Przebieg wyścigu
Pierre wystartował z pozycji P16 na używanym komplecie opon pośrednich. Na 10. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji 11 [po wyścigu został zdyskwalifikowany za naruszenie przepisów technicznych]. Najszybsze okrążenie: 1 min 36.425 s.
Jack wystartował z pozycji P18, także na komplecie używanych opon pośrednich. W alei serwisowej zameldował się na 11. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia. Do mety dotarł na pozycji P16 [sklasyfikowany ostatecznie na P13]. Najszybsze okrążenie: 1 min 36.424 s.
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„To był trudny wyścig dzisiaj i ponownie, podobnie jak w zeszłym tygodniu, zajęliśmy 11. miejsce i znaleźliśmy się tuż poza punktami. Niestety, wykryte po wyścigu naruszenie techniczne oznaczało, że zostaliśmy zdyskwalifikowani. Jeśli chodzi o sam wyścig, myślę, że degradacja prawdopodobnie zaskoczyła większość zespołów, ponieważ była znacznie niższa niż oczekiwano, a jeden postój okazał się wykonalny. Przedłużyliśmy nasz drugi etap po wczesnym zjeździe do boksów i dojechaliśmy do mety bez żadnej nagrody. Ogólnie rzecz biorąc, był to trudny weekend, w którym nie byliśmy tak konkurencyjni, jak byśmy chcieli. Przeanalizujemy te dwa pierwsze weekendy wyścigowe jako zespół, aby zobaczyć, co poszło dobrze, a nad czym musimy popracować. Dwukrotnie zabrakło nam punktów i wiemy, że musimy to poprawić i jestem pewien, że tak się stanie. Następna jest Japonia i będziemy chcieli tam wrócić silniejsi i awansować w klasyfikacji”.
Jack Doohan:
„Dobrze było przejechać cały dystans wyścigu samochodem w ten weekend. Wyciągnęliśmy wiele wniosków z wyścigu. Nasze tempo było pozytywne, szczególnie pod koniec wyścigu, i miło było znaleźć się w kilku dobrych bitwach. Pokazaliśmy nasz potencjał w warunkach wyścigowych, utrzymując Isacka [Hadjara] z VCARB z tyłu przez ponad 20 okrążeń, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich prędkość przez cały weekend. Niestety otrzymaliśmy karę i wrócimy do tego, aby upewnić się, że nie zdarzy się to ponownie. Ogólnie rzecz biorąc, poczyniliśmy pewne pozytywne kroki naprzód jako zespół poprzez testy i pierwsze dwa wyścigi i, co oczywiste, jest wiele obszarów, w których możemy się poprawić. Będziemy trzymać głowy nisko w Japonii za kilka tygodni i mamy nadzieję, że zdobędziemy trochę punktów dla zespołu”.
Oliver Oakes, szef zespołu:
„Dzisiaj był lepszy dzień w porównaniu do kwalifikacji, ponieważ zarówno Pierre, jak i Jack mogli posuwać się do przodu w wyścigu. Po dużej degradacji i ziarnistości, które widzieliśmy wczoraj w sprincie, pytanie brzmiało, czy czekał nas wyścig na jeden czy dwa pit stopy, a ponieważ tor się poprawiał, szybko zjechaliśmy na jeden postój i jechaliśmy na twardych oponach do końca. Pierre dobrze sobie poradził, odrabiając trzy pozycje na pierwszym okrążeniu [podobnie jak w sprincie] i zajął 11. miejsce na mecie, ale niestety został zdyskwalifikowany za naruszenie przepisów technicznych po wyścigu. Jack miał porównywalne tempo do innych zawodników wokół niego i stawił czoła kilku dobrym wyzwaniom. Ostatecznie trochę nam tutaj brakowało i musimy zrozumieć, dlaczego nie byliśmy tak konkurencyjni na tym torze i zobaczyć, gdzie możemy się poprawić w przyszłych wyścigach”.
Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja kierowców:
1. Lando Norris – McLaren – 44 punkty
2. Max Verstappen – Red Bull Racing – 36 punktów
3. George Russell – Mercedes – 35 punktów
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
18. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 78 punktów
2. Mercedes– 57 punktów
3. Red Bull Racing – 36 punktów
4. Williams – 17 punktów
5. Scuderia Ferrari – 17 punktów
6. Haas – 14 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Kick Sauber– 6 punktów
9. Visa CashApp Racing Bulls – 3 punkty
10. BWT Alpine F1 Team – 0 punktów