Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Japonii 2025 – podsumowanie wyścigu

SUZUKA, JAPAN - APRIL 06: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault on track during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on April 06, 2025 in Suzuka, Japan. (Photo by Andy Hone/LAT Images)

Przebieg wyścigu

Pierre wystartował z pozycji P11 na używanym komplecie opon pośrednich. Na 24. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji 13. Najszybsze okrążenie: 1 min 31.820 s.  

Jack wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie miękkich opon. W alei serwisowej zameldował się na 15. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia. Do mety dotarł na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 32.685 s.  

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

„Dziś to nie był nasz wyścig i na pewno jest kilka rzeczy do przeanalizowania. Czuliśmy, że zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, jeśli chodzi o osiągi. Samochód był dobry, dobrze wyważony i wiemy, gdzie nam trochę brakuje tempa. To było intensywne pierwsze okrążenie, dość ryzykowna potyczka z Fernando [Alonso] i straciliśmy tam miejsce, nawet jeśli była to fajna walka. Straciliśmy trochę czasu na pit-stopie, więc przeanalizujemy, co się tam wydarzyło. Niemniej wiemy, jak ważna jest tutaj pozycja na torze pod względem ruchu i zarządzania tempem. Daliśmy z siebie wszystko, ale to nie wystarczyło, aby znaleźć się blisko punktów. Mamy dobrą szansę w przyszłym tygodniu w Bahrajnie, gdzie samochód wydawał się dobrze spisywać podczas testów przedsezonowych. Warunki będą jednak inne niż wtedy, ale to szansa na nowy początek i mamy nadzieję, że uda nam się uzyskać znacznie lepszy wynik”.

Jack Doohan:

„Dobrze było przejechać kolejny pełny dystans wyścigu i nadal zdobywać doświadczenie i zrozumienie pakietu. Biorąc pod uwagę naszą pozycję startową, na początku poszliśmy bardziej agresywnie ze strategią opon z oponami miękkimi, co pozwoliło nam zaatakować i dało nam najlepszą szansę na przejście do przodu, wykorzystując strategię podcięcia. Oznaczało to również, że przejechaliśmy dłuższy drugi etap na oponach twardych [38 okrążeń] i musieliśmy się bronić pod koniec. Myślę, że dobrze nam poszło, trzymając Nico [Hülkenberga] na dystans, ale szkoda, że ​​nie udało nam się utrzymać Carlosa [Sainza] z tyłu na nowszych oponach miękkich. Pozytywnie było ruszyć do przodu na torze, na którym trudno wyprzedzać, a tempo wyścigu również wydawało się mocne, pomimo braku dużego zużycia paliwa. Poświęcimy kilka dni między wyścigami na odpoczynek i regenerację. Nie mogę się doczekać, aby znów pojechać do Bahrajnu, gdzie warunki będą zupełnie inne”.

Oliver Oakes, szef zespołu:

„To nie był najspokojniejszy weekend dla zespołu tutaj w Japonii. Znaleźliśmy kilka dobrych kroków w wydajności w porównaniu do dwóch pierwszych rund. Mimo to, to za mało, aby zdobyć punkty, ponieważ Pierre zajął trzynaste miejsce, a Jack piętnaste. Jack wykonał dobrą robotę, awansując o kilka pozycji. Jedziemy do Bahrajnu wiedząc, że mieliśmy tam dobry test przedsezonowy i zamierzamy nadal robić postępy”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Lando Norris – McLaren – 62 punkty
2. Max Verstappen – Red Bull Racing – 61 punktów
3. Oscar Piastri – McLaren – 49 punktów

16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 111 punktów
2. Mercedes– 75 punktów
3. Red Bull Racing – 61 punktów
4. Scuderia Ferrari – 35 punktów
5. Williams – 19 punktów
6. Haas – 15 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 7 punktów
9. Kick Sauber– 6 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy