978 roku przez A442b w wyścigu 24H Le Mans.

Nowe A110 jest współczesną interpretacją ponadczasowych kanonów, które złożyły się na sukces Alpine: zwinność, lekkość, kompaktowe wymiary. Alpine to także obietnica natychmiastowej przyjemności prowadzenia samochodu, codziennie i dla wszystkich.