Przebieg wyścigu
Pierre wystartował z pozycji P11 na używanym komplecie opon pośrednich. Na 24. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji 13. Najszybsze okrążenie: 1 min 31.820 s.
Jack wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie miękkich opon. W alei serwisowej zameldował się na 15. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia. Do mety dotarł na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 32.685 s.
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Dziś to nie był nasz wyścig i na pewno jest kilka rzeczy do przeanalizowania. Czuliśmy, że zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, jeśli chodzi o osiągi. Samochód był dobry, dobrze wyważony i wiemy, gdzie nam trochę brakuje tempa. To było intensywne pierwsze okrążenie, dość ryzykowna potyczka z Fernando [Alonso] i straciliśmy tam miejsce, nawet jeśli była to fajna walka. Straciliśmy trochę czasu na pit-stopie, więc przeanalizujemy, co się tam wydarzyło. Niemniej wiemy, jak ważna jest tutaj pozycja na torze pod względem ruchu i zarządzania tempem. Daliśmy z siebie wszystko, ale to nie wystarczyło, aby znaleźć się blisko punktów. Mamy dobrą szansę w przyszłym tygodniu w Bahrajnie, gdzie samochód wydawał się dobrze spisywać podczas testów przedsezonowych. Warunki będą jednak inne niż wtedy, ale to szansa na nowy początek i mamy nadzieję, że uda nam się uzyskać znacznie lepszy wynik”.
Jack Doohan:
„Dobrze było przejechać kolejny pełny dystans wyścigu i nadal zdobywać doświadczenie i zrozumienie pakietu. Biorąc pod uwagę naszą pozycję startową, na początku poszliśmy bardziej agresywnie ze strategią opon z oponami miękkimi, co pozwoliło nam zaatakować i dało nam najlepszą szansę na przejście do przodu, wykorzystując strategię podcięcia. Oznaczało to również, że przejechaliśmy dłuższy drugi etap na oponach twardych [38 okrążeń] i musieliśmy się bronić pod koniec. Myślę, że dobrze nam poszło, trzymając Nico [Hülkenberga] na dystans, ale szkoda, że nie udało nam się utrzymać Carlosa [Sainza] z tyłu na nowszych oponach miękkich. Pozytywnie było ruszyć do przodu na torze, na którym trudno wyprzedzać, a tempo wyścigu również wydawało się mocne, pomimo braku dużego zużycia paliwa. Poświęcimy kilka dni między wyścigami na odpoczynek i regenerację. Nie mogę się doczekać, aby znów pojechać do Bahrajnu, gdzie warunki będą zupełnie inne”.
Oliver Oakes, szef zespołu:
„To nie był najspokojniejszy weekend dla zespołu tutaj w Japonii. Znaleźliśmy kilka dobrych kroków w wydajności w porównaniu do dwóch pierwszych rund. Mimo to, to za mało, aby zdobyć punkty, ponieważ Pierre zajął trzynaste miejsce, a Jack piętnaste. Jack wykonał dobrą robotę, awansując o kilka pozycji. Jedziemy do Bahrajnu wiedząc, że mieliśmy tam dobry test przedsezonowy i zamierzamy nadal robić postępy”.
Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja kierowców:
1. Lando Norris – McLaren – 62 punkty
2. Max Verstappen – Red Bull Racing – 61 punktów
3. Oscar Piastri – McLaren – 49 punktów
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 111 punktów
2. Mercedes– 75 punktów
3. Red Bull Racing – 61 punktów
4. Scuderia Ferrari – 35 punktów
5. Williams – 19 punktów
6. Haas – 15 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 7 punktów
9. Kick Sauber– 6 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 0 punktów