Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Chin 2025 – podsumowanie wyścigu

SHANGHAI, CHINA - MARCH 23: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault leads Lance Stroll of Canada driving the (18) Aston Martin F1 Team AMR25 Mercedes on track during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on March 23, 2025 in Shanghai, China. (Photo by Zak Mauger/LAT Images)

Przebieg wyścigu

Pierre wystartował z pozycji P16 na używanym komplecie opon pośrednich. Na 10. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji 11 [po wyścigu został zdyskwalifikowany za naruszenie przepisów technicznych]. Najszybsze okrążenie: 1 min 36.425 s.  

Jack wystartował z pozycji P18, także na komplecie używanych opon pośrednich. W alei serwisowej zameldował się na 11. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia. Do mety dotarł na pozycji P16 [sklasyfikowany ostatecznie na P13]. Najszybsze okrążenie: 1 min 36.424 s.  

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

„To był trudny wyścig dzisiaj i ponownie, podobnie jak w zeszłym tygodniu, zajęliśmy 11. miejsce i znaleźliśmy się tuż poza punktami. Niestety, wykryte po wyścigu naruszenie techniczne oznaczało, że zostaliśmy zdyskwalifikowani. Jeśli chodzi o sam wyścig, myślę, że degradacja prawdopodobnie zaskoczyła większość zespołów, ponieważ była znacznie niższa niż oczekiwano, a jeden postój okazał się wykonalny. Przedłużyliśmy nasz drugi etap po wczesnym zjeździe do boksów i dojechaliśmy do mety bez żadnej nagrody. Ogólnie rzecz biorąc, był to trudny weekend, w którym nie byliśmy tak konkurencyjni, jak byśmy chcieli. Przeanalizujemy te dwa pierwsze weekendy wyścigowe jako zespół, aby zobaczyć, co poszło dobrze, a nad czym musimy popracować. Dwukrotnie zabrakło nam punktów i wiemy, że musimy to poprawić i jestem pewien, że tak się stanie. Następna jest Japonia i będziemy chcieli tam wrócić silniejsi i awansować w klasyfikacji”.

Jack Doohan:

„Dobrze było przejechać cały dystans wyścigu samochodem w ten weekend. Wyciągnęliśmy wiele wniosków z wyścigu. Nasze tempo było pozytywne, szczególnie pod koniec wyścigu, i miło było znaleźć się w kilku dobrych bitwach. Pokazaliśmy nasz potencjał w warunkach wyścigowych, utrzymując Isacka [Hadjara] z VCARB z tyłu przez ponad 20 okrążeń, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich prędkość przez cały weekend. Niestety otrzymaliśmy karę i wrócimy do tego, aby upewnić się, że nie zdarzy się to ponownie. Ogólnie rzecz biorąc, poczyniliśmy pewne pozytywne kroki naprzód jako zespół poprzez testy i pierwsze dwa wyścigi i, co oczywiste, jest wiele obszarów, w których możemy się poprawić. Będziemy trzymać głowy nisko w Japonii za kilka tygodni i mamy nadzieję, że zdobędziemy trochę punktów dla zespołu”.

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Dzisiaj był lepszy dzień w porównaniu do kwalifikacji, ponieważ zarówno Pierre, jak i Jack mogli posuwać się do przodu w wyścigu. Po dużej degradacji i ziarnistości, które widzieliśmy wczoraj w sprincie, pytanie brzmiało, czy czekał nas wyścig na jeden czy dwa pit stopy, a ponieważ tor się poprawiał, szybko zjechaliśmy na jeden postój i jechaliśmy na twardych oponach do końca. Pierre dobrze sobie poradził, odrabiając trzy pozycje na pierwszym okrążeniu [podobnie jak w sprincie] i zajął 11. miejsce na mecie, ale niestety został zdyskwalifikowany za naruszenie przepisów technicznych po wyścigu. Jack miał porównywalne tempo do innych zawodników wokół niego i stawił czoła kilku dobrym wyzwaniom. Ostatecznie trochę nam tutaj brakowało i musimy zrozumieć, dlaczego nie byliśmy tak konkurencyjni na tym torze i zobaczyć, gdzie możemy się poprawić w przyszłych wyścigach”.

 

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Lando Norris – McLaren – 44 punkty
2. Max Verstappen – Red Bull Racing – 36 punktów
3. George Russell – Mercedes – 35 punktów

16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
18. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 78 punktów
2. Mercedes– 57 punktów
3. Red Bull Racing – 36 punktów
4. Williams – 17 punktów
5. Scuderia Ferrari – 17 punktów
6. Haas – 14 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Kick Sauber– 6 punktów
9. Visa CashApp Racing Bulls – 3 punkty
10. BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy