Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj
35 CHATIN Paul-Loup (fra), HABSBURG Ferdinand (aut), MILESI Charles (fra), Alpine Endurance Team, Alpine A424, #35, Hypercar, action during the 24 Hours of Le Mans 2025, 4th round of the 2025 FIA World Endurance Championship, on June 14, 2025 on the Circuit des 24 Heures du Mans in Le Mans, France - Photo Germain Hazard / DPPI
  • Zespół Alpine Endurance Team ukończył nocne wyzwanie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
  • Załogi marki Alpine naciskają, gotowe wykorzystać każdą okazję, aby awansować w tabeli liderów.
  • Dwa A424 wjeżdżają teraz na ostatnią prostą wyścigu.

Po mieszanym starcie wyścigu, oba hypercary Alpine A424 zmierzyły się z nocą 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Trzynasty i dziewiętnasty po ośmiu godzinach akcji, dwie załogi Alpine Endurance Team zwiększyły swoje wysiłki w ciemnościach.

Charles Milesi (#35) zaczął potrójny etap krótko po północy, podobnie jak Jules Gounon (#36) w siostrzanym samochodzie godzinę później, zanim Paul-Loup Chatin (#35) i Mick Schumacher (#36) przejęli kontrolę. Powrót Niemca zbiegł się z pierwszym okresem samochodu bezpieczeństwa, spowodowanym przez samochód LMP2, zmuszając #36 do czekania na zielone światło przy wyjeździe z boksów.

Mick Schumacher i Paul-Loup Chatin na piętnastym i osiemnastym miejscu zyskali pozycję na restarcie. Ferdinand Habsburg, a następnie Charles Milesi przejęli samochód nr 35, podczas gdy Mick Schumacher kontynuował ofensywę aż do świtu, zanim Frédéric Makowiecki przejął inicjatywę.

Podczas drugiej tercji wyścigu Alpine A424 były stale jednymi z najszybszych na torze, utrzymując się w walce o wykorzystanie wszelkich okazji do powrotu na prowadzenie, chociaż te, które pojawiły się w nocy, nie działały na ich korzyść.

Po 16 godzinach wyścigu A424 zajmują trzynaste (#36) i piętnaste (#35) miejsce.

 

Wypowiedzi

Paul-Loup Chatin

„Jesteśmy w dość trudnej sytuacji. Brakuje nam osiągów w pewnych kluczowych obszarach i staramy się znaleźć rozwiązania, w szczególności zrozumieć lukę w stosunku do samochodu siostrzanego. Jednak wiele może się wydarzyć w ciągu ostatnich ośmiu godzin, więc musimy pozostać skoncentrowani, ponieważ wszystko może się jeszcze wydarzyć”.

Mick Schumacher

„Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, aby nadrobić straty na początku wyścigu, a samochód spisywał się dobrze przez całą noc. Mam nadzieję, że będziemy mieli trochę szczęścia, aby wrócić na okrążenie prowadzące i wrócić do walki. Wierzę, że mamy potencjał, aby to zrobić. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy sprawy pójdą po naszej myśli. Wielkie podziękowania dla zespołu, który wykonał świetną robotę, pozostając skoncentrowanym przez całą noc. Teraz musimy dać z siebie wszystko w ostatnich godzinach!”

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team

„Mieliśmy spokojną noc i utrzymywaliśmy przyzwoite tempo w porównaniu z konkurencją, ale okazji do przesunięcia się w górę stawki było niewiele, bez większych incydentów lub wydarzeń wyścigowych. Teraz celem jest wykorzystanie każdej nadarzającej się okazji, aż do mety”.

 

Klasyfikacja po sześciu godzinach

Alpine Endurance Team #35 / Chatin-Habsburg-Milesi

Start: 12. miejsce / H+8: 19. miejsce / H+16: 15. miejsce

 

Alpine Endurance Team #36 / Gounon-Makowiecki-Schumacher

Start: 9. miejsce / H+8: 13. miejsce / H+16: 13. miejsce

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy