Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Kanady 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

MONTREAL, QUEBEC - JUNE 14: Franco Colapinto of Argentina driving the (43) Alpine F1 A525 Renault on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles-Villeneuve on June 14, 2025 in Montreal, Quebec. (Photo by James Sutton/LAT Images)

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Pierre P12 (1 min 12.684 s); Franco P17 (1 min 13.060 s)

Kwalifikacje: Pierre P20 (1 min 12.667 s); Franco P12 (1 min 12.142 s)

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

​​„To bolesne doświadczenie, gdy odpadamy w Q1, zwłaszcza że samochód miał tempo i potencjał na więcej dzisiaj. Byliśmy na dobrej drodze do pierwszej dziesiątki w Q1 przed wywieszeniem czerwonej flagi, więc musieliśmy przerwać okrążenie, które wyglądało na dość mocne i bezpieczne. Na ostatnim zestawie opon miękkich nie mieliśmy odpowiedniej temperatury opon i walczyliśmy o przyczepność, a okrążenie było chaotyczne z wieloma poślizgami. Musimy przeanalizować, co się stało, ponieważ skok między zestawami opon był frustrujący i wyraźnie mieliśmy znacznie więcej czasu okrążenia, niż byliśmy w stanie pokazać. Samochód sprawował się dobrze i zdecydowanie powinniśmy mieć oba bolidy wyżej na starcie. Zobaczymy, co możemy zrobić lepiej, a także przyjrzymy się naszym opcjom strategicznym jutro, ponieważ może to być długi wyścig z okazjami do wykorzystania”.

Franco Colapinto:

„Patrząc na to, gdzie byliśmy wczoraj z samochodem i na poprzednie wyścigi, można powiedzieć, że był to dobry wynik i lepszy dzień po mojej stronie garażu. Mocno naciskałem i czułem się bardziej komfortowo i swobodnie z samochodem. Patrząc na to, jak blisko było, mieliśmy potencjał, aby dostać się do Q3. Wybór opon na całej długości stawki był mieszany, a jadąc z oponą pośrednią mieliśmy problemy w pierwszych kilku zakrętach, ale odzyskiwaliśmy czas później na okrążeniu. Dotknąłem ściany na moim ostatnim przejeździe, tracąc trochę czasu, dlatego przeprosiłem zespół przez radio. Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z postępów od wczoraj. Nadal odnajduję się w zespole i rozumiem, gdzie muszę iść z ustawieniami. Wprowadziliśmy kilka pozytywnych zmian w nocy i dobrą robotę z inżynierami, którzy mnie bardzo wspierali. Mam nadzieję, że uda nam się przenieść trochę dynamiki na jutro, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak samochód czuł się na długich przejazdach w piątek”.

Flavio Briatore:

„Samochód miał potencjał na znacznie lepszy wynik dzisiaj. Franco wykonał dobrą robotę, wykonując sesję w dobry sposób, szybko nabierając prędkości, więc być może lepszy wynik był możliwy, nawet jeśli teraz jest to dziesiąte miejsce na starcie jutro po karach dla innych samochodów. Pierre miał potencjał na dobry czas okrążenia w Q1 przed czerwoną flagą, co wygodnie umieściłoby go w Q2. Daje nam to rzeczy do przeanalizowania, ponieważ zawsze musimy dążyć do perfekcji na całej linii, a dzisiaj jest dzień, w którym tego nie zrobiliśmy. Jutro musimy wykonać wszystko lepiej i zobaczyć, czy możemy zmaksymalizować tempo samochodu, aby dostać się do punktów”.

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy