Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
3. sesja treningowa: Pierre P8 (1 min 28.603 s); Jack P14 (1 min 29.767 s)
Kwalifikacje: Pierre P11 (1 min 27.822 s); Jack P19 (1 min 28.877 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Mam mieszane uczucia po dzisiejszych kwalifikacjach. Było tak blisko – jak się spodziewaliśmy – z małymi różnicami w czasie okrążenia dzielącymi kilka samochodów. Samochód spisywał się dobrze, byłem zadowolony z balansu bolidu i naprawdę mogłem naciskać na zakrętach, szczególnie w sektorach 1 i 3, gdzie byliśmy konkurencyjni. Wiedzieliśmy, że trochę nam zabraknie w sektorze 2, biorąc pod uwagę kierunek, w którym podążaliśmy z samochodem. Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy w zespole wykonali kawał dobrej roboty, ponieważ samochód wydaje się znacznie lepszy. Czuję się pewnie i jesteśmy w dobrej pozycji startowej na jutro. Jest szansa na deszcz, co bym powitał z radością, ponieważ zawsze sprawia, że wszystko jest ciekawsze dla wszystkich i daje więcej możliwości na dobry wynik. Zobaczymy, co się wydarzy”.
Jack Doohan:
„Dzięki zespołowi za ciężką pracę włożoną w przygotowanie samochodu na dziś. To był duży wysiłek, więc jestem za to bardzo wdzięczny. Wchodząc w trzeci trening, byliśmy trochę w tyle od wczoraj, co oznaczało, że musieliśmy robić duże postępy za każdym razem, gdy wyjeżdżaliśmy na tor. Samochód sprawował się całkiem dobrze, ale nadal mamy problemy ze stabilnością, co jest czymś, co musimy przeanalizować. Być może Q2 byłoby możliwe przy naszej prędkości. Jednak popełniłem mały błąd na wyjściu z zakrętu Spoon na moim ostatnim okrążeniu, gdzie samochód był trochę podsterowny i musiałem zdjąć nogę z przepustnicy, co kosztowało nas czas na reszcie prostej. Prognoza pogody na jutro wygląda na mieszaną i może dać nam szansę na awans w wyścigu. W ten weekend nie jeździliśmy w mokrych warunkach, ale wszystkich dotknie to tak samo i będziemy starali się robić postępy z naszej obecnej pozycji startowej, niezależnie od warunków”.
Dave Greenwood, dyrektor wyścigowy:
„Dzisiaj należą się pochwały całemu zespołowi, a szczególnie ekipie samochodu nr 7 za odbudowę i przygotowanie bolidu dla Jacka. To była świetna robota i wysiłek ze strony wszystkich w nocy. Jeśli chodzi o Jacka, może być zadowolony z przebiegu dnia. Z pewnością nie było to dla niego łatwe zadanie, więc opracowaliśmy jego plan jazdy na miękkich oponach w trzecim treningu, aby przygotować się do kwalifikacji. Był bardzo rozsądny w zwiększaniu tempa i w Q1 wykonał konkurencyjną pracę, gdzie przy idealnym okrążeniu dostałby się do Q2. Pierre był zadowolony ze zmian w ustawieniach, które z pewnością poprawiły samochód od czasu Chin. Ponownie, był po prostu po złej stronie małej luki, a 0,05 sekundy stanowiło o różnicy kilku miejsc, aby bezpiecznie znaleźć się w Q3, co podkreśla wyjątkowo małe różnice między wieloma zespołami. Cieszy fakt, że samochód był bardzo konkurencyjny w Sektorze 1 wśród naszych bezpośrednich rywali. Przed jutrem mamy mieszane prognozy pogody z prawdopodobieństwem deszczu w okolicy. W każdym razie w takim przypadku wyścig na torze Suzuka jest zazwyczaj bardzo intensywny, dlatego przygotowujemy się na wszystkie scenariusze, mając na celu zdobycie dużej liczby punktów”.