Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z pozycji P8 na używanym komplecie miękkich opon. Na 10. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkich opon, a następnie pojawił się w boksach na 31. okrążeniu po nowy komplet opon pośrednich oraz na 55. okrążeniu po używany komplet miękkiego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P8. Najszybsze okrążenie: 1 min 17.896 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P18 na nowym komplecie opon miękkich. W alei serwisowej pojawił się na 14. okrążeniu, sięgając po nowy komplet opon pośrednich, a następnie na 39. okrążeniu zmienił opony na nowy komplet miękkiego ogumienia oraz na 54. okrążeniu, wybierając używany komplet miękkich opon. Do mety dojechał na pozycji P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 18.353 s.
Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„To była dla nas trudniejsza niedziela, ale ogólnie rzecz biorąc, to dobry wynik, że dziś zdobywamy punkty. To był trudny początek sezonu, dość trudny triple header w ostatnich tygodniach dla nas i wiedzieliśmy, jako zespół, po Monako, że musimy odbić się tutaj w Barcelonie z kilkoma punktami. Kwalifikacje były naprawdę dobre, ale wydaje się, że w niedziele mieliśmy większe problemy. Mamy wiele do omówienia po dzisiejszym wyścigu, ponieważ poczułem sporą ulgę, widząc samochód bezpieczeństwa pod koniec, a zespół wykonał świetną robotę, podejmując właściwą decyzję, aby dać mi wolną przestrzeń na pit stop po nowe opony. Zrobiliśmy, co mogliśmy, i wiem, że wspólnie przemyślimy to jako zespół. Musimy ciężko pracować i naprawdę starać się naprawić niektóre z naszych słabszych obszarów przed Kanadą”.
💬 Franco Colapinto:
„To było rozczarowujące popołudnie i trudny wyścig. Mieliśmy dziś lepsze tempo niż wcześniej w weekend, co jest pozytywne, ale to trudny tor do wyprzedzania, więc ogólnie trudno było nim zarządzać i robić postępy. Opony bardzo cierpiały w brudnym powietrzu, co jeszcze bardziej utrudniało sprawę. To pokazuje, jak ważna jest pozycja na torze w wyścigach i wiem, że jest jeszcze wiele do poprawienia po mojej stronie, zwłaszcza maksymalizując potencjał samochodu przy niskim zużyciu paliwa. Nie mogę się doczekać kontynuacji ciężkiej pracy z zespołem w nadchodzących dniach i jest jeszcze wiele do nauczenia się przed Montrealem za kilka tygodni”.
💬 Flavio Briatore:
„Jako pozytyw, wyjeżdżamy z Barcelony z kilkoma punktami po trudnym weekendzie dla zespołu. Wiemy, że nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być z samochodem i wyraźnie to było widać w ostatnich trzech wyścigach z rzędu. Pierre jechał solidnie, a stratedzy podjęli dobrą decyzję, dając mu darmowy postój w boksach gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa. Dzięki temu miał świeższe opony, aby utrzymać pozycję do końca. Popołudnie Franco zawsze miało być trudne, biorąc pod uwagę starty z końca stawki. Miał rozczarowujący wyścig, nie robiąc postępów tak, jak się spodziewaliśmy. Jako zespół musimy się przegrupować i kopać głęboko, aby wydostać się z tej pozycji”.
Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 186 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 176 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 137 punktów
…
14. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 11 punktów
20. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 362 punkty
2. Scuderia Ferrari – 165 punktów
3. Mercedes– 159 punktów
4. Red Bull Racing – 144 punkty
5. Williams – 54 punkty
6. Visa CashApp Racing Bulls – 28 punktów
7. Haas – 26 punktów
8. Kick Sauber– 16 punktów
9. Aston Martin – 16 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 11 punktów