- Alpine Endurance Team wyrusza w tym tygodniu na tor w drugiej rundzie sezonu 2025 FIA World Endurance Championship.
- Po pierwszym spotkaniu w Katarze francuski zespół jest chętny, aby zabłysnąć na Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari w Imoli (Włochy).
- Załogi Chatin-Habsburg-Milesi i Gounon-Makowiecki-Schumacher będą chciały zamienić postępy w A424 na punkty.
Po raz pierwszy od 24-godzinnego wyścigu Le Mans w czerwcu ubiegłego roku, Mistrzostwa Świata FIA Endurance powracają na Stary Kontynent, aby rozpocząć swoją europejską trasę. Przed powrotem do Sarthe odwiedzą tory Imola i Spa-Francorchamps.
Otwarty w 1953 roku Autodromo Enzo e Dino Ferrari gości FIA WEC od 2024 roku. Ten niezwykle popularny tor o długości 4909 metrów stawia przed zawodnikami szczególne wyzwania. Imola, jeden z niewielu torów w kalendarzu o ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, oferuje strefy mocnego hamowania, które testują odwagę kierowców i bezlitosne krawężniki na samochodach. Błędy mogą być kosztowne na tym szybkim i wąskim torze, gdzie zarządzanie ruchem drogowym ma kluczowe znaczenie podczas wyścigu.
Marka Alpine już odniosła sukces w Emilii-Romanii, zdobywając miejsca na podium European Le Mans Series w 2013 i 2014 roku. Podczas edycji 2024, rozgrywanej w zdradliwych warunkach pogodowych, chaotyczny start utrudnił wysiłki Alpine Endurance Team, zanim zdobyli cenne doświadczenie tuż przed flagą w szachownicę.
Od rozpoczęcia sezonu w Losail pod koniec lutego zespół wznowił dogłębne przygotowania do nadchodzących wyścigów. Po testach bezpośrednio po 1812 km w Katarze, A424 ukończyły dwa dni testów w Imoli i 24-godzinną symulację na torze Motorland Aragón.
Testy ty pozwoliły również Ferdinandowi Habsburgowi wykonać pierwsze okrążenia w Imoli za kierownicą Hypercara po tym, jak musiał opuścić wyścig na tym obiekcie w zeszłym roku. Austriak będzie współpracował z Paulem-Loup Chatinem i Charlesem Milesim w #35 Alpine. W siostrzanym samochodzie nr 36 Jules Gounon powróci na scenę swojego debiutanckiego wyścigu prototypów rok temu, kontynuując jednocześnie współpracę z Mickiem Schumacherem i Frédéricem Makowieckim, który stanął na podium w edycji 2024. Obie załogi wspólnie będą dążyć do optymalizacji ustawień A424 i wykorzystania opon, aby kontynuować postępy w niezwykle konkurencyjnej kategorii Hypercar.
Po prezentacji kierowców w czwartkowy wieczór na Piazza Matteotti w Imoli, akcja rozpocznie się w piątek dwoma 90-minutowymi sesjami treningowymi. W sobotę odbędzie się godzinna sesja poprzedzająca kwalifikacje i Hyperpole, zanim francuski zespół zmierzy się z 6-godzinnym wyścigiem Imola, który rozpocznie się w niedzielę o 13:00.
Wypowiedzi
Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team
„Imola to wymagający i wyjątkowy tor w porównaniu do innych w kalendarzu. Ten tor nie był dla nas szczególnie korzystny w zeszłym roku. Ten tydzień jest zatem ważnym wydarzeniem, ponieważ wracamy lepiej przygotowani, lepiej wyposażeni i z determinacją, aby potwierdzić i skonsolidować postępy, jakie poczyniliśmy w ciągu ostatniego roku. Testy dostarczyły nam wielu odpowiedzi, szczególnie w odniesieniu do jednej ze szczególnych cech Imoli: włączenia niektórych krawężników jako integralnej części linii wyścigowej. Podchodzimy do tego weekendu, oczywiście, z chęcią osiągnięcia naszego poziomu wydajności, czego nie udało nam się zrobić w Katarze, ale także z chęcią kontynuowania postępów w rozwoju i realizacji naszych osiągów”.
6 Hours of Imola – Harmonogram weekendu wyścigowego
Piątek, 18 kwietnia
11:15-12:45: 1. sesja treningowa
16:00-17:30: 2. sesja treningowa
Sobota, 19 kwietnia
10:40-11:40: 3. sesja treningowa
15:10-15:22: Kwalifikacje klasy Hypercar
15:30-15:40: Hypercar Hyperpole
Niedziela, 20 kwietnia
13:00-19:00: 6 Hours of Imola