Dzień w liczbach
Okrążenia: 125 (Pierre 63, Franco 62)
Kilometry: 546 km (Pierre 275, Franco 271)
Opony: Pierre (C5 i C6), Franco (C5 i C6)
1. sesja treningowa: Pierre P9 (1 min 13.817 s); Franco P19 (1 min 14.645 s)
2. sesja treningowa: Pierre P12 (1 min 12.874 s); Franco P18 (1 min 13.898 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Myślę, że ogólny obraz po naszej stronie jest w porządku po dzisiejszych sesjach treningowych. Jestem stosunkowo zadowolony i zobaczymy, co możemy zrobić, aby poprawić kilka rzeczy. Wiemy, gdzie nam brakuje, więc daje nam to kilka obszarów, na których naprawdę możemy się skupić. Ponownie jest tak ciasno między wieloma samochodami, więc każdy szczegół będzie się liczył i być może jutro w kwalifikacjach potrzeba będzie odrobiny magii, aby uzyskać różnicę między kilkoma pozycjami. Ponownie, mamy tutaj mieszankę C6, więc mamy więcej do nauczenia się na tej oponie, aby zobaczyć, jak ją zmaksymalizować. Przede wszystkim musimy spróbować ustawić samochód w jak najlepszym miejscu, a nasza ciężka praca będzie kontynuowana dziś w nocy i przez pozostałą część weekendu”.
Franco Colapinto:
„Dzisiaj nie był to najłatwiejszy dzień treningowy i generalnie miałem duże problemy na wolnych zakrętach. Samochód nie jest tak połączony, jak byśmy chcieli, a ja nadal mam problemy z balansem bolidu. Kiedy próbuję osiągnąć limit, samochód nie utrzymuje się na nim ani nie daje mi pewności siebie. Ale właśnie po to jest piątek – aby dowiedzieć się, jakie zmiany wprowadzić, aby poprawić odczucia z samochodem. Długi przejazd na wysokim poziomie paliwa był o wiele bardziej pozytywny, a samochód zachowywał się o wiele lepiej. Musimy więc zrozumieć, dlaczego tak jest i przełożyć to również na niski poziom paliwa. Myślę, że jest wystarczająco dużo potencjału, aby wykonać dobrą robotę jutro i złożyć wszystko do kupy. Dzięki wprowadzonym zmianom weekend w Hiszpanii odwróciliśmy z dnia na dzień, więc z pewnością jest margines na poprawę”.