Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Singapuru 2025 – podsumowanie wyścigu

SINGAPORE, SINGAPORE - OCTOBER 05: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault on track during to the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on October 05, 2025 in Singapore, Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Przebieg wyścigu

⏱️ Pierre wystartował z alei serwisowej na nowym komplecie opon pośrednich. Na 24. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon, a na 51. okrążeniu zmienił je na nowy zestaw miękkiej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 34.573 s.

⏱️ Franco wystartował z pozycji P16 na nowym komplecie miękkiej mieszanki opon. Na 14. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet pośredniego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P16. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.182 s.

 

Wypowiedzi

💬 Pierre Gasly:

„Dzisiejszy dzień zapowiadał się trudny, zwłaszcza ze względu na start z alei serwisowej. Ostatnio nie czułem się zbyt komfortowo w samochodzie, więc zmieniliśmy ustawienia i podłogę, aby lepiej zrozumieć pewne kwestie, co powinno nam przynieść korzyści w przyszłości. Wiedzieliśmy, że wyścig będzie skomplikowany i miło było stoczyć kilka pojedynków, nawet jeśli nie o miejsca punktowe. Wiem, że zespół pracuje wyjątkowo ciężko i wszyscy wiemy, że jesteśmy daleko od miejsca, w którym powinniśmy być. Jestem przekonany, że w Austin następnym razem uda nam się osiągnąć lepsze wyniki w porównaniu z kilkoma ostatnimi wyścigami, gdzie charakterystyka toru nie sprzyjała naszym możliwościom, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak przyczepności i nierówności, które często występują na torach ulicznych. Będziemy nadal działać z głową i koncentrować się na poprawie naszej obecnej pozycji”.

💬 Franco Colapinto:

„To był długi wyścig z wieloma zaciętymi walkami, co było fajne, ale ostatecznie zabrakło nam tempa i pod koniec straciliśmy kilka pozycji na starszych oponach. Udało mi się dobrze wystartować i odrabiać straty w początkowej sekwencji zakrętów. W tamtym momencie całkiem dobrze jechaliśmy w środku stawki na miękkich oponach i wiedząc, jak trudno wyprzedzać na tym torze, zjechaliśmy wcześnie do boksów, próbując podciąć rywali przy zmainie opon i wykorzystać pozycję na torze do odrabiania strat. Staraliśmy się jak najlepiej kontrolować opony, ale duża degradacja i konieczność zjazdu z toru przed niebieskimi flagami utrudniały nam utrzymanie tempa w wyścigu na świeższych oponach na ostatnich okrążeniach. Nie tego chcieliśmy, ale musimy po prostu cisnąć, a lepsze wyniki przyjdą. Z niecierpliwością czekam na kolejny etap sezonu w obu Amerykach, który jest jednym z moich ulubionych, z niesamowicie oddanymi kibicami”.

💬 Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:

„To był kolejny trudny wyścig dla nas, ale możemy wyciągnąć z niego kilka pozytywów, ponieważ udało nam się nieco powalczyć z rywalami. Franco dobrze wystartował, zyskując kilka pozycji na pierwszym okrążeniu, a my dość agresywnie nastawiliśmy strategię na początku, tracąc jednak tempo przed samochodami z przodu, co zmusiło Franco do długiego przejazdu na oponach pośrednich. Wyglądało obiecująco, ale pod koniec stracił tempo z powodu zużycia opon. W przypadku Pierre’a zdecydowaliśmy się na zmianę ustawień jego samochodu i zmianę podłogi, co oznaczało start w alei serwisowej. To zepchnęło go na dalszy plan na początku, ale na pierwszym okrążeniu spisał się dobrze, znajdując się w środku stawki, gdzie ruch był blokowany przez tłum kierowców. Po tym, jak jego twarde opony skończyły się, pod koniec przejechaliśmy kilka okrążeń na miękkich oponach, gdzie zmniejszył stratę do samochodów z przodu i skorzystał z jazdy z niskim zużyciem paliwa i wysoką przyczepnością. Oczywiście nie jest to wynik, na jaki liczyliśmy, ale z całego weekendu można wyciągnąć wiele pozytywów i jedziemy do Austin w lepszym nastroju. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszych możliwości, jeśli chodzi o wyniki na znacznie bardziej konwencjonalnym torze. Możemy być pewni, że nadchodzą lepsze dni i cieszę się, widząc niezmienną etykę pracy, którą wszyscy w tym zespole wykazują w trudnych czasach. Na koniec gratuluję McLarenowi postawienia niezwykle wysoko poprzeczki, zdobywając drugi tytuł mistrzowski z rzędu”.

Klasyfikacja generalna

👨🏻 Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 336 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 314 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 273 punkty

16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 650 punktów
2. Mercedes– 325 punktów
3. Scuderia Ferrari – 298 punktów
4. Red Bull Racing – 290 punktów
5. Williams – 102 punkty
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 68 punktów
8. Kick Sauber– 55 punktów
9. Haas – 46 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy