Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Chin 2025 – podsumowanie sprintu i sesji kwalifikacyjnej

SHANGHAI, CHINA - MARCH 22: Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A525 Renault leads Isack Hadjar of France driving the (6) Visa Cash App Racing Bulls VCARB 02 on track during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on March 22, 2025 in Shanghai, China. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Dzień w liczbach

Wyścig sprinterski: Pierre wystartował z pozycji P17 na używanym komplecie pośrednich opon, do mety dotarł na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.481 s

Jack wystartował z pozycji P16 na używanym komplecie pośrednich opon, rywalizację ukończył na pozycji P20. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.686 s

Kwalifikacje: Pierre P16 (1 min 31.992 s); Jack P18 (1 min 32.092 s)

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

​​„To była trudna sobota dla zespołu, ale taka, w której wiele się nauczyliśmy i zdecydowanie są pewne rzeczy, które możemy wykorzystać w jutrzejszym wyścigu, który się liczy. To był ekscytujący wyścig sprinterski dziś rano, nawet jeśli wystartowaliśmy za daleko z tyłu, aby naprawdę walczyć o punkty. Zdobyliśmy pięć pozycji, wykonaliśmy kilka fajnych ruchów i, co ważne, wyciągnęliśmy wnioski na temat opon przed niedzielnym wyścigiem. W kwalifikacjach, po południu, wydawało się, że brakuje nam tempa i musimy zrozumieć dlaczego. Jest bardzo ciasno jeśli chodzi o czasy, a bardzo małe marginesy robią dużą różnicę pod względem naszej końcowej pozycji. Zobaczymy, jakie okazje pojawią się jutro i będziemy chcieli zdobyć kilka miejsc w kierunku punktów”.

Jack Doohan:

„Ogólnie rzecz biorąc, był to dość trudny dzień i zbierzemy się jako zespół i skupimy się na tym, żeby jutro było bardziej pozytywne. Dzisiejszy wyścig sprinterski był jednym z tych, w których skupiliśmy się na nauce o oponach i ostatecznie trudno było zrobić postępy jadąc z pociągiem DRS i dość wysoką degradacją opon. Wiele się nauczyliśmy z tej sesji, przygotowując się do niedzielnego wyścigu. Staraliśmy się zmaksymalizować to, co mogliśmy w kwalifikacjach, pomimo nieoptymalnych okoliczności na okrążeniu wyjazdowym i dość napiętej sytuacji na torze między wieloma samochodami przed ostatnim przejazdem. Przeanalizujemy wszystko jako zespół i, co ważne, od razu skupimy się na jutrzejszym dniu i zobaczymy, jak możemy spróbować przebić się w stawce”.

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Stawka jest bardzo konkurencyjna i skondensowana, co było widać zarówno w sprincie, jak i w kwalifikacjach, z 15 samochodami różniącymi się czasem o mniej niż jedną sekundę tego popołudnia. Dzisiaj w kwalifikacjach wypadliśmy źle i ostatecznie trochę nam brakuje tempa na tym torze, szczególnie na jednym okrążeniu. Biorąc pod uwagę, jak ciasne jest rozłożenie stawki, naprawdę pogarsza to wynik w obu kierunkach, jeśli źle wykonasz okrążenie lub trochę się od idealnej linii oddalisz. Patrząc na Sprint, myślę, że mamy lepszy samochód w wyścigu i biorąc pod uwagę wysoką degradację oczekiwaną jutro, mamy nadzieję, że uda nam się to wykorzystać w jutrzejszym Grand Prix i poczynić pewne postępy”.

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy