Dzień w liczbach
Wyścig sprinterski: Pierre wystartował z pozycji P17 na używanym komplecie pośrednich opon, do mety dotarł na pozycji P12. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.481 s
Jack wystartował z pozycji P16 na używanym komplecie pośrednich opon, rywalizację ukończył na pozycji P20. Najszybsze okrążenie: 1 min 37.686 s
Kwalifikacje: Pierre P16 (1 min 31.992 s); Jack P18 (1 min 32.092 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„To była trudna sobota dla zespołu, ale taka, w której wiele się nauczyliśmy i zdecydowanie są pewne rzeczy, które możemy wykorzystać w jutrzejszym wyścigu, który się liczy. To był ekscytujący wyścig sprinterski dziś rano, nawet jeśli wystartowaliśmy za daleko z tyłu, aby naprawdę walczyć o punkty. Zdobyliśmy pięć pozycji, wykonaliśmy kilka fajnych ruchów i, co ważne, wyciągnęliśmy wnioski na temat opon przed niedzielnym wyścigiem. W kwalifikacjach, po południu, wydawało się, że brakuje nam tempa i musimy zrozumieć dlaczego. Jest bardzo ciasno jeśli chodzi o czasy, a bardzo małe marginesy robią dużą różnicę pod względem naszej końcowej pozycji. Zobaczymy, jakie okazje pojawią się jutro i będziemy chcieli zdobyć kilka miejsc w kierunku punktów”.
Jack Doohan:
„Ogólnie rzecz biorąc, był to dość trudny dzień i zbierzemy się jako zespół i skupimy się na tym, żeby jutro było bardziej pozytywne. Dzisiejszy wyścig sprinterski był jednym z tych, w których skupiliśmy się na nauce o oponach i ostatecznie trudno było zrobić postępy jadąc z pociągiem DRS i dość wysoką degradacją opon. Wiele się nauczyliśmy z tej sesji, przygotowując się do niedzielnego wyścigu. Staraliśmy się zmaksymalizować to, co mogliśmy w kwalifikacjach, pomimo nieoptymalnych okoliczności na okrążeniu wyjazdowym i dość napiętej sytuacji na torze między wieloma samochodami przed ostatnim przejazdem. Przeanalizujemy wszystko jako zespół i, co ważne, od razu skupimy się na jutrzejszym dniu i zobaczymy, jak możemy spróbować przebić się w stawce”.
Oliver Oakes, szef zespołu:
„Stawka jest bardzo konkurencyjna i skondensowana, co było widać zarówno w sprincie, jak i w kwalifikacjach, z 15 samochodami różniącymi się czasem o mniej niż jedną sekundę tego popołudnia. Dzisiaj w kwalifikacjach wypadliśmy źle i ostatecznie trochę nam brakuje tempa na tym torze, szczególnie na jednym okrążeniu. Biorąc pod uwagę, jak ciasne jest rozłożenie stawki, naprawdę pogarsza to wynik w obu kierunkach, jeśli źle wykonasz okrążenie lub trochę się od idealnej linii oddalisz. Patrząc na Sprint, myślę, że mamy lepszy samochód w wyścigu i biorąc pod uwagę wysoką degradację oczekiwaną jutro, mamy nadzieję, że uda nam się to wykorzystać w jutrzejszym Grand Prix i poczynić pewne postępy”.