Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z pozycji P18 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 33. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po świeży komplet miękkich opon. Do mety dojechał na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 22.271 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P19 na nowym komplecie twardej mieszanki opon. Na 48. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po używany komplet miękkiego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P16. Najszybsze okrążenie: 1 min 21.342 s.

Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„To był bardzo trudny wyścig dla nas jako zespołu i mamy wiele do przeanalizowania. Po dobrym starcie wróciliśmy do punktu wyjścia i zaczęliśmy zarządzać oponami pośrednimi. Zdecydowaliśmy się na dość wczesny postój na miękkiej mieszance i mieliśmy dużą degradację, co oznaczało bardzo długi i wymagający drugi etap. Przeanalizujemy wszystko, ale zasadniczo brakowało nam osiągów tutaj w Mexico City. To wyjątkowy tor, ale jestem pewien, że jest kilka rzeczy, które możemy poprawić. Mam nadzieję, że uda nam się poprawić w São Paulo, nawet jeśli ostatnio mieliśmy trudne wyniki. Nadal jestem zmotywowany, wszyscy dajemy z siebie wszystko i motywujemy się nawzajem, a musimy po prostu starać się wykorzystać wszystkie możliwości, jakie mamy do dyspozycji, przez resztę sezonu”.

💬 Franco Colapinto:
„Poza obiecującym tempem, jakie pokazaliśmy na ostatnim odcinku na miękkich oponach i z mniejszym zapasem paliwa, to było dla nas długie i samotne popołudnie. Na starcie pojechaliśmy długo na twardych oponach, starając się wykorzystać każdą potencjalną okazję, i brakowało nam trochę tempa, żeby utrzymać się w grze. Nie ma wiele do omówienia ani wniosków z tego weekendu, który był trudny dla zespołu. Będziemy się uczyć, walczyć i mamy nadzieję, że będziemy bardziej konkurencyjni w Brazylii. Cieszę się, że wracam do São Paulo, aby ścigać się przed południowoamerykańskimi kibicami. W zeszłym roku ten weekend był pełen emocji z różnych powodów, a w tym roku chcę pojechać i cieszyć się nim, i liczyć na wsparcie kibiców, nawet jeśli na razie nie widać rezultatów”.

💬 Steve Nielsen, Dyrektor Zarządzający:
„Wiedzieliśmy, że to będzie trudne popołudnie i dzisiaj to się potwierdziło. Należy pochwalić zarówno Pierre’a, jak i Franco za to, że dali z siebie wszystko w trudnej sytuacji, gdy samochód był trudny w prowadzeniu i niewiele miał o co walczyć na torze. Jeśli chodzi o strategię, dostosowaliśmy się w połowie wyścigu i zaryzykowaliśmy z Pierre’em, przechodząc na miękką mieszankę znacznie wcześniej niż było to optymalne, ponieważ widzieliśmy, jak inne samochody pracują na tej mieszance dłużej niż zakładaliśmy. W tym momencie wiedzieliśmy, że Franco na twardych oponach pojedzie dłużej, a oba samochody ostatecznie zbiegną się pod koniec wyścigu. Ponieważ czołowi zawodnicy przejeżdżali z niebieskimi flagami, zarządzaliśmy obydwoma samochodami równo i ostrożnie, aby nie przeszkadzać tym, którzy nas dublowali, dając im jednocześnie szansę na walkę o pozycję bez zbędnego ryzyka. To był trudny weekend dla zespołu. Gratulacje dla wszystkich na torze i w fabrykach za ich nieustające wysiłki. Zbierzemy się w przyszłym tygodniu przed wyścigiem w São Paulo”.

Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Lando Norris – McLaren – 357 punktów
2. Oscar Piastri – McLaren – 356 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 321 punktów
…
18. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 713 punktów
2. Scuderia Ferrari – 356 punktów
3. Mercedes– 355 punktów
4. Red Bull Racing – 346 punktów
5. Williams – 111 punktów
6. Visa CashApp Racing Bulls – 72 punkty
7. Aston Martin – 69 punktów
8. Haas – 62 punkty
9. Kick Sauber– 60 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów



