Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z alei serwisowej na nowym komplecie opon pośrednich. Na 24. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon, a na 51. okrążeniu zmienił je na nowy zestaw miękkiej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 34.573 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P16 na nowym komplecie miękkiej mieszanki opon. Na 14. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet pośredniego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P16. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.182 s.
Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„Dzisiejszy dzień zapowiadał się trudny, zwłaszcza ze względu na start z alei serwisowej. Ostatnio nie czułem się zbyt komfortowo w samochodzie, więc zmieniliśmy ustawienia i podłogę, aby lepiej zrozumieć pewne kwestie, co powinno nam przynieść korzyści w przyszłości. Wiedzieliśmy, że wyścig będzie skomplikowany i miło było stoczyć kilka pojedynków, nawet jeśli nie o miejsca punktowe. Wiem, że zespół pracuje wyjątkowo ciężko i wszyscy wiemy, że jesteśmy daleko od miejsca, w którym powinniśmy być. Jestem przekonany, że w Austin następnym razem uda nam się osiągnąć lepsze wyniki w porównaniu z kilkoma ostatnimi wyścigami, gdzie charakterystyka toru nie sprzyjała naszym możliwościom, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak przyczepności i nierówności, które często występują na torach ulicznych. Będziemy nadal działać z głową i koncentrować się na poprawie naszej obecnej pozycji”.

💬 Franco Colapinto:
„To był długi wyścig z wieloma zaciętymi walkami, co było fajne, ale ostatecznie zabrakło nam tempa i pod koniec straciliśmy kilka pozycji na starszych oponach. Udało mi się dobrze wystartować i odrabiać straty w początkowej sekwencji zakrętów. W tamtym momencie całkiem dobrze jechaliśmy w środku stawki na miękkich oponach i wiedząc, jak trudno wyprzedzać na tym torze, zjechaliśmy wcześnie do boksów, próbując podciąć rywali przy zmainie opon i wykorzystać pozycję na torze do odrabiania strat. Staraliśmy się jak najlepiej kontrolować opony, ale duża degradacja i konieczność zjazdu z toru przed niebieskimi flagami utrudniały nam utrzymanie tempa w wyścigu na świeższych oponach na ostatnich okrążeniach. Nie tego chcieliśmy, ale musimy po prostu cisnąć, a lepsze wyniki przyjdą. Z niecierpliwością czekam na kolejny etap sezonu w obu Amerykach, który jest jednym z moich ulubionych, z niesamowicie oddanymi kibicami”.

💬 Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:
„To był kolejny trudny wyścig dla nas, ale możemy wyciągnąć z niego kilka pozytywów, ponieważ udało nam się nieco powalczyć z rywalami. Franco dobrze wystartował, zyskując kilka pozycji na pierwszym okrążeniu, a my dość agresywnie nastawiliśmy strategię na początku, tracąc jednak tempo przed samochodami z przodu, co zmusiło Franco do długiego przejazdu na oponach pośrednich. Wyglądało obiecująco, ale pod koniec stracił tempo z powodu zużycia opon. W przypadku Pierre’a zdecydowaliśmy się na zmianę ustawień jego samochodu i zmianę podłogi, co oznaczało start w alei serwisowej. To zepchnęło go na dalszy plan na początku, ale na pierwszym okrążeniu spisał się dobrze, znajdując się w środku stawki, gdzie ruch był blokowany przez tłum kierowców. Po tym, jak jego twarde opony skończyły się, pod koniec przejechaliśmy kilka okrążeń na miękkich oponach, gdzie zmniejszył stratę do samochodów z przodu i skorzystał z jazdy z niskim zużyciem paliwa i wysoką przyczepnością. Oczywiście nie jest to wynik, na jaki liczyliśmy, ale z całego weekendu można wyciągnąć wiele pozytywów i jedziemy do Austin w lepszym nastroju. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszych możliwości, jeśli chodzi o wyniki na znacznie bardziej konwencjonalnym torze. Możemy być pewni, że nadchodzą lepsze dni i cieszę się, widząc niezmienną etykę pracy, którą wszyscy w tym zespole wykazują w trudnych czasach. Na koniec gratuluję McLarenowi postawienia niezwykle wysoko poprzeczki, zdobywając drugi tytuł mistrzowski z rzędu”.

Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 336 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 314 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 273 punkty
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 650 punktów
2. Mercedes– 325 punktów
3. Scuderia Ferrari – 298 punktów
4. Red Bull Racing – 290 punktów
5. Williams – 102 punkty
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 68 punktów
8. Kick Sauber– 55 punktów
9. Haas – 46 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów



